Publicerad 2011-11-22 21:00:21 i Wilja 17-24 månader,

Dockan vs Wilja <3




Förstå! Hur läskigt.... Snart har vi en såndär liten här hemma hos oss!

Denna lilla docka bär WILJAS gamla kläder! som va stora på henne, vi fick vika upp ärmarna och fötterna♥ Och ändå är de bara storlek 50! Kommer ihåg när folk sa: Men Patricia, du BEHÖVER inte köpa så smått! hon kommer kunna ha de i ett par dagar, om ens det.
Men våran fröken liten hade strl 50 första & andra månaden, olika från strl till strl.
Sen 56 hade hon i OJ hur länge! Hon växte ju bara på bredden vår lilla tösa♥

Hur länge använde ni era 50 kläder?

Postat av: Nicole - mamma till C & H

Publicerad 2011-11-22 21:21:18

C hade storlek 50 upp till två mån :) H var ju bredare när hon kom så hon kunde inte ha lika länge som storasyster. H hade i en månad sen vart det kort i rocken haha!

Postat av: Sara

Publicerad 2011-11-22 21:54:04

Man glömmer såå fort hur "små" bebisar egentligen är :)

Nathalie hon hade strl 50 till hon va lite över 2 månader.

Minns att dom sa så till mig med,köp inte strl 50 på kläderna ifall hon nu skulle vara en jätte bebis.

Hon va mini då hon föddes och alla kläder i just 50 va hur stora som helst :)



Ha du köpte spetströjan ganska nyligen? :)



Kramis!

Postat av: miia mamma till My

Publicerad 2011-11-23 00:00:05

Om jag inte minns fel så va storlek 50 för smått när My va 2,3 veckor. Förutom ullareds, dom hade hon upp tills hon hade 74 i andra kläder. Som du säger, det kan va stor skillnad från märke till märke :p

Postat av: Anna

Publicerad 2011-11-23 08:24:21

Min äldsta dotter var 51 lång men vägde bara 2935g. Hon var lång o jättesmal, hade bara små fågelben! Hon hade stl 50 i nästan 2mån för allt annad gled av henne!

Minstingen var 50 lång o 4005g TUNG! Han växte ur 50 på nån vecka!!!

Det e så sjukt olika!!!

Postat av: Cassandra, mamma till Josefin och Lexus

Publicerad 2011-11-23 08:46:45

Josefin hade de i 4 mån typ :p Lexus i 2 mån typ :) hihi

Postat av: Sandra - mamma till Minéa

Publicerad 2011-11-23 08:50:57

Det var lika här, alla sa åt oss att inte köpa massa kläder i 50 för det skulle hon ju bara kunna ha nån vecka. Jo visst, min dotter hade 44 när hon föddes (en vecka tidig) och sedan hade hon 50/56 tills hon var över 3 månader ;P

Postat av: Jennifer, mamma till Anton

Publicerad 2011-11-23 09:41:10

Vi köpte jätte fina bebiskläder i strl 50 innan Anton kom. Väl på BB så packar vi upp väskan och inser att Han inte kan ha ett enda plagg av det vi köpt eftersom han va så stor. Så vi hoppade på strl 56 på en gång :)

Postat av: Linnéa - Mamma till Lo

Publicerad 2011-11-23 09:54:39

tack så mycket! Och desamma! :) Jag vart faktiskt tillfrågad om jag ville ha en tävling i samarbete med Annaform. Vill du väldigt gärna ha en tävling så kan man ju alltid höra av sig. Annars vet jag tyvärr inte. :)



Kram!

Postat av: Emelie- Mamma till Wilde ♥

Publicerad 2011-11-23 11:25:11

Wilde hade st 50 i 2-3 veckor. han är snart 7 veckor och har redan storlek 62 haha så varken 50 eller 56 fick vi använde speciellt länge.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela