Publicerad 2011-07-24 19:39:31 i Wilja 13-16 månader,

- Sömn rutiner för era 14-16 månaders? :)


Pluttas sover för kvällen och våran kväll kan börja! Så skönt att hon har ändrat sina tider nu, värt att få gå upp tidigare på morgonen, och ha en unge som inte ränner till 23 på kvällarna! :) Så nu har jag avnjutit en lååång dusch, och gjort alla nödvändigheter! - så som att shava all me! och smort in mig :D nu sitter jag här i handduk och väntar på baby som är duktig och är iväg på gymmet!

När lägger era 14-16 månaders sig, och när går dom upp ca? :)
(självklart är de olika om barnen är sjuka, tänder etc!) men en vanlig dag lixom!
Nyfiken på hur andra har det!

Det som är grejen nu, är ju den att man inte kan vara borta samma sätt på kvällarna längre! givetvist borta nångång, då hon är uppe sent och leker! de tycker ja inte är nått fel. Men jag VILL att hon ska ha sina rutiner, sova hemma i SIN säng och inte behöva sova i en vagn etc en hel natt.

Hur tänker ni på det?

Postat av: Cattis

Publicerad 2011-07-24 20:04:17

min son är 15 mån och vanligtvis så vaknar han runt halv 8 och går och lägger sig 19.00-19.30 någon gång.. sover en gång på dagen..



nu har det blivit lite annorlunda eftersom han har gipsad fot och därför vaknar tidigare men hoppas han kommer in i rutinerna när han får bort gipset nästa vecka för snart ska han få ett syskon och då kan det vara skönt att ha det som det var förut tycker jag :)

Postat av: ENDENISE - Mamma till 2 i December

Publicerad 2011-07-24 20:09:38

Vi har lagt Wilgot kl 18 sen han var 6 månader, han vaknar omkring 8-11 dagen därpå :)

Postat av: Sandra - mamma till Minéa

Publicerad 2011-07-24 20:21:40

Min dotter är 15 månader, vi lägger henne ca 19 på kvällen, då ger vi henne välling i sin säng, när hon ätit klart går vi ut och sen somnar hon själv där inne ca en kvart senare. (alltså hon ligger inte och skriker sig till sömns, hon ligger tyst där och pillar med sin snutte tills hon somnar), sen vaknar hon nån gång mellan 7-8.30 på morgonen. På dagen sover hon 1,5 timme efter lunch.



Postat av: Sara - mamma till Elias

Publicerad 2011-07-24 20:39:56

Våran son vaknar någon gång mellan 7-9 på morgonen han sover lunch runt 11.30 då allt från 30 minuter upp till 3 timmar. Runt 20 tiden (+- 30 min) så är det läggdags. Då får han välling och somnar sött i sin säng. Och så har det varit sedan han var runt 10 månader. Sen finns det dagar då det inte alls ser ut så, men dom ska vi inte prata om, haha ;) Det är verkligen skönt med rutiner, speciellt nu när det är dagis start i höst.

Postat av: Lisandra-Milos mamma

Publicerad 2011-07-24 20:49:04

Min son är snart 17 månader och han har nästan ända sen han bara va några månader somnat 19.30 och vaknar kl 9 på morgonen, hur skönt som helst och ja njuter till fullo för det kan lätt ändras:)



kram

Postat av: Hannah

Publicerad 2011-07-24 20:57:35

Min dotter på 13 månader lägger vi ca 19.30 o då vaknar hon kring 8.00. Sover 1.30-2h mitt på dagen!

Sen det här med att vara borta... På sommaren blir det ju alltid fler kvällar borta o framförallt ute. Mitt tips är att försöka vänja henne att somna i vagnen ungefär samma tid som hemma (kanske lite lite senare för att försäkra sig att de e trötta!) kanske med hjälp av välling/saga/sång (vad man nu använder sig av!?

Postat av: Linda - Mamma till Joline

Publicerad 2011-07-25 00:01:23

Min dotter är 14 månader och hon somnar 19.00 (kan diffa på +-15 minuter) och vaknar vid 06-06.30 oftast. Sen sover hon mellan 12 och 14 på dagen.



Rutiner är jätteviktigt för små barn, dom mår bara bra av det. Däremot är det, som du säger, lite tråkigt för en själv. Man måste vara hemma varje kväll klockan 19 och sen sitta hemma resten av kvällen!

Postat av: Finni - Elliotts morsa

Publicerad 2011-07-26 10:34:20

Elliott är visserligen lite äldre (18 mån) men sover mellan 20-08 ungefär. Plus minus en halvtimme eller så :) Sover 1-2 timmar mitt på dagen också!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela