Publicerad 2011-11-21 17:02:08 i De bästa av Bålsta! <3,

- Barn, dom måste ha de tråkigt ibland.




Idag har det varit en sån dag som jag känt mig lite otillräcklig! Och jag vet att Wilja inte har blivit så road som jag önskar att hon blivit. Vet att många föräldrar är livrädda för att sina barn ska ha de lite 'tråkigt' jag är en av dom. Att sitta inne en hel dag för mig är oförståligt, och nu har vi en sån dag! Men... Samtidigt så MÅSTE man få ha tråkigt för att kunna uppskatta att faktiskt ha roligt! Det gäller särskilt barn.

Är ni rädda för att bara vara hemma och låta barnen aktivera sig själva? :)
Jag kan säga att jag har varit det, dock har det lättat nu när jag faktiskt inte KAN springa runt efter henne på samma sätt som innan, jag kan inte bära omkring på henne som innan etc!

Idag så har de varit en sån dag: Måste städa, måste tvätta, måste.. måste.. måste! Så Wilja har fått en egen trasa, tvättat med mig. Vi har badat tillsammans, lagt pussel! bäddat till wiljas alla bebisar! lekt med dom och så, läst en bok och spelat spel på telefonen. Men inte mer än så!

Får ni dåligt samvete över nått speciellt? :)

Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

Publicerad 2011-11-21 17:26:15

får se hur jag känner inför det där när Liam är lite större!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-11-21 17:30:10

Det är ju nyttigt för barn också att bara vara ibland de behöver inte aktiviter 24/7 varje dag. Inget att ha dåligt samvete över:)

Postat av: ENDENISE - Mamma till 2 i December

Publicerad 2011-11-21 18:50:03

sv: Jag mår braaaa! haha. Inga värkar än (dumma bebis) men mensmolet kom på besök nu i eftermiddag :D Vi får se ifall det händer något mer. Sammandraningarna har även ökat i antal :) Kram!!!

Postat av: Katinka, mamma till Elias & Nora

Publicerad 2011-11-21 19:25:04

Tack så mycket fina du! Ja en tjej var inte det som jag hade trott heller så blev en riktig glädje chock när hon ploppa ut <3



Postat av: Eriiza

Publicerad 2011-11-21 20:29:12

Aaaw, vilken underbar bild, den första, hon ser så vuxen ut! ;D

Postat av: Emma

Publicerad 2011-11-23 11:22:25

Jag är just nu höggravid och kan inte sysselsätta min tvååring som jag skulle vilja.

Som tur är så får jag ha honom på förskolan eftersom jag har fruktansvärda foglossningar. Men när han är hemma så har jag ständigt dåligt samvete över att jag inte kan sysselsätta honom så som jag skulle vilja...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela