Publicerad 2011-07-13 17:34:54 i Wilja 13-16 månader,

- Det vackraste man har sätter man på bordet!




En liten BUS WILJA hittades på vardagsrumsbordet!
Men flicka lilla... Inte stå och posera i blöja redan nu :D Så himla go hon är. Men aj aj.. Där får man inte klättra! Tur att bäddsoffan va utbäddad brevid om hon fick för sig att gå rätt ut.
Nu är vi flickor ensamna i huset! Har lagat mat, STÄDAT... Rensar ur garderoben, men tagit en paus! De tar lixom aldrig slut. Och är så förbaskat trött på att vika KLÄDER! :) Har iallafall rensat bort alla lakan/påslakan som ska slängas, packat ner de som ska behållas. Tagit ner alla småsaker som tavlor, pynt etc! så vi har fått bort så mkt som bara möjligt tills vi kan flytta in allt i nya lägenheten.

Känns så dumt att ha tallrikar för en hel armé när vi faktiskt bara är tre personer!^^, så sånt ska vi börja plocka ner också. SHIT! De är bara 2 veckor ca innan vi får flytta in i den nya lägenheten! :D Som vi kan renovera precis HUR vi vill.... Utan att någon annan ska få nått för de :P Känns så kul att kunna lägga ner tid & kostnad på sitt boende, för de är ju en helt annan sak med bostadsrätt.

Nä, nu blir det att plocka lite mer! golven är dammsugade, allt är dammat! Nu blir de att fixa iordning och tabort allt småplock! Och ikväll blir de säkert någon såndär löjlig tjejfilm för Patricia eftersom jag är alldeles ALONE! Lite småläskigt.

Är det någon som vet nån som gör akryl/gele-naglar för en billigare peng kring stockholm?
Är jätte intresserad! Men har inte lust att lägga kring 1000-lappen för naglar :)
Hör av er isåfall :D eller kom med tips.

 

Postat av: Johanna - max mamma

Publicerad 2011-07-13 18:10:23

Ja den är GÖRA snygg. Skulle också fundera starkt på den om vi skulle skaffa syskan snart. Älskade våran Bugga!

Jag vet att hon köpte den i New york när hon var där för ett tag sedan!

Maila henne och fråga vad hon tycker!

Måste fundera lite mer på armbandet. Men vist är jag intresserad!

Men vi har galet dåligt med pengar nu under sommaren!

Postat av: cassandra, mamma till josefin och lexus

Publicerad 2011-07-13 18:19:11

Jo precis ! :) Hon behöver ju vgn säkerrt 6mån-1 år till efter lillen har kommit :)



Jo jag har hört om den, de är också en toppenvagn! Men jag skulle nog köpt bugaboos ändå! Men de är ju också en prisfråga vad man vill lägga på vagnen! Men bugaboos är snyggare enligt mig och större frmhjul och de är också ett plus på vintern :)



haha :D Men jag tror du får en kille, jag tror på de där du spått, :D hahah! eftersom linus skulle få kille första gången och du kille andra gången :D haha! Så jag tror på att du får en kille :D hahaha



Postat av: isabelle

Publicerad 2011-07-13 18:36:33

hej patricia!

har följt din blogg ett tag nu men aldrig skrivit. Riktigt roligt att läsa att ni ska få ett till barn :) Hoppas allt går bra och vill gärna läsa om "smultronet" och se magbilder varje vecka :D



kram

Postat av: REBECCAS

Publicerad 2011-07-13 18:36:54

Har en tjejkompis som gör gele / akryl? ska göra hos henne.. kan höra ifall ja kan få kompis pris ;) haha Kram!

Postat av: Angelica

Publicerad 2011-07-13 19:07:44

Min sons gudmor gör naglar (gele), hon har precis blivit klar med sin utbildning, startat eget men fortfarande billig. Duktig är hon också! :D

Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Publicerad 2011-07-13 19:14:04

SÅ fantastiskt söt : )

Postat av: EVELINA

Publicerad 2011-07-13 19:29:58

Jag känner en tjej i Sundbyberg som gör för en billig peng och är grymt duktig :D hör av dig för mer info!



Grattis till liten i magen <3

Postat av: Lina-Marie

Publicerad 2011-07-14 09:57:16

Min nageltjej håller till antingen södermalm eller täby, hon är egen och så JÄVLA bra! Tror, vet inte säkert, att hon tar ca 600-700 för nytt sätt. Och dom håller sjukt länge, ser knappt använda ut (även fast man använder dom hårt, slår i mm) jag brukar kunna ha dom snygga i 4 veckor. Så hon rekommenderas starkt! Och sjukt trevlig tjej också :)



Säg till så får du telefonnummer mm :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela