Publicerad 2011-11-30 21:11:31 i Extensions,

- Extensions på Ulrika denna kväll.



Ikväll så kom Ulrika och satte i sitt hår med 100 st nailhair-slingor! Vid denna längd rekommenderas det ca 30 slingor till, bara för att få de där 'fylliga!' sen beror resultatet från person till person, kvalité på hår etc. Men Ulrika blev jätte nöjd!♥ Innan så hade hon ett rätt 'trasigt' hår om man säger så, väldigt blonderat och slitet! så vi klippte bort en del, och försökte få bort den markanta kanten så gott som vi kunde för att de inte skulle bli så synligt. Hon använde sig av en mixblond då hon ville ha nyans längderna! :) De blev en trevlig kväll här hemma, då de kom en jätte mysig kund!

Ewa:
Hej! Du verkar vara väldigt duktig på att sätta i extensions. Har länge funderat på att sätta i men jag har lite frågor som jag hoppas du vill svara på, du har säkert svarat på liknande
innan men jag orkar inte leta :) jag har ganska kort hår, framförallt i nacken. Hur långt bör egna håret vara för att resultatet ska bli bra, eller att det ens ska fungera? Var bor du?
(för du gör detta hemma eller?) Man köper håret själv och tar med sig och så gör du själva isättningen då? Tack på förhand! Mvh Ewa


Svar:
Hej! Tack så mycket, jag gör alltid mitt bästa. Ja, absolut. Det är ingenfara, ingen fråga är dum att ställa!
Nacken BÖR vara iallafall 4-5 cm, bara du har längre överhår som täcker (de som kommer synas upptill) sen som sagt, resultatet blir ALLTID bättre om man har längd på sitt egna!
Tyvärr så har jag också väldigt kort eget, men vill verkligen ha långt hår... Så jag sätter i ändå!

Jag bor i Bålsta som ligger ca: 35 minuter ifrån Stockholm Central med pendeltåget.
Precis! du står för håret, och jag står för isättning och klippning som tar ca 2 timmar.
Fråga mer om du har något som du undrar över!
Kramar.

Jessica:
Jag vet att du har skrivit de förr men hittar ingenstanns nu.. Var kan man köpa hår till bra pris?:) hur vet man vilken nyans man ska ha??:)

Svar:
Svarar på de frågor som jag kan.
Du hittar hår på Tajmahal, deras hår ligger på ca: 580:- för en träns, och sen vax till för 100:-. Annars så köper du ett STORPACK från Rapunzel för 890:- , då får du
100 färdiga slingor, slipper göra dom själv och behöver inte köpa tillhörande vax.
Men allt från 680-1500.
Nyans kan jag gärna hjälpa dig med om du mailar en bild till mig på: [email protected]
Kram!

R:Känner du alla som du gör håret på eller är det några som har läst din blogg och frågat genom den? :)

Svar:
Hej! Det är faktiskt inte ofta jag känner någon som jag gör isättningar på, utan de är allt från genom bloggen eller någon som gjort hos mig, som rekommenderar mig vidare.
Självklart på bekanta också! Men inte lika mycket :)

Postat av: Malin - Mamma till Alice och Lowe

Publicerad 2011-12-01 10:37:05

Önskar du bodde närmare mig så jag kunde komma till dig och fixa mitt hår ;D

Postat av: Nora

Publicerad 2011-12-06 20:01:19

Du har ju världens finaste dotter utan tvekan.:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela