Publicerad 2011-07-31 08:38:50 i En annan del av Stockholm!,

Jag har fått ganska många frågor om hur vi...


Jag har fått ganska många frågor om hur vi klarar oss ekonomiskt. Och jag vet riktigt inte om jag vill svara såhär, för ingen lämnar mailadresser, så jag har inget att svara till. Men jag skriver lite lätt här, och har ni mer frågor! Så fråga med mail. Viktigt att veta så har inte jag och Linus delad ekonomi någonstans! Äter vi ute, betalar vi oftast var för sig. Därav så har vi aldrig haft ett enda bråk angående just det stora. Pengar! Givetvist så kommer detta ändras när båtar gemensamma barn kommer, att vi delar på den kostnaden. Men mina nöjen, etc är mitt! Och inte Linus ansvar. För mig är det viktigt att inte leva på någon annan! Tycker det är fel, och det leder till kous. Efter att jag och Simon separerade så känner jag att jag har det mycket bättre ekonomiskt nu än då. Vi storhandlar varannan gång, och ska nu ha ett matkonto som vi lägger in lika mkt på varje månad så det inte blir orättvist! Vi kommer nu dela på hyran som blir ca 3000:- var, sen bredband tv etc! Jag får ju Simons pappa-dagar då han inte vill ha dom. Så jag har dagar kvar till i Oktober. Sen är dom slut, och Wilja börjar på dagis till i september. Sen har jag bostadsbidrag eftersom jag är ensamstående, fullt underhållsstöd, barnbidrag. Gör 4-5 extensions per månad etc. Allt som allt så har jag mellan 13-14 per månad, och det klarar jag och Wilja oss gott om! Vill ni veta mer så fråga ej anonymt är jag tacksam över :) hoppas ni förstår lite.

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-07-31 08:57:55

Så fina bilder du har i din header!! =D

Postat av: Linda - Mamma till Joline

Publicerad 2011-07-31 09:24:51

Oj, hur har du lyckats ha dagar kvar till oktober? är det med alla "lägsta-nivå" dagar också? 60 dagar har väl Simon kvar, ni har väl gemensam vårdnad? När du och Linus flyttar ihop ryker väl bostadsbidraget också?



Skönt för er att ni klarar er bra, du har så rätt när det gäller att många bråk handlar om pengar. Så tråkigt!

Postat av: Amanda

Publicerad 2011-07-31 09:50:49

Hej fina du. ;-)

Lust att kolla in min blogg?

Postat av: Helena

Publicerad 2011-07-31 09:55:43

Bra uppdelning du och ditt ex gjort, tycker det är rättvist eftersom du har din dotter själv.

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-07-31 09:58:19

Om jag vad du Patricia så skulle jag passa mig för att skriva hur din ekonomiska situation ser ut. Det finns alltid folk som inte vill en väl, och får vissa myndigheter syn på vad du faktiskt har att röra dig med varje månad så tror jag lätt att de skulle dra in ett bidrag eller två...

Postat av: nathalie andersson

Publicerad 2011-07-31 12:03:23

vad har du för mailadress? :)



Kram

Postat av: Malin - mamma till Elise & Alva

Publicerad 2011-08-01 10:38:33

har du mycket i föräldrapeng?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela