Publicerad 2011-10-19 15:42:09 i Bara Patricia,

- Att vara snygg vid förlossningen?




Innan förlossningen.
Hur viktigt var det för dig att vara snygg, fräsch? Vet många som sminkar sig, gjort iordning håret.. Målat tånaglar etc för att 'förbereda' sig inför det som komma skall.
Många färgar bryn & ögonfransar, hår. Ja! Förbereder sig lixom. Hur ställer ni er till den frågan?

När jag väntade Wilja så rakade jag mig, hela tiden. Både ben och nedtill, bara för att JAG ville känna mig fräsch med mig själv, inget mer än så. Så kvällen innan förlossningen så kom rakhyveln fram, och bort med det som fanns! :) Det räckte för mig.. Att sminka sig innan var absolut inte något som iallafall jag hade i tanken, hade ni?

Hur fräsch är man lixom efter x antal timmar av gråt, skrik, svett! Sen kommer bebisen upp på dig, är de någon som har liknat en fotomodel? :D Då ska jag vara glad att allt tog sammanlagt 8 timmar, från första värk tills hon landade på mitt bröst.

Läste en tråd på familjeliv, och därav så skriver jag detta inlägg.


Dock tycker jag många är elaka och skriver onödiga saker om att man vill hålla sig 'fräsch' nedtill?
Samtidigt så tycker jag: Bara man är ren och är hygienisk, så ska det inte spela någon roll om man har hår eller inte. Men JAG gillar inte hår, så därför så rakade jag mig.

(Tack du anonyma att du rättade till min text!)

Texten blev missuppfattad då jag skrev att det var ohygieniskt om man inte var rakad.
Själv inlägget är inte dömande till någon. Varken dom som vill vara 'fina - eller dom som vill vara naturliga' och det tycker jag man förstår rätt bra då jag själv skriver att jag inte hade en tanke på att göra mig tjusig förutom att raka mig mellan benen?!

Postat av: Emma

Publicerad 2011-10-19 15:59:07

Tänkte på en grej; ska du inte jobba något mellan mammaledigheterna? Letar du jobb kanske? ;) kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-19 16:04:19

Men gud, "Tycker det är.. en hygienisk fråga! Jag gillar inte hår, så är det bara." Hur retard är du på en skala? Skulle det vara ohygieniskt med hår mellan benen? Förstår du ens själv VAD du faktiskt skriver. Du flyger ju lätt iväg i dina texter. Försök förfan att koppla av när du skriver, TÄNKA på VAD du skriver.



Att inte tycka om hår OCH att det skulle vara ohygieniskt, det är helt två olika saker? Du vet väl att det är helt tvärtom? Det är mer hygieniskt att ha hår på fittan än tvärtom.



Lite bättre svenska. Man blir en aning irriterad! Och ja, jag väntar mig ett stort försvars-inlägg offentligt i din blogg där du hysteriskt säger att jag är störd, att DU inte bryr dig för fem öre om vad jag skriver osv - för uppenbarligen gör man ju det, om man blir så tagen som du blir varje gång. Kursivtext, fetstil, stora bokstäver, små bokstäver - ja, man blir ju helt enkelt snurrig när man läser det du skriver, men det verkar ju du också bli!



Herrejisses!

Postat av: Patricia, Wiljas mamma & lillasyster i magen.

Publicerad 2011-10-19 16:10:13

Tycker du ska läsa texten en gång till! Och ja, jag kanske inte skriver perfekt. Men tycker verkligen inte jag har skrivit något elakt? Förutom att jag SJÄLV har velat vara rakad för min egna skull? :)



Och nej, jag tänker inte försvara din kommentar på något sätt alls, för de är du som missuppfattat min text.



Kram

Postat av: Tessan

Publicerad 2011-10-19 16:20:20

Men åååh, du anonyma! Det står att bara det är hygieniskt så får man ha hur mykt eller hur lite hår man vill, hur kan du inte förstå det? Otroligt onödigt påhopp.

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-10-19 16:29:50

Hahahahaha men förfan, människan med den anonyma kommentaren verkar ju inte ha läst inlägget för fem öre :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-19 16:31:15

Och till Tessan! - Hon har ändrat det hon skrev först, efter att hon fick min kommentar. Så, åååååh, på dig själv!



Retard.com...

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-19 16:35:09

Varsågod! :)

Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

Publicerad 2011-10-19 16:41:27

ja riktigt onödigt av den anonyma, som dumförklarar sig själv med att inte ens förstå vad du skrivit.



jag tycker att det är lite roligt hur man vill vara fin på förlossningen. men på ett sett är det ju faktiskt inte så konstigt. en riktigt speciell upplevelse det där. bara att ligga naken, sårbar och i smärta framför okända människor.



jag rakat mig för att jag alltid gjort det. men kan erkänna att jag ska färga ögonbrynen på fredag just inför förlossningen. smink är inget jag kommer orka bry mig om, som att det kommer vara fint efter timmar av värkar :p men då kan det vara skönt med lite fina bryn istället :)

Postat av: Klara

Publicerad 2011-10-19 16:55:39

Till anonym: Lugna ner lillhjärtat nu, du kommer att få problem med din hälsa om det är sånt här som får dig sådär upprörd..

Om Patricias grammatik stör dig så mycket så behöver du ju inte läsa, det är ju ett fritt val. :-)



Till Patricia: Jag har ju aldrig fött något barn så jag har inga erfarenheter men om jag tänker mig in i situationen skulle jag ha velat vara rakad och fräsch liksom.

Går kanske att jämföra lite när man ska upp i gynstolen, där vill jag väldigt gärna ha duschat innan och vara rakad.



Hår skyddar från bakterier men jag gillar inte heller hår, därför tar jag bort det som går, alltid. Men det är en smaksak!



Jag som inte varit så långt gången i en graviditet (jag gjorde en abort när jag var fjorton, just för att jag var FJORTON) har en liten fundering, är det inte jääääkligt ansträngande att raka sig nedtill när man har en kula på magen liksom? Haha, knäpp fråga kanske.



Kram!!

Postat av: Heidi

Publicerad 2011-10-19 17:00:44

Alla får göra som dom vill... :D men jag skulle aldrig bry mig om att vara sminkad osv under en förlossning, för mig känns det bara onödigt



Patrica: Din blogg är super, jag diggar den verkligen, stå på dig! :D

Postat av: Tessan

Publicerad 2011-10-19 17:05:53

Retard.com? säger nog mer om dig då. Att ha den attityden mot folk känns bara så himla omoget och barnsligt. Jag läser det som står när jag kommer in och kommenterar DÄREFTER. Eller ska man kanske gissa vad som kan ha stått utifrån andras kommentarer.. herregud.

Postat av: lisa

Publicerad 2011-10-19 17:08:10

jag har fött 2 barn och definitivt inte haft en tanke på o sminka mig innan förlossningen iaf ;) man har fullt upp med allt annat ju! men jag körde precis som du rakade "down under" hela graviditeten, för jag alltid gjort det lix. :)



kram

Postat av: Mikaela

Publicerad 2011-10-19 18:09:15

'fina - eller dom som vill vara naturliga'



Så man är bara fin om man är onaturlig?

Fin eller naturlig? Är det det man väljer mellan. Tycker själv att jag är fin som jag är, au naturel. Kanske har haft värsta turen jag då! ;)



Nej men.. Jag förstår ju att du kanske inte menade så. Men det är ju väldigt lätt att missförstå dig.

Postat av: Amanda 19, mamma till Jolene

Publicerad 2011-10-19 19:30:47

Jag kände absolut ingen press inför att vara fin under förlossningen men minns att jag gärna hade velat raka mig precis innan. Hade ju planerat att göra det men vips så hade mitt vatten gått.. Jag hade inte ens packat med bbkläder till mig så jag fick ha min killes strumpor. Kanske lite kinkigt men tkr verkligen att de förstörde varenda bild under sj värkarbetet haha :) Dock inget jag tar allt för allvarligt på.

Postat av: Jannika mamma till Jillian

Publicerad 2011-10-19 19:34:20

tack!! va söt du är! självklart5 får du länka, känner mig hedrad!<3

Postat av: Katinka, mamma till Elias + bebis i magen

Publicerad 2011-10-19 19:55:20

jag är och var precis som dig, rakade mig hela tiden! Detta för egen räkning och sedan lite för att jag HATAR hår haha :P

Postat av: Louise&Isabella + bebis i magen- BF 24 januari

Publicerad 2011-10-19 20:05:03

Jag vill vara rakad denna gången precis som jag var förra. Jag hade dessutom min sambo till att göra det eftersom jag inte kom åt eller såg något själv, haha! Jag slängde även på lite vattenfast masskara innan vi köra in till förlossningen.

Postat av: Bella

Publicerad 2011-10-19 20:51:49

Kära Patricia! Eller så kanske är fel att skriva men det känns verkligen som att jag känner dig och som att du vore en av mina bättre vänner! Jag går in på bloglovin såfort jag går tid över och jag bara hoppas att det kommit ett nytt inlägg på din blogg!

Jag tycker du verkar vara en så jä*la bra tjej/mamma/sambo whatever liksom.

Jag skulle bli jätte glad för ett svar på min mail då man kanske kan få chans att skriva nånting privat. Jag skulle väldigt gärna vilja lära känna dig!

Många kramar från Bella 19år.

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-19 21:53:30

Men folk dumförklarar ju sig själva eftersom att dem inte verkar greppa att PATRICIA ÄNDRADE TEXTEN EFTER DET DEN ANONYMA SKREV! Så, sammanfattningsvis till numera ALLA retards: den anonyma misstolkade ej texten, det var Patricia som uttryckte sig klantigt & ändrade därefter.

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-19 21:54:16

Men folk dumförklarar ju sig själva eftersom att dem inte verkar greppa att PATRICIA ÄNDRADE TEXTEN EFTER DET DEN ANONYMA SKREV! Så, sammanfattningsvis till numera ALLA retards: den anonyma misstolkade ej texten, det var Patricia som uttryckte sig klantigt & ändrade därefter.

Postat av: Madde

Publicerad 2011-10-20 01:03:03

Varför är alla bittra/elaka/fula kommentarer anonyma?

Varför har de inget bättre för sig?

SHIT - kom igen!

Gillar man inte bloggen/personen kan man väl hålla sig borta helt?!

Och gillar man bloggen men är av olika åsikter kan man väl stå för det?

SVÅRARE ÄR DET VÄL INTE?

Postat av: Helena

Publicerad 2011-10-20 07:47:25

nog tycker jag ska man göra sig "fin" om man vill om man kan det är en annan sak, typ en mage i vägen... men visst skönt och duscha efteråt man blir ju lite äcklig när man föder man fast det hör ju som till. men nog är det skönt och känna sig lite piggare efteråt man är ju nog trött som man är...

Postat av: Jenny- Mamma till 2 i Mars<3

Publicerad 2011-10-20 08:37:41

Tror jag hade fixat naglarna lite fint "för att först bebisbilden inte skulle förstöras av fula naglar" Det kommer jag göra nu i Mars också. Sen kommer jag nog även försöka trimma lite, för min skull.

Orkade inte lägga ner tid och kraft på rakningen förra gången och det fick jag ångra. Vart klippt och väldigt svullen i veckor + blod som fastnar överallt, nej rakning it is!

Postat av: Sofie

Publicerad 2011-10-20 09:16:19

Skit i allt elakt folk skriver, fortsätt vara dig själv och skriv precis det du vill skriva eftersom det är din blogg! Jag går iaf in och läser din blogg för att du verkar vara så rak och ärlig! Du är inte rädd för att vara du! Fortsätt så!

Postat av: Linda

Publicerad 2011-10-21 06:21:27

GOGOGO!



mer hash åt folket!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela