Publicerad 2011-06-07 22:38:42 i Wilja 13-16 månader,

Wilja 14 månader! <3


Ikväll är jag en STOLT Mamma! <3
För andra kvällen i rad så somnade Wilja efter ca 2 minuter själv brevid mig i sängen! utan bråk och stön, hon låg.. pillade, och sen såg man hur ögonen blev tyngre & tyngre! Det GÅR, de gäller bara att ha tålamod att duga!
Det är en sån härlig känsla! Både jag och Linus blev lika glada! Så nu till o börja med så ligger jag brevid henne, och tids nog så går jag ifrån.. Börja med att sitta brevid, och tillslut ska hon kunna somna utan att jag är där!

BRA PATRICIA, BRAAA!

Har inte uppdaterat så mycket om busfröt! Men här kommer de lite.
Hon är 75 lång och väger nu 10175 gram.
Wilja är en liten madam som är väldigt duktig och förstår mycket! folk blir chockade när dom får reda på att hon är så pass liten, men att hon är så med.
Wilja förstår nu om man ber henne hämta: vovven, bollen, telefonen osv! Vart är dockan: så hämtar hon den, kramar den och ger dockan en puss! Kör runt henne i vagnen och stoppar in nappen hela tiden.

Wilja är mycket bestämd, säger ifrån när det inte passar! OM hon gör.. :D
Hon blir VÄLDIGT arg om hon inte får som hon vill!
Wilja äter nu helt själv utan mammas hjälp.

Att skruva på och av korkar är det BÄSTA hon vet! Av och på.. Av och på! så kan hon sitta i evigheter.
Att pilla in handsfreen till iphonen är också en hit, in och ut i det där lilla minimala hålet. Men hon har verkligen fingermotorik och hittar rätt hela tiden! :)

Wilja säger nu: Mamma , Pappa, Boll, Titta, Där, Tsss (katt) - (vovve) Mamma titta..
Det börjar bara BUBBLA ur henne nu, och ord som JAG förstår men som ingen annan antar jag! :P

Wilja går helt själv, börjar springa fram mer och mer! hon ÄLSKAR att klättra, upp och ner från gungan.
Står där och håller för ögonen bakom, men hon KAN själv! och det är då viktigt att inte hindra. Utan att vara med hela tiden, och visa henne uppmärksamhet när hon gör nånting bra!

Jag applåderar lite för mycket kanske, är väldigt närvarande när hon gör nånting! Mycket tror jag grundar sig i det i hennes utveckling, att jag SER och att jag inte är den som inte bryr mig eller visar henne uppmärksamhet.

Jag är väldigt positiv när hon gör nått bra, men visar tydligt när hon gör nått fel. Då får hon gråta och skrika bäst hon vill!

Wilja gillar INTE att åka i vagn som ni vet, utan vill gå själv och kolla runt.
Det är en RIKTIGT busig liten 14-månaderstös vi har att göra med :) Men hon är så duktig! så otroligt duktig.

Fick en kommentar i centrum idag som värmde:

En tant kom fram som hade sett oss en stund, hon kom fram och la handen på axeln och sa. Det märks att du är en otroligt duktig mamma! Titta på hur din dotter är, där har du beviset.
RAKT IN I HJÄRTAT! Tack käre gamla tant <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela