Publicerad 2011-07-12 00:21:43 i Wilja 13-16 månader,

- När tre ska bli fyra.




Wilja Cornelia Lindh 10-03-30 , 20.14
Mammas allra finaste dag va den när du kom.

Den kärleken man har till sitt barn är obeskrivlig och helt utan ord! <3
Nu har jag mitt fina troll, och nu har jag fått den fina gåvan att bära en till liten bebis i magen.
Den känslan, att man kan älska så mycket redan! Att någon som man aldrig mött redan betyder världen för mig.
Snart kan jag säga mina barn, mina älskade barn! Vilken känsla är inte det?
Fasiken alltså!

Folk som tidigare har sagt att man aldrig kan älska sina barn lika mycket har så inåthelvete mycket fel.
Jag älskar redan vårat smultron, oavsett om de är en han eller hon! Om den har 4 eller 10 tår. De spelar lixom ingenroll. De e VÅRAT kött & blod, våran lilla bebis.

Och Wilja kommer bli en fantastisk storesyster, den allra bästa! <3
Mammas lilla STORA troll.. Herregud, hon blir 2 när Bebis kommer.
Hur stor kommer hon plötsligt inte bli då?

- Wilja äter själv med gaffel/sked nu.
- Dricker själv ur glas, använder inte flaska alls!
- Wilja går och springer fram för fullt.
- Wiljas tand nummer: 14 är på gång ut!
- Wilja älskar fåglar, hundar & katter, djur är tamefan de bästa hon vet!
- Wilja slåss inte me andra barn, hon är HUR snäll som helst. Hon nöps där ett tag, men visade att de inte va ok genom att nypa lätt tillbaka i armen o sa ajaj. Aldrig igen! Barn SKA inte slåss, puttas, bitas. Man MÅSTE säga ifrån som förälder, mammor/pappor som tillåter de gör mig alldeles galen.
- Wilja ÄLSKAR dockor/bebisar. Hon matar dom, matar med flaska! Lägger bebisen i vagnen och bäddar den.
- Hon pratar inte så jätte mycket, utan de e Mamma, Pappa, Moo (mormor) amp (lampa) tatt (vatten) tss (kisse)
iip (pippi). Så de e mest ord som Mamma förstår! :)
- Det är en liten tjej på 75 cm och väger 10095 gram, men med MYCKET stor vilja.

 

Postat av: Maria

Publicerad 2011-07-12 09:34:24

GRATTIS TILL ER<3!!

Lycka till!

Kram från Maria

Postat av: emma - mamma till hugo :)

Publicerad 2011-07-12 11:23:24

Grattis till bebbe nr två! :) visst går det fort men om ni känner att det är rätt så är det det, inget som bloggläsare kan bestämma.



Hugo blir 1 nu den 30 juli, herregud vad tiden går fort!



Jag undrar bara, träffar Wilja sin pappa mycket och kallar hon Linus för pappa?



Kram :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela