Publicerad 2011-07-15 08:51:52 i Frågor & Svar,

- Att ge & ta! det är väl så vänner gör?


Jag vill börja med att säga! - Det är min blogg, då betyder det att jag skriver vad jag vill utan att hänga ut någon. Jag väljer att skriva, eftersom det verkar ha kommit ut en helt knasig info! Och därför vill jag skriva, för ni ska få två uppfattningar om det hela, och inte enbart en.
När en familjemedlem till de skriver till mig - Jag får skriva vad fan jag vill, och vi är en low-life familj! Så är det nått som inte stämmer, och DÄR kom det första felet.

Tänker inte hänga ut namn, eller tala om vem det handlar om. För det vet ni själva och tillhörande familjer.
Det börjar med att man i två månader får frågan om att ta en lägenhet, och kommentarer som: allt hänger på dig! Där börjar det hela - Hur kan det vara upp till mig att de är mitt ansvar att den personen har nånstans att ta vägen med familj? Men under hela tiden så har jag övervägt och tänkt! har tyckt detta varit skitjobbigt då jag älskar alla dessa inblandade oerhört mkt och har velat hjälpa! Men jag själv har inte velat göra mig av med något om jag själv inte har en trygghet! Det säger sig själv - jag har barn. Det är min och Wiljas fasta punkt!

När det började närma sig utflytt för dess skul så fick jag panik! Blev orolig och rädd eftersom att under tre månader hade de fortfarande inte hittat nått. Och jag bad då min Mamma att flytta för att dessa va i större behov, bara de kändes väl sådär. Men jag är en vän, och jag vill mina vänner väl!

Jag frågade om mina större möbler kunde stå kvar i lägenheten fram till den 1:a Augusti då jag har plats att ställa dom någon annanstans. Och det var helt okej! jag åkte och tömde allt som jag bara kunde, saker, gardiner så det mestdels enbart kunde stå större möbler kvar i lägenheten.

-Sen kom det första som gjorde mig lite ledsen.
Jag hade inte putsat listerna eller tvättat fönstrena tillräckligt! och att de va skitigt.
Ändå gick jag för hand och torkade golvet, och de visste att de inte fanns en dammsugare. Så jag gjorde allt som jag kunde för det skulle vara fint!

Min EGNA tanke är att: Hade jag stått på gatan med familj, hade jag kunnat bott i SOPPOR i två veckors tid enbart för att få tak över huvudet. Och lite damm på lister hade jag inte brytt mig om alls! Men det har jag bett om ursäkt för och försökt att förklara mig.


Sen fick jag inte med mig alla alla småsaker ur lägenheten, proppade Wiljas spjälsäng med svarta sopsäckar med kläder som ska flyttas den 1:a lämnade kvar två ikea-kassar med Wiljas minikläder högst upp i skåpen! Fick inte med mig en stor canvastavla och foton i en liten låda i tv-bänken. Sen va de några glas, en wokpanna som jag ställde högst upp i hörnet i köket!

Sen är det så att min Mamma ville då självklart ha betalt för de 21 dagar av månaden dom skulle bo där, jag ber inte ens om en Deposition som alla gör! - helst tre för att då vara på sin säkra sida.
JAG har aldrig bett om en krona, men det JAG får höra är att JAG är en low-life familj som säljer mina kläder för 40 kr på bloggen för att få pengar? :S

Sen så gick de med på att betala halva samma dag, och resterande halva på Torsdagen, igår.
Men mamma fick inga pengar, och klart hon blir arg. Det hade jag också blivit! Så mamma sa en del saker som JAG inte står för, men JAG har aldrig yttrat de orden, och jag är förbannad på henne över det. Men där ser man bristningsgränsen från person till person!

Jag undrar bara hur någon annan hade tagit de här, jag kände att jag fått en stövel i röven!


Den här PENGAHÄRVAN rör inte mig, jag har inte bett om en KRONA! men jag förstår inte hur man inte kan tycka att det är okej att inte betala för sig.

Då kom de andra som gjorde mig ledsen. Att jag ska betala en del av deras hyra, för att ha mina saker där. Dealen från BÖRJAN var att jag fick ha dom där eftersom jag inte ville flytta dom! men dom fick lägenheten så som den va iallafall.

DÄR känner jag mig som vän en helt idiot...
Här har jag försökt att ordna för allas bästa, men ändå vill dom ha pengar för mig för jag ordnat tak över huvud åt dom. Då brast det för mig! Och jag tyckte de va snålt, och de sa dom till mig. Jag hade aldrig över min döda kropp bett om det, de handlar inte om att de är mycket pengar! Jag struntar i det. Men det är SÄTTET jag inte gillar, och de gjorde ont! För jag känner att jag har gjort mer än tillräckligt, och de känns då som de inte uppskattas....

Jag vet inte, är det jag som överreagerar eller är jag bara en idiot som tänker som jag gör?
Detta är löst nu till en viss del, men jag mår fortfarande inte bra över det! Och speciellt inte när dess familj lägger sig i, och det sista jag vill är att komma i OTAL då det verkar som dom har fått en helt annan uppfattning om hur det faktiskt ligger till.

Jag älskar dess in till döden! Men jag tycker vänner ger och tar, och inget annat.

Postat av: Cissi - mamma till Cornelis

Publicerad 2011-07-15 09:03:36

Jag tycker absolut inte att du överreagerar. Jag hade reagerat på precis samma sätt. Otroligt dålig stil av dem verkar det som!



Kramar

Postat av: Theres - mamma till Vincent & Nova

Publicerad 2011-07-15 10:01:02

Först och främst, grattis till graviditeten. Håller tummarna för att detta är kärleken i ditt liv och att ni får en så gott som fulländad familj (Linus verkar ju ta Wilja som sin egen <3). Blir så glad för eran skull!



Sen för att kommentera detta inlägg... varför ska DU betala för att ha dina saker i DIN lägenhet när du "slängt ut" DIN EGNA MAMMA? för att vara en fin vän som hjälper i nöd??? Höjden av girighet.. JA!



Låt inga trampa dig på fötterna i denna situation för det ända du försöker är att hjälpa!



kram

Postat av: Marielle

Publicerad 2011-07-15 10:20:50

Du överreagerar inte! Jag hade varit flyförbannad om det hände mig. Hade någon ställt upp så för mig hade dammiga lister varit det sista jag brytt mig om, hade aldrig ens tänkt tanken på att klaga över det eller något annat. Och givetvis hade jag betalat.



Och som du säger så får man faktiskt ge och ta. Det funkar inte om en sida bara ska ge och en annan ta.



Hoppas allt löser sig helt utan mer problem och att du slipper tänka mer över det.

Postat av: Tittie

Publicerad 2011-07-15 11:17:36

Hade det varit jag som var i den situation hade jag blivit precis lika arg och ledsen. Du hade inte behövt ställa upp om du inte velat, men det är ju något man tycker är självklart som vän om man kan. Och dem borde vara jävligt tacksamma för det du gjort! Som du sa; är man i så stort behov av en lägenhet så skiter man väl i om där skulle va lite damm eller om du har lite saker kvar. Man har tak över huvudet och värme. Och om man är en lowlifare i deras ögon för att man säljer sina kläder på tradera så är vi många såna familjer! Det där är inga vänner i mina ögon iaf! Kram till er! Och än en gång Grattis till bebisen i magen!

Postat av: joi

Publicerad 2011-07-15 11:49:55

Va e de för jävla stil att börja komma och ställa städkrav och kräva att du ska betala pengar för att ha dina saker i din lägenhet?? som du så snällt låtat hyra ut till dina vänner, som det verkar, annars skulle gå på gatan?? HUR har dom mage att ens våga klaga? har du bett dom betala för sin tid i din lägenhet,är väl inte mer än rätt?? jag hade till och med velat betala dig extra för du hjälpte till när det krisade som mest. Otacksamma människor, det låter inte som några man vill ha i sin närhet. att dom inte skäms.. herregud.. När dom flyttat därifrån hade jag inte velat ha något mer med dom att göra. PUNKT. hoppas dom ber om ursäkt.

Postat av: Anna

Publicerad 2011-07-15 11:56:19

Hade jag varit du hade jag slängt ut dom med huvudet före så kan dom ju hitta ny lägenhet SJÄLVA om det inte passar!

Som du säger man ger och tar och du har gett mer än du ska, så bara ut med dom om dom ska vara så otacksamma! Kan dom sitta på gatan och gnälla istället och se om det är roligare! Och pengar joo, har ni sagt att ni ska ha pengar och dealen är så, så ska ni ha dom annars UT med dom. Var inte för snäll nu när någon behandlar dig så här, det är riktigt omoget och löjligt! Hade varit pissed off på riktigt om jag var du!

Postat av: Johanna Olsson

Publicerad 2011-07-15 17:32:14

Åh jag förstår precis hur du känner, ibland är det bara hopplöst, folk blir ALDRIG nöjda. Du överreagerar verkligen inte, jag tycker snarare att du för din egen skulle skulle reagera mer. Tycker det låter som att de utnyttjar att du är snäll och har ett gott hjärta.

Postat av: M

Publicerad 2011-07-15 17:53:26

Håller med helt o fullt med dig och alla tidigare inlägg!

Så furktansvärt lågt! Skulle jag vara du så skulle jag ta tillbaka lägenheten och i stället hyra ut den till någon annan som skulle vara SÅ TACKSAM ( så att du har den kvar) Hur barnsligt är det inte att börja blanda in andra familje´medlemmar i detta, är de inte vuxna så att de kan klara av konflikter själva? Fruktansvärt dålig stil när du ordnat allt detta för dem. Nej tycker de beter sig otroligt fult åt! Sådana här saker visar vilka som är ens riktiga vänner, " i vått och torrt" Uselt säger jag bara, de borde skämmas!

Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Publicerad 2011-07-16 08:56:55

Fy så tråkigt. Hoppas att det löser sig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela