Publicerad 2011-07-14 16:05:59 i Gravid med lillasyster<3,

- Wilja & Bebis nr 2, skillnad på magen?


Satt och kollade lite bilder på magarna, måste ändå säga att de inte är en sån JÄTTE stor skillnad i strl?
Självklart är den större nu med bebis nr 2, men de är ju för att jag bar en bebis i den för mindre än 1 ½ år sedan. Och livmodern är ju större än på en först föderskas :)

Men jag tycker magarna är HELT olika! förutom strl. Med Wilja va den mkt rundare & finare! haha, nu är den som ett päron och mkt toppigare :D roligt o jämföra när den verkligen blir större.

TÄNK ATT DET ÄR EN NÄRBILD OCKSÅ.
Så jag inte får yttligare idiotiska kommentarer.

Postat av: Ellinor

Publicerad 2011-07-14 16:32:52

Sånt här är skitroligt att se och läsa om! Fortsätt med jämförelsen hela graviditeten tycker jag! Och massa magbilder :D

Postat av: Klara

Publicerad 2011-07-14 17:14:02

Tänk om det är tvillingar :D Så glad för din skull!

Jag och min sambo kämpar med att få ett pluss på stickan och är inne på vårt 6:e försök nu!!

Kram :)

Postat av: Rebecca

Publicerad 2011-07-14 17:21:07

Grattis gumman! Du kommer bli en superbra tvåbarnsmamma!! :D <3

Postat av: miia mamma till My

Publicerad 2011-07-14 17:50:20

Åhhh, fina du <3

Vill också NU! :p

Postat av: veronica

Publicerad 2011-07-14 18:09:02

Hej, har hört att när magen är päron format så är det oftast en kille ;) men man kan ju alldrig veta :) btw har ni kmr på något namförslag oavsätt kön? kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-07-14 18:59:09

Men du vet väl att det inte är livmodern som gör din mage stor, det är ju bara ett litet embryo i magen, nästan obefintligt liten. Det där är svullna tarmar typ, så det känns väl lite tidigt att jämföra?

Postat av: Helen

Publicerad 2011-07-14 19:34:49

Min mage är inte större nu än när jag gick gravid med Lea för ett år sedan i samma vecka. Är i v 14 (13+2.) Men tror det brukar vara så för de flesta omföderskor. :)

Postat av: karro

Publicerad 2011-07-14 19:56:37

Jag gissar på en pöjk där inne :)

Postat av: Jennifer, mamma till Anton

Publicerad 2011-07-14 22:02:36

Grattis till det lilla "smultronet"!

Du är en grym morsa och Linus verkar vara en härlig farsa så det där kommer sluta skitbra!

Ska blir så kul att följa ännu en graviditet med dig i bloggen :)

Kram

Postat av: Jessica - Nellie & Oliwer´s Mamma

Publicerad 2011-07-14 23:08:32

häftigt! :D



va tror ni det blir ?



kramis!

Postat av: patricia,mamam till Saga och Wiggo

Publicerad 2011-07-15 11:01:12

Men oj, vad har jag missat? STORT grattis gumman, du kommer bli en grym tvåbarnsmamma!

PUSS

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-07-16 22:14:27

Måste börja med att säga grattis till nr 2!

Har läst din blogg ett tag nu, sen du va gravid med Wilja :)



Fick reda på att jag va gravid med nr 2 förra veckan också & är i V. 8 nu. Fortsätt skriva, alltid kul att följa nån som ligger typ lika som en själv :)



Många kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela