Publicerad 2011-11-03 20:43:18 i Bara Patricia,

- Blir galen på mitt hår!




Åh, blir helt galen på mitt hår! Nu har jag dock inte färgat på över en månad, men det röda har bara runnit ur! så nu är de någon halvtaskig brun färg! Jag som inte har världens tjockaste hår ser skallig ut när mitt blonda börjar växa ut! ;D haha! Så hemskt. Så måste verkligen hålla upp färgen HELA HELA tiden! Har ni nått tips om hur jag ska göra, vilken färg som ska läggas i? Vad ska jag ha, ska jag lägga i lite ljusa slingor, eller ska jag fortsätta att vara mörk??

Postat av: Sarah

Publicerad 2011-11-03 20:53:20

Stå ut, graviditeten gör ju att håret inte vill fånga upp pigment väl ? Jag färgade ögonbrynen förra veckan, och nu är de blonda igen... :-( gravid i v. 14. Färgen nu på dig ser fin ut på kort ialf :-) har du haft rött förut? Känner en som inte kan ha röd pigment då det inte håller/fäster :-/

Postat av: Katinka, mamma till Elias + bebis i magen

Publicerad 2011-11-03 21:03:59

Fortsätt med det mörka :) pröva att lägga in en mörkare typ mahognyröd och tvätta sedan med färgschampoo så kanske det sitter bättre :P ingen expert inte men men :)

Postat av: Elin - Inredning, matlagning och vardag.

Publicerad 2011-11-03 21:04:47

Jag har precis samma dilemma.. Jag är blond i grunden, och så fort det ljusa växer ut ser jag skallig ut. Har också färgat med en brunröd färg ett tag, men det röda är borta på någon vecka. Tror tyvärr att det är så, röd färg sitter inte! Jag tycker iaf du passar i både blont och mörkt :)

Postat av: ida

Publicerad 2011-11-03 21:56:24

köp en hårinpackning för rödhåriga.. har hört att Revlons Nutri Color Creme är SJUKT bra, håret blir supermjukt och färgen blir som nyfärgad. Har inte testat själv men en kompis använde den och älskar den. :) Räcker länge gör den också tydligen.

Postat av: Sara

Publicerad 2011-11-04 00:23:08

Tycker du passar både i mörkt & i blont hår :)

Men jag förstår att det är jobbigt att behöva färga håret hela tiden :/

Men gör lite blonda/guldslingor i håret,tror det skulle vara snyggt på dig :)



En liten fråga,har du gjort den bloggdesignen du har nu? :)

Skulle vilja förnya min och gillar verkligen den du har.

Du kanske skulle kunna hjälpa mig med den om du har tid och lust?



Kramis

Postat av: Stina-Lee

Publicerad 2011-11-04 01:25:13

Du är verkligen vacker i färgen på bilderna ovan men lägg i någon lite mer kopprig ton då så kanske det sitter? Natti natti :-)

Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

Publicerad 2011-11-04 10:41:57

på bilderna ser håret jättefint ut!

Postat av: Malin

Publicerad 2011-11-04 11:59:11

När jag hade rött här så sa min frisör att jag skulle använda Revlon Nutri Color Creame 500 varannan tvätt för att behålla den röda färgen :)

Postat av: Janni

Publicerad 2011-11-04 12:31:51

Jag tycker färgen ser fin ut. Dock gillar jag mer kastanjebrunt än rött, så det kanske vore nåt att lägga i nu när det är höstmörkt ute. Det brukar sitta väldigt bra. Mitt hår bara "rinner ur" annars..



gosig mage såkalrt också!

Postat av: Madde

Publicerad 2011-11-04 12:48:14

Tycker du är SUPERsnygg oavsett:)

Postat av: Olivia

Publicerad 2011-11-04 13:28:42

Hej!



Du får köpa valfri väska för 1500:- + fri frakt om du skriver ett inlägg om den!



Just nu har vi vår sista tävling på Magdalena graafs blogg

http://magdalenagraaf.se/vinn-vaska-fran-elisebags-se/



Varma hälsningar

Olivia Elisebags

www.elisebags.se

Postat av: Hillevi

Publicerad 2011-11-04 16:29:11

Köp färginpackning som du använder 1-2 ggr i veckan, så slipper du färga det så ofta. Jag har också haft rött och det försvann ju på bara några veckor. Och nu har jag kopparfärgat, är samma där men använder inpackningen så kommer färgen tillbaka (:

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela