Publicerad 2011-07-03 00:57:55 i Bara Patricia,

Vänskap, vad är det?




"Folk som snackar skit i din närvaro, snackar även skit om DIG i din frånvaro!"


Det stämmer nog så förbaskat väl.
Undra om det är därför jag har så några nära vänner? Har massa ytliga, som jag har sporadisk kontakt med! Men jag tror bara det är en eller två som faktiskt känner mig! Som JAG kan lita på, som jag vill berätta saker för.
Jag litar helt enkelt inte riktigt på någon. Och det kanske inte är så konstigt, så många gånger jag varit så blåögd och blivit förd bakom ljuset! Tillit till andra människor är nog de svåraste som finns för mig, och har jag då EN gång blivit sviken eller lurad av den människan, är de så svårt för mig att känna respekt emot den personen.

För det första! Jag hatar tjejer.
DRAR INTE ALLA ÖVER EN KANT! Men jag tycker vi från djupet av mitt hjärta är hemska, lömska och falska! Iallafall mot varandra, inte mot alla. Som detta praktexempel: HEEEEJ GUMMAN, va ROLIGT ATT SE DIG!!!
Sekunden senare så vänder hon sig om och hånflinar, och dagen efter går de rykte om en.

Är det bara jag som råkat ut för dessa hemska brudar?
Är de därför ja har så innerligt svårt för alla?
Jag är nog en pojkflicka, har ALLTID haft flest killkompisar... Och jag har de ännu än idag!

Vet knappt vilka tjejkompisar som jag verkligen har kvar.
Känner bara ibland, att jag inte orkar. För gång på gång kommer nått nytt upp, och de får mig bara att vilja dra mig undan mer och mer.

Postat av: Mimmi

Publicerad 2011-07-03 08:06:01

Är det nått spec som har hänt? trist att du inte kom förbi igår, var alldeles för länge sen vi sågs! Puss puss

Postat av: Lina-Marie

Publicerad 2011-07-03 08:58:50

Jag håller med dig till tusen procent! Killar ÄR alltid lättare än tjejer, tjejer ÄR falska lömska bitchar! Så är det, det är fakta bara. Jag har sagtmånga gånger i livet att "det är nu som man ser vilka som är ens riktiga vänner" vid tunga tillfällen i livet. Är det något tillfälle så är det när man är gravid/får barn dom det syns! Har också många ytliga (visa det sig) som jag trodde var "riktiga" men vi får ta vara på de fins vi har omkring oss!

Kram till dig och kul att det verkar gå så bra för dig nu med ny lgh o fin kille och allt :) var ligger nya lyan föresten? Kram!

Postat av: Katinka Mamma till Elias

Publicerad 2011-07-03 10:35:13

Det är bara att gratulera :=) hoppas att ni kommer att trivas



Så komiskt att du skriver just som detta nu, jag låg och tänkte på vilka vänner man har och vad hemska tjejer är mot varandra så du är inte ensam!!



ha en toppen dag!

Postat av: Marielle

Publicerad 2011-07-03 11:30:06

det är precis som du säger, tjejer är oftast falska och jävliga mot varandra. killar är mer rakt på sak, säger som de tycker, är det något så säger dem det istället för att spela upp en fasad för att sedan hugga en i ryggen. falskhet och skitsnack är en typisk tjejgrej. såklart gäller det inte alla, men väldigt många.

Postat av: tittie

Publicerad 2011-07-03 21:43:29

Jag har precis som dig alltid ogillat tjejer en hel del. Tyvärr är tjejer så beroende av att snacka skit om andra för att framställa sig själva som så mycket bättre. Jag har alltid kommit bättre överrens med killar, i såna gäng säger man vad man tycker och sen är det bra. Medans tjejer ska tissla och tassla bakom ryggen på varandra. Men jag kan trösta dig med att det blir lite bättre ju äldre man blir, inte för att jag är så många år äldre än dig men det gör skillnad. Visst känns det trist ibland att man inte har dem där vännerna runt omkring en. Men hellre en riktig än 20 falska! Och du har Linus och Wilja, två fina människor som ger dig så himla mycket! Var glad för det, för dem där tjejerna som snackar skit om dig är säkerligen bara svartsjuka på det du har! kram

Postat av: Madde alkesjö

Publicerad 2011-07-05 16:14:33

Det är du gumman som inte ser vilka dina riktiga vänner är. Du håller dom ytliga vännerna närmare en dom som faktist inte pratar bakom ryggen på dig . Du kanske inte tänker på att det sårar dom som faktist skyddar dig när det snackas?

Postat av: Malin

Publicerad 2011-07-05 20:17:04

Håller med. Har inte heller så många som jag umgås med just av den anledningen. Har alltid kommit bättre överens med killar för där känns det som att det inte existerar nått skitsnack över huvudtaget.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela