Publicerad 2011-10-25 13:07:14 i Gravid med lillasyster<3,

- Dagens lilla buse!




Dagens lilla bebis i magen! Det känns inte alls så lång tid kvar.. Och den här tiden har bara sagt POFF! Kan fortfarande knäppa brallorna, men nu är de nära slutet alltså.... känner att de trycker och är obehagligt, och dom där fina handtagen som är gjorda av kärlek som jag har pressas ut... Och det är inte vackert, inte nånstans! Så numera blir det att leta efter ett par mammabyxor, eller så blir det att gå i tights resten av graviditeten som med Wilja!^^, på Fredag bär det av mot vår Barnmorska, FÖRSTA besöket sedan inskrivningen vecka 10.

Är det verkligen såhär sällan man ska gå?
Jag känner ju henne varje dag och så, men skulle ändå kännas tryggare med tätare kontroller..
Är det bara jag som är fjönsig? :P

Postat av: Sabina - mamma till Meya

Publicerad 2011-10-25 14:17:32

Har själv bara ett barn men vet att mina kompisar som har två barngick sällan under andra graviditeten om den första graviditeten var komplikationsfri! :)

Postat av: Sabina - mamma till Meya

Publicerad 2011-10-25 14:20:51

Såg även att du kommenterat i jannis blogg... Jackan kommer från lindex o mössan från H&M. Har likadana till min dotter så tänkte jag kunde skriva ifall du inte får något svar;) ha en toppen dag!

Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

Publicerad 2011-10-25 14:25:38

fina magen! :)

Postat av: Louise&Isabella+ bebis i magen

Publicerad 2011-10-25 15:22:51

Jag tror vi får gå lite "tätt" nu andra gången här i kristianstad. Dock tycker jag ändå att det är ganska sällan. Mitt första riktiga besök skulle jag haft i vecka 24 men då var BM sjuk sen fick jag vänta hela TRE veckor till till jag fick en ny tid! Så i vecka 26 gick jag på första BM besöket. Ska dit nästa fredag och göra glocosbehandlingen och BM besök, kommer då vara inne i vecka 29!! Efter det tror jag det är var tredje vecka.

Postat av: Sara

Publicerad 2011-10-25 15:45:49

Från vecka 12 gick jag till min barnmorska en gång VARJE vecka.

Konstigt att du ska gå först nu?!?! :-/

Från vecka 15 eller vad det är fick vi lyssna på hjärtat varje vecka.

Tycker du ska prata med din bm och säga att du vill komma oftare.



Kramis

Postat av: Emma

Publicerad 2011-10-25 19:42:08

Är du redan i vecka 23+6? Har du inte räknat fel om du är beräknad till 1 mars :)

Postat av: eriika

Publicerad 2011-10-25 22:37:44

jag va på inskrivning i vecka 10 nått, mitt nästa besök är om 3 veckor typ.. jag går in i vecka 18 imorgon..

Postat av: Alexsandra

Publicerad 2011-10-26 10:39:41

Har du inte fått välja själv hur ofta du vill gå? Prata med din BM om det för man ska kunna reglera det själv, ska ju kännas tryggt!

Kramar Alex

Postat av: Susanne Gustavsson

Publicerad 2011-10-26 12:51:44

Hej!



Jag måste bara få säga det att jag tycker att du har lite större mage, i denna graviditeten.. Jag hoppas det går bra för dig med allt.. Lägg gärna ut en bild på tjejen när hon kommer ut.. Kram Susanne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela