Publicerad 2011-12-05 23:12:02 i Gravid med lillasyster<3,

Vad tror ni??




Här har ni magen! (Kommer förjäkla mycket magbilder denna graviditet....) Sorry!
Men tycker verkligen den har blivit stor nu, en GRAVIDMAGE! Men samtidigt, så är den inte så STOR? eller?
Ska bli spännande att höra vad SF måttet ligger på imorgon! Så mysigt att jämföra med Wiljas! ♥

Wilja vägde ju 3220 gr och var 47 cm när hon föddes 11 dagar övertiden.
Tror ni lillasyster blir mindre eller större??

Postat av: Sara

Publicerad 2011-12-05 23:38:46

Tycker du har en lagom stor mage :)

Min mage i v29 va ju enorm :)



Va hon bara 47 cm då hon föddes och du gick över 11 dagar?!

Mini hon va!! :)

Nathalie föddes i v 38 och hon va 48 cm,mini :)



Kram

Postat av: Nicole - mamma till C & H

Publicerad 2011-12-05 23:43:29

Oj det där är sååå svårt att gissa på.

Det skiljde mkt mellan våra tjejer på vikten men ingenting på längden trots att C var 7dagar tidig och H 3 dagar över tiden. :)

Postat av: Natty

Publicerad 2011-12-06 10:03:54

När jag hade sett alla bilderna på magen så förväntade jag mig att magen skulle vara större, men när vi sen träffades tyckte jag inte den var speciellt stor alls.

Postat av: Helena

Publicerad 2011-12-06 11:54:04

min erfarenhet är att bebisen kommer bli större, men sånt där är nog väldigt olika. men som sagt du har varit gravid förut så det finns mer plats och växa i. fast det skiljer sig nog inte så mycket i vikt i slut ändan. Molly vägde 100 g och var 3 cm länge än sin storebror, inte så stor skillnad men det kändes i slutet innan hon föddes det gjorde ont överallt i kroppen. du får hoppas att du inte går över tiden.

Postat av: Alexsandra

Publicerad 2011-12-06 14:01:09

ligt min BM så brukar nr2 vara störst och det stämde på mig hittils :) tror eran lilla kommer lilla runt 3-3500g .

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela