Publicerad 2011-06-21 23:59:52 i En annan del av Stockholm!,

Simon ska ha fyra barn när han blir stor!



Medans jag va iväg igår så va Wilja på fotbollsplanen! Precis där hon trivs o jagade bollar i alldeles förstora galloner! <3
Måste säga att de känns helt fantastisk att hon har så fina kusiner! och jag blir så varm i hjärtat. Så dom leker med henne, så dom pussar på henne! Så dom berättar hur hon är. Och dom är inte äldre än 6 och 4! Men dom hjälper henne ner för trappan, håller henne i handen när hon ska gå. Vill att hon ska va med på studsmattan även om dom vet att dom bara får sitta ner och vara försiktigare när hon är där.

Älskar barn och deras tankar! När jag låg med Simon i sängen ikväll innan dom skulle somna så pratade vi lite. 

Simon: Jag va söt när jag va liten! 
Jag - Ja Simon, du va SUPERSÖT då! 
Simon: Men Wilja va mycket sötare än mig när jag va liten, men nu är jag snygg! 
Jag - Men Simon, du va visst söt! Ni är lika söta båda två. 

Tyst en liten stund..... 

Simon: Jag längtar tills jag blir stor! 
Jag - Jasså, men du är ju stor! vad tänker du på? 
Simon: Jag hoppas att jag får fyra barn då! Och jag vill ha tvillingar så dom ser likadana ut. 
Jag - Jaha, det kommer bli mycket jobb! Är det med din Saga du ska få barn? 
Simon: Ah de äre! 
Jag: Då får du vara rädd om henne om hon alltid ska vara din. 
Jag: Vet du Simon, jag vet att du kommer bli en jätte bra pappa. 
Simon: Äsh, jag är kille!
Simon: Gonatt.

JAG bara dog och smalt inombords.
Älskar deras sätt att uttrycka sig!
Helt fantastiskt :D

Nä nu loggar jag ut, ska försöka sova för en gångsskull.

Postat av: Cissi - mamma till Cornelis

Publicerad 2011-06-22 00:30:04

Simon? Har du inte skrivit lite fel där? Eller? :) Kramar

Postat av: Cissi - mamma till Cornelis

Publicerad 2011-06-22 00:31:35

HAHAHA jag läste för snabbt där, trodde du hade skrivit fel ;) sorry! Kramar

Postat av: Lisandra-Milos mamma

Publicerad 2011-06-22 09:58:42

Ha ha vilken going, ungar är så härliga när dom pratar:)

Postat av: Frida

Publicerad 2011-06-23 10:51:30

Hahaha... så gullig. Jag trodde det var Simon, Wiljas pappa först så jag läste bitvis och sen tvingade jag mig att läsa igenom hela inlägget så jag skulle förstå. Jag kunde inte fatta varför du låg i sängen med honom HAHA

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela