Publicerad 2011-10-16 17:59:52 i Frågor & Svar,

- Jag ammar min man.


"För ca 2 veckor sedan märkte jag att de var något konstigt med min man, jag frågade var de var och efter lite övertalning berätta han vad de var. Han vill testa att bli ammad. 
Jag vart helt ställd. Min mjölk har inte slutat produceras med nummer ett, och nummer två är på väg (Väldigt tätt emellan dem) Har iaf ganska mkt mjölk kvar. Har PRECIS slutat amma nr ett. 
Jag vart som sagt helt ställd och tänkte inte mera på de, när kvällen kom och vi hade nattat nr 1 så frågade han igen lite skämtsamt. Jag fråga om han ville provsmaka mjölken men han sa då att han vill bli ammad. Jag förstod inte riktigt så jag bad honom visa. Vi la oss i sängen han kysste mig lite sedan så tog han fram mitt bröst, och börja suga på de. Vi låg då lixom mage mot mage. Jag trodde han ville bara göra så men vi låg där i säkert 40 min han sög på bra, de var en väldigt konstig känsla för mig de var ju helt sjukt! Han sa att han fick massa mjölk och att han mer än gärna vill fortsätta med detta. Så vi har testat att göra de nu i ca 2 veckor här nu, och de är helt underbart. Han säger att de är dags oftast då nr 1 sover, så vi går in i sängen så suger han flitigt på varje bröst. Min mjölkproduktion har kommit igång hur mycket som helst. Och de två senaste dagarna brukar jag få säga åt honom att de är dags då de spänner otroligt i brösten. Detta är helt underbart, vi har en helt annan relation nu mot innan. Detta har blivit otroligt intimt för oss. Han har även börja bli mätt på ett annat sätt, även innan hade han otroliga problem med magen som nu är helt borta. Någon annan som ammat sin man? 
De låter helt sjukt när man skriver de men när vi väl ligger där och han gosar in sig i bröstet å får ett bra tag så är de helt underbart <3 Älskar min man och är detta något han vill så ska jag absolut inte neka honom. I natt så nattsnuttade han även på mig.  Allt är så fint när jag ammar honom, han säger att han älskar mig på ett annat sätt nu, att de känns som om vi krossat en barriär. Vi kan ta oss igenom allt. Snälla inga elaka kommentarer. Detta är vårat val, letar likasinnade."

När jag läste detta fick jag en CHOCK!!
Alltså, på allvar? finns det människor som tillåter detta och beter sig såhär och tycker att det är ett NORMALT beteénde? Jag blir så äcklad, så sjukt äcklad! Jag kan inte rå för det, men jag tycker inte det är OKEJ under några omständigheter som helst.
Fyfan säger jag bara!

Vad tycker ni? Eller ni som låter era killar amma och bli 'mätta' från erat bröst, kan ni förklara HUR och varför?!!

Anna *host* .....
Allvarligt. Fan vad elak DU är Patricia. Hon skriver "snälla inga elaka kommentarer, detta är vårat val" DU som ska va så himla duktig o redig acceptera då folk som är "annorlunda" Jävligt taskigt skrivit av dig.


Svar:
Snälla kära människa, du är borttagen från allt som har med mig och göra, så varför går du då in här? suck!
Jag är hemsk och elak, okej? Jag tycker det är äckligt. Skriver man ut detta på nätet så kan man ju vänta sig den ena och andra reaktionen! In och läs tråden på familjeliv så är jag inte den enda NORMALA människan som tycker detta är helt galet. Jätte taskigt av mig, jaja.

Postat av: Sandra - Mamma till Leon

Publicerad 2011-10-16 18:13:44

Nämen FY! Jag skulle aldrig amma min kille,fy. Håller med dig, jag blir äcklad. Tur att vi alla är olika! Undra om ha fortsätter efter nr 2 är född..

Postat av: ida

Publicerad 2011-10-16 18:30:28

Hahahahaha...

Postat av: Sara

Publicerad 2011-10-16 18:33:44

Alltså när jag läste detta började jag på att må illa :S

Förstår inte hur man ens kan gå med på en sådan sak.

Fan va vidrigt!!'



Postat av: Emelie

Publicerad 2011-10-16 18:44:39

Håller med dig om att det låter helt sjukt. Jag själv skulle aldrig gå med på något sådant när det väl är dags för mig att skaffa barn.. Men som vi fått lära oss i skolan, vilken konstig fantasi du än hittar på så finns det alltid minst en som håller på med sådant. Tror de va i någon psykologi kurs vi fick lära oss det.

Postat av: Jannika mamma till Jillian

Publicerad 2011-10-16 19:18:41

Är helt stum. Helt ärligt låter sjukt men sen "avundas" ( inte riktigt rätt ord men iaf) att de har uppnått en ny nivåni sitt förhållande och verkar älska mer nu? Det är ju "fint"? Tycker du inte?

Postat av: Sofie

Publicerad 2011-10-16 19:18:54

Fy fan så jävla äckligt. Jag vill bara spy. Det är är inte normalt, det är ett sjukligt jävla beteende! Fy fan är allt jag får fram. Usch vidriga människor. Sök hjälp.

Postat av: Madde

Publicerad 2011-10-16 19:19:53

Alltså det är väl upp till var och en vad man vill göra innanför sina 4 väggar så länge det inte går ut över/gör illa någon annan.

Dock är det ju inget jag själv skulle göra eller gå med på.

Det är liksom inte normalt i min värld - men för andra kanske det faller sig mer naturligt precis som med så mycket annat konstigt folk har för sig.

Typ som att vara galen i fötter? Eller vuxna som gillar att ha blöja på sig?

Finns ju folk för det mesta om man tänker efter.

Postat av: Jessica mamma till ella o linus

Publicerad 2011-10-16 19:42:07

Snälla du kan väl säga var du hittade detta??:O heeeelt galet sjukt!!! Trodde inte att folk va såååå.... Hm... Konstiga??

Postat av: Anna - Ensamstående mamma till Saga & Freja-Gabriella

Publicerad 2011-10-16 19:43:27

Men fy faaaaaan!!!

Jag blir sjukt äcklad.

Postat av: Anna - Ensamstående mamma till Saga & Freja-Gabriella

Publicerad 2011-10-16 19:44:07

Men fy faaaaaan!!!

Jag blir sjukt äcklad.

Postat av: Jannika mamma till Jillian

Publicerad 2011-10-16 19:46:02

Ja Gud jag säger inte att det är typ normalt för det!!! Jag tror iofs inte att han gör något mot barnen tror däremot att det kan utvecklas till att han typ vill ha blöjor på sig? Haha

Postat av: Anna

Publicerad 2011-10-16 20:11:39

Allvarligt. Fan vad elak DU är Patricia. Hon skriver "snälla inga elaka kommentarer, detta är vårat val" DU som ska va så himla duktig o redig acceptera då folk som är "annorlunda" Jävligt taskigt skrivit av dig.

Postat av: Lisandra-Milos mamma

Publicerad 2011-10-16 20:14:44

Fy fan va vidrigt!!!

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-10-16 20:51:35

Haha jag tyckte det lät ganska mysigt... Smaka är väl inte så konstigt att de gör, sen att fortsätta amma när den enda som vill ha är mannen... Lite ovanligt kanske. Men måste säga att det är väl deras ensak!? Precis som allt annat! Folk tycker det är äckligt att amma en 1 1/2-åring också, men det är väl upp till var och en. Jag tycker man ska leva efter den enkla devisen att folk får göra vad de vill så länge alla är med på det och ingen mår dåligt. Mer kärlek i världen! Som att vissa tycker analsex är sjukt äcklig, ja men jag tycker det är skönt, så det kan väl du skita i (pun intended :) )? Jag tvingar ju inte dig att vara med...

Postat av: Kim

Publicerad 2011-10-16 21:19:38

Nej stackars de båda! "jag vill att min man bajsar mig i ansiktet!".. Samma nivå :/

Postat av: carrå - mamma till Isabella

Publicerad 2011-10-16 21:39:06

Jag mår också illa, fan vad vidrigt..En sak om killen smakar lite på fingret men suga sådär, nej BLÄÄÄ. Hade min kille förslagit det medan jag ammade då han han fan åkt ut med huvudet före. skulle aldrig kunna se på honom på samma sätt om han förslagit något sådant..Nej vidigt är rätt ord.

Postat av: helen

Publicerad 2011-10-16 21:43:59

Urk, vände sig i min mage! Kul för dem att de har ett bättre förhållande men blä, ska han konkurrera med nästa bebis när den kommer då tro. Tur vi människor är så olika, skratt*

Postat av: Johanna 23- mamma till 3

Publicerad 2011-10-16 21:56:41

Det känns som "sandlådan" på familjeliv. Jag tror ngn driver med dig.

Postat av: nikolina

Publicerad 2011-10-16 22:43:22

fyfan!!! önskar att jag aldrig hade läst det där..

Postat av: minnie

Publicerad 2011-10-16 23:49:43

v'ldigt onödig kommentar av dig, tyckte att själva inlägget var udda, vill verkligen veta mer på något konstigt sett, jag skulle aldrig göra det, vill verkligen inte göra det! men du ska ju inte skriva sådär elaka efter kommentarer! där sjönk du i mina ögon, jag som tyckt synd om dig för att folk går på dig med elaka kommentarer som du skriver att "varför läser du om ni blir så arga på min blogg" men varför läste du det här om du blev så äcklad?? det var fruktansvärt elakt skrivet faktiskt! synd, för jag gillade din blogg skarpt! jaja synd!

Postat av: Carin

Publicerad 2011-10-16 23:55:26

Blir äcklad av bara tanken...

Postat av: Emmasc

Publicerad 2011-10-17 08:20:24

Mår dåligt av detta!! Inte det fysiska egentligen som "stör mig" utan att han måste ha nått uppmärksamhets-problem och nån störning i huvudet.. Hur kommer det bli när nr två kommer eller hennes mjölk tar slut..? Nej fy fan!

Postat av: Josefin & Melwin

Publicerad 2011-10-17 10:21:02

Haha de är roligt att läsa detta kommentarer, att mammor tycker de är äckligt, mår illa osv. Och dem som inte har barn tycker du är taskig som hänger ut dem..



Jag var nära på att spy seriöst, hon har precis slutat ammma och har nummer två i magen. UUUUSCH! de är som om linus skulle komma till dig och fråga om du ville amma honom lite?.. Hur ska de bli sen då när barnet kommer. Ska de få varsinn tutte då eller? ååååh usch jag mår illa!

Postat av: Sofia

Publicerad 2011-10-17 11:40:20

Haha jag läste också det där på FL, visste inte om jag skulle skratta eller gråta! Helt sjukt ju, skulle aldrig någonsin tillåta det..

Postat av: Nicole - mamma till C & H

Publicerad 2011-10-17 16:11:46

Äckligt!

Postat av: Malin

Publicerad 2011-10-17 17:35:45

FY FAN VAD VIDRIGT. usch blir äcklad jag bara läser det.

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-18 21:53:30

be strong girl!



Fy fan vad stark du är!

Du växte i mina ögon som fan när jag läste detta!

Tycker det är underbart att ni har fått en sådan relation. Jag ser verkligen upp till dig på alla sätt!



/ Julia

Postat av: joss

Publicerad 2011-12-14 03:53:47

Fortsätt med de ni tycker om och låt inga andra hindra er. Visserligen är nog detta ganska ovanligt meņ tycker inte det är äckligt. Karlar tycker om bröst i det stora hela och om han gillar din mjölk å du får igång rullians i det hela är det bara att säga grattis!!! Våldtäktsmän, nekrofiler och pedofiler är vidrigt och äckligt.. Meņ inte två kärleksfulla människor!? Så ät skit ni andra. Hon ber liksom snällt om inga dumma påhopp.. Detta bevisar bara hur sjuk och dum mänskligheten är. Mår illa av dumt folk!

Postat av: rättvis

Publicerad 2012-01-14 13:15:12

ja tycker ni kan fortsätta med det ni gör,för ja har oxså provat bröstmjölk och det e både gott och upphetsande.Skulle inte tveka att göra om det.

Postat av: Jean

Publicerad 2012-02-17 01:25:50

Underbart skrivet och detta är vanligt! Antar att ganska många av dem som kommenterat är väldigt unga haha det förklarar deras dumma kommentarer! Stå på dig tjejen och forstätt att blogga om detta. Kram

Postat av: Mo

Publicerad 2012-04-13 12:42:48

Trångsynta Svenskar eller? Googla på adult breastfeeding, hur vanligt som helst i andra länder. Män som ammar på sin kvinna men även tvärtom. Jag och min man ammar på varann ofta. Det ger en alldeles enorm närhet/trygghet. Tack för att vi fick ta del av din berättelse, starkt gjort av dig.=)

Postat av: Wirre

Publicerad 2013-01-29 10:33:40

Hej du mamma som låter din man amma dig.
Jag ammade min fru efter båda våra barn, det va hon som ville det för hon hade en väldig mjölk produktion. Sedan när barnen slutade att amma så fick hon väldigt ont i brösten. Det va så illa att hon bad mig att suga brösten när vi va på semester. barnen sov å allt va lungt. Sedan så ammamde jag henne i ca 6 år till. Hon hade hela tiden massor av mjölk. Å jag höll mig väldigt frisk hela den tiden. Hon gick också ner väldigt fort till den idealvikten som hon önskade efter barnen.
Så sammanfattningsvis va vi väldigt nöja båda 2.
Så jag delar dina underbara känsla. Saknar den tiden väldigt mycket.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela