Publicerad 2011-07-11 21:04:00 i Gravid med lillasyster<3,

- Wilja ska bli storesyster <3


Den 19-Juni 2011 så visade de ett litet + på stickan! äntligen <3
Vecka 8 är vi inne i nu och den 24/2-12 så har vi beräknat BF.

Vårat lilla smultron ligger nu här och gror i magen!
Många av er vet redan, många av er har säkert redan sett. Då de redan syns, och jag kan inte gå och dra in magen såfort jag kommer på besök! :D


Nu kommer det STRÖMMA in kommentarer om hur fel detta är. Kommentarer som: Lärde du dig inte första gången. Och det kommer jag att ta, de e därför jag väljer att dela med mig av detta nu.

Men, jag vet även att det är Linus jag vill vara med! Vi VALDE att bli tillsammans, vi VALDE att flytta ihop, vi VALDE att förlova oss, han VALDE att vara med Wilja 24 timmar om dygnet. Vi har haft ett VAL i allting, och vi VALDE att ha barn! Det är en helt annan sak.

Linus har visat sig fantastisk på alla sett mot Wilja, och det finns inga tvivel om att han älskar den ungen till döden! Och hur stark kärlek kommer han då inte ha till sitt egna barn?

Jag har skrivit inlägg där jag har varit ett frågetecken! så många känslor. De gick så SNABBT, de trodde jag aldrig! Herregud, jag nattammade ju fortfarande. Så när +:et väl kom, så blev jag så enormt lycklig samtidigt som jag blev totalt livrädd! Hur ska vi göra nu. Hur kommer alla reagera? De va min största oro..

Men vi har fått en sån FANTASTISK fin respons av båda sidor av våra familjer och nära vänner.
Och de är dom stöttningarna som betyder.

Så ey, hit me!
Vårat beslut, och våran bebis.
Mammas andra lilla smultron! <3
Fan vad jag är hel nu.

Postat av: Klara

Publicerad 2011-07-11 21:15:47

Åhh gud va roligt :D Vad glad jag blir för eran skull!!

Kommer följa dig hela tiden och önskar dig all lycka till!

gick bara på att vänta på att ni skulle skaffa ett gemensamt kärleksbarn och ett syskon till Wilja och nu äntligen har ni lyckas och eran kärlek verkar så äkta och ni verkar så lyckliga :) Hoppas allt går bra och att du uppdaterar om graviditeten för oss nyfikna barngalna läsare :) KRAM!

Postat av: Katja

Publicerad 2011-07-11 21:23:23

Stort grattis till er, så fantastiskt :)

Postat av: emma

Publicerad 2011-07-11 21:23:31

grattis ! var graviditeten planerad??:) eller "hände" de bara ;)?

Postat av: Oliviah

Publicerad 2011-07-11 21:23:48

GRATTISGRATTISGRATTIS :D <3

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-07-11 21:30:39

Grattis:D:D

Postat av: Josefin - Melwins mamma

Publicerad 2011-07-11 21:32:12

Jag hade precis en sådan mage som dig när ja vänta melwin i vecka 8. :) kanske en liten pojke där inne.

Postat av: Cissi - mamma till Cornelis

Publicerad 2011-07-11 21:41:40

Åhh det var som jag har misstänkt!! Är så glad för er skull verkligen!!! Massa lycka till er. Kramar

Postat av: Sanne

Publicerad 2011-07-11 21:56:57

GRATTIS! Vad roligt, jag har faktiskt gått och funderat på om det var så, och tänk att jag hade rätt :)

Gud vad kul med ett syskon till Wilja, hon kommer bli en fantastisk storasyster!

Kram och grattis igen!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-07-11 22:01:31

Men grattis! Så himla kul =) kan inte göra annat än att le! De ska bli jättekul att få följa dig på en ny resa! Hittills har din blogg varit helt fantastisk! Å du, stå på dig, du gör ett kanonjobb!

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-07-11 22:15:12

Åååååååååååååååååååååååååååååååååååååh! Jag rös ända ut i benen och fick tårar i ögonen :´D Guuuuuuuuuuuud så mysigt och ett GIGANTISKT stort GRATTIS och tuusen kramar till er FYRA!!!!! :´)

Postat av: jennifer

Publicerad 2011-07-11 22:18:38

Gud va kul ! grattis lycka till med allt:)

Postat av: Mikaela

Publicerad 2011-07-11 22:23:47

GRATTIS!! :D Vad roligt. Jag blir jätteavis :( Haha. Vill ha en till NUNUNU men vi väntar nog ett par år. :)

Postat av: Malin

Publicerad 2011-07-11 22:27:33

GUUUUUUUUUD vad glad jag blir för din skull, ni får göra precis vad ni vill :D vill ni ha barn och att de VERKLIGEN känns rätt så får ni göra de, tror linus kommer bli en perfekt pappa, man ser bara hur gullig han är mot wilja :)



LYCKA TILL !!!!!!

Postat av: Carro

Publicerad 2011-07-11 22:30:18

Grattis tjejen!! :D äh strunt i vad andra tråkiga människor säger! det här kommer du klara lika galant som första gången :)

Postat av: helena

Publicerad 2011-07-11 22:35:27

Hej hej !



Kom ihåg att det är ditt liv, ingen annan som ska lägga sig i vad du gör för val ! för det väljer du helt o hållet själv ! starkt gjort som skrivit detta :D

Postat av: Emeli

Publicerad 2011-07-11 22:36:28

Stort grattis till er! Och vad kul att Wiljas hår börjar växa nu :)

Postat av: ENDENISE - Mamma till 2 i December

Publicerad 2011-07-11 22:36:54

grattttis!! :D Så roligt för er :D Då kommer våra små bli storesyskon nästan samtidigt :)



Oavsett om er kärlek är stark nog att hålla, och vad som nu händer i framtiden. Så tror jag att gubben din alltid kommer finnas vid. Han verkar vara en toppen person!



Lycka till och grattis igen :)

Postat av: michaela

Publicerad 2011-07-11 22:37:17

JÄTTEGRATTIS verkligen! Jag är så jävla glad för din skull! Jag vet hur det känns när man känner att det är så rätt, att man har hittat RÄTT. Det e bara en känsla man får. Tyvärr, nu efter 4 år har jag blivit singel och mår så jävla dåligt, men jag är så jävla glad för din skull! En bebis är min största dröm i livet, då kommer jag känna mig HEL och nu är jag tom. Vet inte vad jag skriver ens, men vad glad jag blev för er nu :) all lycka till er <3

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-07-11 22:40:50

Super grattis till er =) Var det planerat eller "bara hände det"? Hoppas allt kommer gå bra

Postat av: Sara

Publicerad 2011-07-11 22:49:37

Känner er inte alls, bara genom din underbara blogg och jag kan inget annat än att säga GRATTIS!! Tycker att det är så underbart roligt för er... Det finns alltid folk som har andra åsikter och drar sig inte för att vräka ur sig de på ett eller annat klumpigt sätt!! Bry er inte om de, ta hand om varandra och njut av att erat gemensamma lilla "smultron" nu!! Massor med grattis och jag hoppas att du kommer att fortsätta blogga om denna graviditet oxå...... Kram

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-07-11 22:52:48

Åhh massa grattis till er :) strunta i vad andra tycker och tänker, jag tror det kommer blir jätte bra och lycka till med allt :)

Postat av: Sarah

Publicerad 2011-07-11 23:04:02

You go girl! Du kommer att klara det galant, man vet vad kärlek är när man träffar den rätta. Ingen kan bestämma när tiden är inne för saker och ting. Ens egna hjärta avgör tillsammans med den man delar sitt liv med. Lycka till, glad för din skull :)

Postat av: Charlotte - Mamma till Nikita

Publicerad 2011-07-11 23:06:55

Men gud va kul, grattis! Ännu mer kul att vi igen kommer följa varandra i graviditeterna, vår är beräknad 27 Januari :)

Postat av: Maria

Publicerad 2011-07-11 23:33:52

Grattis till er! En till liten bebis som lyser upp ens värld :) Stor kram

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-07-12 07:25:38

Grattis!!! Är själv beräknad till 25/2 :)

Är i din ålder och har en dotter som precis blev 2.

Har inte berättat för alla än så skriver inte ut bloggadressen.

Men guud va kul! :) att kunna följa din graviditet och jämföra!

Grattis ännu en gång!

Postat av: Jenna

Publicerad 2011-07-12 08:20:14

Nej men vad roligt! Grattis till er också! Vår bebis är beräknad lite tidigare så vi får se om det blir en liten 2011 eller 2012 bebis :)

Då vet jag en jag ska bestämma dejt med ;)

Stor kram och Grattis igen!

Postat av: Louise - Mamma till Vincent och Gravid

Publicerad 2011-07-12 09:18:54

Största grattis till er! Blev såå glad för eran skull när jag läste det här. Det sista du ska bry dig om är vad alla andra har för åsikter om erat beslut. Jag önskar er iallafall lycka till och jag vet att ni kommer bli en underbar liten familj och efter vad jag läst om Linus i bloggen så tvivlar jag inte på att han kommer bli väldens bästa pappa! :) Kram

Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

Publicerad 2011-07-12 09:21:12

NU BLIR MAN JU AVIS- jag vill oxå ha en mage igen :D så vackert. puss

Postat av: Linda - Mamma till Joline

Publicerad 2011-07-12 10:00:25

Grattis! Gud så underbart! Jag blir avis, jag vill också ha en till! :D Och kul för Wilja med ett syskon. Jag tror det kommer att gå alldeles utmärkt för er, du verkar ha hittat en kanonkille!

Postat av: Marielle

Publicerad 2011-07-12 11:59:28

precis som du säger så är det ERAT beslut och ingen annans. så jag tycker inte du ska bry dig ett skit om att andra kanske tycker att ni gör fel. du har hittat rätt, det känns hela vägen hit fast jag bor flera mil bort. din/er lycka går före allt! gå inte runt och ora dig för vad andra tycker utan NJUT! och såklart ett stort GRATTIS till er! :)

Postat av: E

Publicerad 2011-07-12 17:06:20

Grattis!!!! Blev helt varm i kroppen när jag läste det, även fast jag inte känner dig! Känns ändå som om jag gör det, genom bloggen.

Du måste lova att fortsätta blogga nu!! Vill veta allt om din graviditet och hur Wilja tar allt!!



Massa kramar och Lycka till!! Du kommer klara det här galant! <3

Postat av: Amanda

Publicerad 2011-07-12 17:25:53

Kul sida! Det märks att du gillar att skriva!

Postat av: sanna - mamma till Embla

Publicerad 2011-07-12 19:48:35

Grattis ! Super mysigt :D

Postat av: Sandra - mamma till Minéa

Publicerad 2011-07-12 21:38:07

GRATTIS! Så roligt för er :)

Postat av: Kristine

Publicerad 2011-07-12 23:53:50

Stort Grattis:) vad underbart! kramar

Postat av: Jessica ♥ mamma till alicia ♥

Publicerad 2011-07-13 23:30:47

Åh va roligt! Stort grattis :) Lycka till med allt <3

Postat av: Amanda

Publicerad 2011-07-14 22:47:54

Jag tycker det är lite tidigt att skaffa barn nummer två när man inte har utbildning. MEN det finns ingen anledning att inte hälsa en liten bebis välkommen till världen när hon/han ändå är på väg. Wilja och bebisen kommer bli tighta och det är kul för dom båda att dom är så nära i ålder.

Grattis!

Postat av: Angelica

Publicerad 2011-07-15 16:03:04

GRATTIS!! Är jättedålig på att kommentera men jag har följt dig äääääända sen starten och älskar din blogg :) Misstänkte direkt att du var gravid när det dök upp förvirrade inlägg ;) Är verkligen JÄTTEGLAD för allas er skull! Kan inte tänka mig glädjen av att först hitta den RÄTTE sen få en bebis med honom, särskilt när han har sån fin relation till Wilja :D



På tal om magen! Så skriver du att det är olika form på den jämfört med Wilja, jag tror nog att det är en pojke där inne för då "brukar" magen stå mer ut, rakt fram och det stämde på mig och alla jag känner som fått en pojke! Hade varit kul att ha en av varje kan jag tänka mig, men samtidigt lättare med "en till"? :) GRATTIS igen, detta kommer bli sååå bra och SKIT i vad vissa idioter säger!!!

Postat av: Elim

Publicerad 2011-07-16 19:06:47

Åh GRATTIS Patricia :D Vad roligt!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela