Publicerad 2011-02-19 11:34:16 i Livet i Gnesta,

Ja...... Behöver inte beskriva smärtan va?...


img_6807 (MMS)

Ja...... Behöver inte beskriva smärtan va? Kommer få skit för den här bilden! Men de rör inte mig i ryggen, jag har förjävla ont och den här mjölken tar ju fan aldrig slut! Jag pumpar och pumpar men efter 2 timmar liknar dom mest en misslyckad operation! Va i helvete ska ja göra?! Natten har varit katastrof. Sovit shitnada och vaknat minst var 10:e minut för att ja e orörlig! PAIN, så masserat brösten hela natten, stått i varmdusch.. Pumpat! Men nä... Lika stora på en gång! Hur mkt käkar min unge?!? Sitter på tåget hem nu efter en SKITMYSIG kväll trots allt ;) de gillar vi! Och tack tack tack.

Postat av: Hannah

Publicerad 2011-02-19 12:15:33

Läste nånstanns när jag ammade att ju mer man pumpar desto mer mjölk bildas på nytt, man lurar liksom brösten att tro att det är barnet som behöver mer mat. Svårt att låta bli för jag vet hur ont o jobbigt det är. Min mjölkproduktion minskade naturligt när min dotter började äta sig mätt på vanlig mat så jag kunde sluta amma rätt snabbt.

Postat av: anonym

Publicerad 2011-02-19 12:15:58

sluta pumpa ut utan gå bara in å ta varm dusch å så kläm ut mjölken istället så gjorde jag när jag skulle sluta amma å de tog 3 dar sen så fanns de inte så mycket mjölk kvar i mina bröst och brösten var inte ömma något mer lycka till.

Postat av: Amanda

Publicerad 2011-02-19 13:03:23

du får lägga upp vilka bilder du vill. Men tänker du aldrig på att det faktiskt finns personer där ute som använder dina bilder till eget bruk? snuskgubbar t.ex.

Postat av: Mimmi :)

Publicerad 2011-02-19 13:37:57

hej finaste! :) Pumpa inte för mycket, lätta bara på trycket :) <3

Postat av: Amanda & Oscar

Publicerad 2011-02-19 13:55:51

Kolla in amningsbloggen (googla) där finns bra tips när man vill sluta amma, lycka till!

Postat av: jenny mangs

Publicerad 2011-02-19 14:17:50

hej prata med din barnmorska, för de finns tabletter mot avslutande amning. dom tabletterna gör så att mjölken sinar sakta men säkert.. funkade jätte bra för min kusin då hon hade samma problem.. =) lycka till

Postat av: Alex

Publicerad 2011-02-19 15:08:33

Ju mer du pumpar desto mer kommer det komma. Försök hålla ut så länge du kan innan du pumpar ut LITE för att lätta på trycket. Det kan ta upp till en vecka innan mjölken sinat helt. Sen ju mindre du pumpar och ju mer sällan det blir så kommer mjölken minska. :)

Postat av: Miia mamma till My

Publicerad 2011-02-19 15:30:14

Aj då. JA dom ser vääldigt fyllda ut. Kanske inte ska sluta bara sådär tvärt, kanske måste trappa ner med amningen istället. Vill ju inte att du ska åka på mjölkstockning elle nått ju. Och pumpar du så produseras det bara mer. Men om man bara pumpa tills spänningen släpper så tror ja inte det ska göra nån skillnad. Men hoppas det går som du vill och att du slipper ha ont. KramKram

Postat av: nina - mamma till Ludwig <3

Publicerad 2011-02-19 15:30:35

Inte kul de där :/

Postat av: Sabina

Publicerad 2011-02-19 15:54:25

Pumpa inte ur något! Ställ dig i en varm dusch och tryck bara ut några droppar så den värsta spänningen släpper.Annars är risken att du stimulerar mjölkproduktionen med pumpen. de första 2-3 dagarna är ganska jobbiga och smärtsamma så det gäller att hålla ut! Kämpa på!

Postat av: Jenna

Publicerad 2011-02-19 16:10:55

Precis så blev det när jag skulle sluta amma. Det gör så otroligt ont och jag får rysningar när jag ser det där för jag vet precis hur det känns! MEN...Det är bara att härda ut...det blir bättre efter bara nån dag eller två..pumpa, pumpa! =)

Postat av: emma - 19årig mamma till hugo :)

Publicerad 2011-02-19 16:26:10

men herregud, stackare!

Postat av: Malin, mamma till Jamie!

Publicerad 2011-02-19 17:04:17

Oh, jag ser verkligen hur ont det där gör! :( uscha!

Postat av: Therese

Publicerad 2011-02-19 17:21:26

Jag fick rådet från bvc att bara pumpa liite åt gången, så att den värsta spänningen släpper. Då produceras bara lika mycket mjölk som du pumpat ut, och till slut kommer det släppa. Lycka till!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-02-19 17:43:00

Du ska precis bara "lätta på trycket", alltså pumpa ut lite mjölk, så att produktionen minskar, sen får man försöka stå ut att det spänner, vet att det gör ont men försök stå ut så vänder det snart, lycka till...

Postat av: linda

Publicerad 2011-02-19 18:14:50

ajaj, stackare :( jag kan tyvärr bara ge de gamla vanliga tipsen, massera, håll dem varma och pumpa lite (inte för mycket så det blir motsatt effekt). När jag slutade amma sist så bara slutade jag. pumpade inte en enda gång, håller tummarna att det blir lika lätt den här gången. hoppas det fixar sig för dig snart för det är inte alls kul när det blir sådär..

Postat av: Joanna

Publicerad 2011-02-19 20:02:59

känner smärtan..

dock har jag inte varit gravid, men jag vet hur ont det gör i brösten innan man får sin mens, aj aj aj. men det där gör säkert 1000 gånger ondare! btw, din dotter - oh my god, hon är helt underbart söt!

Postat av: Charlotte - Mamma till Nikita

Publicerad 2011-02-19 21:29:12

Det där ser ut o göra oont! Måste ju va värre än när mjölken rann till? Då vet jag alltså vad jag har o vänta.. Men de borde ju gå fortare att sina när dom är runt 1 år när man slutar amma :)



Kramar

Postat av: Denise - Mamma, foto, galenskap

Publicerad 2011-02-19 21:55:18

vet hur du känner... gick igenom samma sak då Wilgot inte ville amma längre. Fick tipset av min mamma att bara pumpa ut det värsta, tills dom slutade spänna. Och sen fortsätta så. Det var det helt tomt efter 2 veckor.

Postat av: Mica- Mamma till ett mirakel

Publicerad 2011-02-20 00:05:28

Vet att det finns någon medicin man kan få utskriven mot mjölkstockning, kanske kan hjälpa när man försöker sluta amma också?:)

Postat av: Isabell

Publicerad 2011-02-20 00:28:42

Ojdå förstår att du har ont ! Men njut av storleken för så fort mjölken försvunnit så bli det bara två påsar kvar! Hehe ..

Postat av: Isabell

Publicerad 2011-02-20 00:29:44

Ojdå förstår att du har ont ! Men njut av storleken för så fort mjölken försvunnit så bli det bara två påsar kvar! Hehe ..

Postat av: Sissela

Publicerad 2011-02-20 00:30:50

Ojojoj förstår din smärta... Kan bara råda dig till att trappa ner ,inte sluta helt,nu när du ändå helammat henne,jag trappade ner pådagen och nattammade,tillslut tog mjölken slut av sig själv... Du kan ju få mjölkstockning,feber o grejer... Inte bra! Lycka till

Postat av: Sissela

Publicerad 2011-02-20 00:36:35

Juste,glömde skriva att på mvc sa dom till mig,att pumpningen är lika som att barnet suger på bröstet så det stimulerar mjölkproduktionen lika mkt,om du pumpar ofta alltså,prova o pumpa för o bara lätta på trycket....jag matade Måns me vanlig mat sen fick han snutta lite bara för o lätta på trycket i bröstet... Det funkade!! Lycka till :) kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-02-20 00:59:43

shit det där ser ut att göra ont... ryser

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-02-20 02:01:58

Oh Jesus!

Postat av: Sanne - mamma till lykke

Publicerad 2011-02-20 08:13:53

förstår att det gör ont, men kolla med mvc, sjukhus eller nått då? :(



kram

Postat av: Amanda 18, mamma till Jolene

Publicerad 2011-02-20 11:17:09

Men usch! Förstår din smärta, minns själv när mina brost blev så där. Helt sprängfyllda och hårda som siliconbrost. Ett tips kanske kan vara att höra barngråt, de funka för mig och brösten tömdes nästan med en gång. Men tänk på att inte gå finaste bh och tröja ;p Hoppas de blir bättre snart!

Postat av: Sara - Mamma till Alice

Publicerad 2011-02-20 11:38:00

Ajaj stackare :( Sådär såg jag ut när min mjölk rann till. Fy va det gjorde ont :(

Postat av: E

Publicerad 2011-02-20 13:56:28

Så länge du pumpar så produceras ju mer mjölk. Försöka att pumpa mindre och mindre hela tiden och gör det med längre mellanrum. Annars så är det ju ganska självklart att mjölken inte tar slut.

Postat av: Linda

Publicerad 2011-02-20 14:59:46

Du är så duktig, åh förbannat läcker me miss you <3

Postat av: Linda

Publicerad 2011-02-21 07:46:05

Håller med de andra , pumpa bara ut så spänningen försvinner .. det bildas ny mjölk ju mer du pumpar :)

Lycka till.

Postat av: Frida

Publicerad 2011-02-23 22:31:08

Ajaj, sådär såg mina ut när mjölken rann till och jag fick mjölkstockning på det.. Fyfan så ont det gör. Hoppas det går bra nu, kram

Postat av: Helena

Publicerad 2011-02-24 16:15:17

jag säger som de andra här sluta pumpa omg! annars kommer du bara få mer mjölk, ett tips låt det bara vara så försvinner mjölken av sig själv. när jag skulle sluta amma så slutade jag först med att ge mat från brösten på dagen, gav gröt och pure istället som vanliga portioner tex. gröt till frukost, pure till lunch, gröt eller fint riven frukt tex päron, banan eller annan bra bebis frukt, kolla på nätet för tips på bra recept. till mellis sen pure till middag och gröt till kvällen, amma på natten till sonen var 9,5 månad sen försvann mjölken eftersom. kanske börja med detta när han var ca 7 månader, när han var 1 år åt han vanlig mat. du kan ju ge välling istället för amning på kvällen om du vill, min son gillade inte välling sådär för natt amning i sig ett tag. välling brukar vara mättade har jag hört så kanske hon klarar sig på det, ge välling på natten också om hon vill. kanske värt och prova. har du pratat med bvc?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela