Publicerad 2011-07-25 20:42:42 i Recept, mat & bakelser,

- Middag & packning!


Kvällen har spenderats med att äta STARK men förbaskat god Kycklingwook med Cashewnötter! :)
Har packat, packat och åter igen packat! Just nu har vi 12 kartonger på hög som står! Och nästan allt har ju redan körts bort, ska man HA såhär mkt saker verkligen? :O
Fasiken alltså! :D
Nu är de Lotta på Liseberg! Jag skulle me Linus o sola, men sen har vi ju tvättat alla vita skor.... Så synd för mig, jag får stanna hemma! ;)

3 st kycklingfiléer, / tärna dom i små bitar.
1 paket äggnudlar (eller så mkt som du vill ha)
Grönsaker efter tycke, jag har i:
Broccoli
Lök
Paprika
Minimajs
Bambuskott
Vattenkastanjer
Piri-piri för hettan (om barnen ska äta så gör i en egen panna)
Cashewnötter!

Sen behöver du
Soya

Smaksättning (finns i miljoner, grön curry, röd curry, cocosmjölk etc.
Igår körde vi på en vanlig stark krydda som blandas med soya och vatten.

Sen börjar du Wooka grönsakerna i olja, och bryner kycklingen i en panna brevid så den blir gyllenbrun och HELT igenomstekt!
Sen när den är färdig så häller du ner kycklingen i wook-pannan och låter de puttra på rätt så svag värme. Börja koka vatten till nudlarna, när vattnet kokar sänk ner värmen helt och stoppa i nudlarna med lock på. Låt dom DRA i ca: 4 minuter utan att koka!
Sen är det bara i med nudlarna, på med såsen! Smaksätt med salt & peppar efter begär!

Voilá! Bon Aptít.

Postat av: Jossan

Publicerad 2011-07-26 09:09:30

Kan du inte snälla lägga ut recept och ingredienser för kycklingwok? Jag har alltid velat göra det hemma. Tack för en underbar blogg! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela