Publicerad 2011-03-31 23:09:35 i Livet i Gnesta,

Allt för min dotter... Vad kan jag mer säg...


Allt för min dotter... Vad kan jag mer säga! Jag gör allt för henne. Min syster bad mig att göra en sak ikväll. Och det har jag också gjort! Jag sitter med en kopp te, wilja sover i sängen nybadad och med en ren pyjamas på sig! Jag sitter här och lycklig, arg, besviken, sårad och jävligt ledsen. Ibland känner jag att jag bara vill ge upp, att hon är värd så mycket mer! Att hon är värd mer trygghet än vad jag kan ge henne. Jag vill kunna ge henne allt jag själv aldrig fick, och jag försöker! Den här lilla prinsessan är överöst med kärlek, men räcker jag verkligen till? Jag har en sån avsky att jag snart spyr! Hur kunde det sluta såhär? Jag har trott mycket. Men aldrig aldrig trodde jag att valet skulle bli såhär. Juni 09 va det bästa som kunnat hända mig, men samtidigt så ångrar jag mig att jag gick in den där kvällen på Berns, vi skulle inte ens dit. Allting har sin mening! Och jag vet att många av er tänker nu: vad vare jag sa... Jag kommer aldrig någonsin ångra min dotter, men jag kommer alltid ångra tiden och personen. Vi försökte, och jag har hållt skenet uppe jävligt länge för Wiljas skull! För att hon har rätt till både sin Mamma och Pappa, och för hennes skull ville jag försöka! Jag va tvungen att försöka, eller hur? Men jag vet inte hur många samtal i tårar jag har haft med mina närmsta om att: jag ger upp nu, jag vill inte leva med någon som är såhär! Det här är inte meningen med livet, att inte bli uppskattad. Att aldrig få hjälp även om vi va två, hur kan jag egentligen ha räknat med något annat nu? Blåögd kallas det. Jag vill bara skrika ut allt du har gjort, men jag kan inte sjunka så lågt. Du har även varit den bästa pappan många gånger! Jag kommer föralltid vara dit tacksam över att vi har Wilja tillsammans. Men vi två som personer tillsammans är bara så fel det kan bli. Vi gick igenom så mycket skit tillsammans, så de är ett mirakel att vi fortfarande står kvar. Hela tiden var de nått nytt som gick emot oss, va det inte ekonomiskt så var det något annat! Och all den här jävla ilskan jag har burit sålänge bara har lättat nu! Jag vet att du inte är värd den, för du kommer inre ändra på den du är. Det är bara DU och ingen annan! Fan, jag älskar dig på så sjukt många sätt! Men jag har nog aldrig hatat någon lika mycket heller. När Linus kom in i bilden så blev livet plötsligt så rätt! Och utan att behövs blinka så visste jag, jag visste vad jag va tvungen att göra! Jag tog ett sånt stort jäkla steg i rätt riktning. Att få känna känslan jag aldrig trodde jag skulle få känna på riktigt: jag är kär! Och inte bara i kärleken, utan i honom. Den han är innan och utan! <3 för första gången på snart 21 år, så vet jag. Jag bara vet, och för mig räcker det! Jag ordnade allt, så gott jag kunde. Lämnade min trygghet, och försökte ordna upp vårat nya. Och vet ni? Jag lyckades! Kom upp till stan igen, har en sjukt mysig liten tvåa. Idag har jag sökt utbildning också, hoppas på att få börja plugga till hösten! Jag ska ordna det här, för VÅRAN skull. För Wiljas! Jag ska bli nånting, och ta mig ur det här. Helt själv! Som alltid innan, jag har underbara vänner som stöd, jag har en pojkvän som inte går att beskriva med ord. Och jag har min dotter, att bara se på henne så vet jag att när orken är slut! Så hittar jag ny. Mamma älskar dig fia!

Postat av: miia mamma till My

Publicerad 2011-04-01 00:11:35

Fy fan va du är bra Patricia. :)

Massa kramar till er.

Fan att vi inte bodde närmre varann hade velat lära känna dig irl. :)

Postat av: nina - mamma till Ludwig <3

Publicerad 2011-04-01 09:57:20

Jag tycker du gör ett JÄTTE bra jobb!

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-04-01 13:02:01

Guuuh jag vill bara krama om dig vilken människa du är... Styrkan du bär är en sådan styrka som inte alla har och den är guldvärd <3 Blir så stolt och glad över människor som du som vänder på steken till det bästa för dig.. Var stolt över dig och wilja för ni kommer komma långt i livet båda två att en dotter får se sin mamma med den drivkraften så kommer hon få rätt verktyg i livet så ha inte dåligt samvete mot henne hon kommer vara så stolt över sin mamma <3

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-01 14:13:49

Använd radbrytning så att det inte blir så jobbigt att läsa.

Postat av: Tova

Publicerad 2011-04-01 16:33:29

Så fint skrivet!! Inget tvivel om att du är en superbra och klok mamma till din lilla dotter :)

kram

Postat av: ami

Publicerad 2011-04-01 17:00:52

Förväntar du dig att Wilja går in på internet ikväll och läser detta?

Känns lite som du hävdar dig själv. Inga illa menat men det är i princip allt ni skriver om, hur mycket ni älskar era barn och att ni gjorde rätt val,.. bla bla bla.

Ni får ju mycket kritik som unga mammor och det leder väl kanske till att man vill visa världen att man klara av det. Inte för att du är värd den kritiken. Du verkar vara en bra mamma.

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-04-01 18:08:00

Jag har läst din blogg ett tag och har verkligen fått mig en bra bild och uppfattning av dig! Du verkar vara en oerhört stark och fantastisk brud och du ska verkligen inte ta emot all skit folk slänger på dig! Stå på dig, både för din och för Wiljas skull. Folk som snor all ens energi istället för att ge energi är inte värda en plats i ens liv, du är värd mer än så! Du verkar vara en jättebra mamma till Wilja, det är det som är det viktigaste. En lycklig mamma ger en lycklig dotter, så fortsätt så! Tusen kramar! :)

Postat av: Fredrika, Sigges mamma

Publicerad 2011-04-01 21:29:29

haha alltså, jag kommenterar inte ofta men alltså vafan är det för jävla idioter som kommenterar här ibland? Tror verkligen Ami att patricia skriver och tror att Wilja ska "in i kväll och läsa" ..

Glöm inte bort att detta är Patricias dagbok, om det BÄSTA och UNDERBARASTE i hennes liv, världens sötaste Wilja! Hon skriver för sin egens skull och inte någon annans!



Och angående radbrytningen så tror jag inte det är så lätt när man skriver från mobilen.. men snälla sluta klaga, om ni har så jävla jobbigt liv så ni måste klanka ner på andra så sök hjälp!!



Patricia; du är världens goaste tjej och Wilja är fortfarande det mest bedårande jag sett! och jag är glad att Linus var/är ditt ljus i tunneln!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela