Publicerad 2011-10-28 19:08:46 i Gravid med lillasyster<3,

- Första MVC kontrollen med Lillasyster.




Idag så va vi iväg på första kontrollen för lilla bebisen! åh, träffade vår snälla Barnmorska och fick en jätte kram! hon är så förbaskat go.. Känner att man vågar prata & fråga. Hon är så lätt att prata med allmänt!
Jätte glad för att vi fått henne.
Har både lite ris & ros efter idag! Hjärtat lät jätte bra, och va så mysigt att få höra henne!♥ Linus tyckte de var mäktigt också! Allt är så annorlunda än från Wilja.
Dock så hade jag D Å L I G A järnvärden, nere på 114.... Så gick till apoteket och köpte Niferex! Så nu blir de att ta tabletterna igen på kvällarna.

Sen så hade jag.... otroligt mycket äggvita i urinen! (alltså någon infektion) så hon skickade de till labbet så får jag svar nästa vecka om jag måste ta antibiotika! hon blev orolig när jag förklarade mina starka sammandragningar, och att jag känner de där 'trycket' nedåt. Just detta kan ju orska en tidig förlossning! Så de va bra att kollen va idag så vi får hjälp med det :)

Värden med Bebis vecka 24:
SF mått: 22
Hjärtljud: 134-140
Järnvärden: 114
Vikt: 63

Värden med Wilja vecka 24:

SF mått: 25
Hjärtljud: 154
Järnvärden: 124
Vikt: 65.5


Så summasumarum! Så är magen mindre denna gång! (vilket jag misstänkt), och denna bebis har mycket lägre hjärtljud! Wilja låg på 150 hela tiden, och denna bebis hade under 140 både på RUL och idag! :)
Men jag har ökat lika mycket med båda flickorna i denna vecka :) 5 kg hittils, och det lär nog sluta på 10 till. Med Wilja ökade jag ju till: 68,5 alltså 8,5 kilo totalt! men tror jag går upp mer nu.

Va otroligt mysigt att få höra henne, se till så allt var bra!
Nästa besök är i vecka 28, och sen är det tätare besök.

Postat av: Linda

Publicerad 2011-10-28 19:39:04

Äggvita i urinen är inte ett tecken på infektion? Nitit i urinen är ett tecken på urinvägsinfektion, äggvita i urinen kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning dock.



Och 114 i blodvärde är inte så förfärligt, inte bra men inte så dåligt heller!

Postat av: ENDENISE - Mamma till 2 i December

Publicerad 2011-10-28 19:55:57

Hoppas att allt löser sig snabbt ♥

Postat av: Carro

Publicerad 2011-10-28 21:18:05

Gud så fin den är, din mage :)

Postat av: Jessica mamma till två

Publicerad 2011-10-28 22:01:13

Vad vacker du är! Tänker jag på en fin gravid kvinna så ser jag dig framför mig :). Tycker din kofta är supersnygg o bara måste ha en sådan. Vart kommer den ifrån? Superavis på donkeyn förresten den är sååå fin!! Kram

Postat av: Malin - Mamma till Alice och Lowe

Publicerad 2011-11-01 12:32:08

Myys mage, så fin!!



Måste tipsa lite om en ny tävling i bloggen där man kan vinna en egen designad almanacka med ;)

Postat av: Nicole - mamma till C & H

Publicerad 2011-11-07 21:33:18

Hoppas det löser sig :)

Va roligt att grav skiljer sig , precis som jag hade med mina tjejer!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela