Publicerad 2011-12-31 00:06:30 i Bara Patricia,

Mitt 2011 i text & bild.



Januari månad började jobbigt för mig! Mitt uppe i seperation från Wiljas Pappa.
Jag och Wilja firade in det nya året med Gudmor Mimmi i Norge, och kom hem några dagar efter.
Ovissheten om valet var rätt eller inte var de jobbigaste, jag lämnade då lägenheten till Simon en sväng och flyttade hem till mamma för ett tag. Lånade hennes lägenhet medans hon inte va där! Försökte bygga upp mig själv efter allt som hänt, och försökte att ge Wilja de bästa som jag bara kunde♥
Men allting blev till de bättre.. Den där Linus fanns med i bilden, och han gjorde alla mina val till de bättre. Men inte visste jag då, att hela livet skulle förändras.


Februari månad kom,
och jag har nog aldrig känt mig mer levande eller glad som då! ♥
De där ruset som for i hela kroppen, men den där rädslan! Skulle jag våga försöka? skulle jag våga ta de där stora steget. En månad med mycket känslor för oss alla! Jag ordnade lägenheten i Hökarängen och flyttade dit,
Linus och jag sågs så mycket som vi bara kunde, och pratade i timmar hela dagarna. Va nog en jobbigare månad för alla i min närhet än för mig själv! Ja var rätt osocial må jag säga.
Men ack så kär!
Mycket hände för Wilja också! Hon började nu gå, en månad innan sin ettårsdag ♥


När Mars kom så blev min dotter ett år gammal! ♥
Det viktigaste att nämna. Vi pendlade mycket fram och tillbaka från stan - bålsta - gnesta. Mycket resande under denna tid! Och de kändes som vi bodde lite i en väska. Fick en bättre kontakt med min mamma under denna period också. Här i Mars så kämpade vi och brottades med många känslor, var jobbigt mellan mig och simon. Höll inte sams, och det va bara mörkt kändes de som. Men, två månader med Linus! tiden skenade iväg vill jag minnas.


April, LYCKANS månad! ♥
Vem blir inte glad när solen tittar fram, bränner till på kinderna och snön börjar försvinna. Vi gjorde saker precis hela hela tiden här, satt aldrig stilla! njöt av stadens alla uteserveringar & hade det bra.
Umgicks med vännerna, alla är ju glada sådär på vårkanten! ;) vad händer sen är frågan!
Underbart, nu va sommaren nära.


Maj, kroppen blir brun och fin!♥
Och man var fortfarande i detta lyckliga sommar-rus. Busade mycket ute. Jag och Wilja var nästan aldrig hemma! nu var vi mer eller mindre hos Linus hela tiden, dock så flyttade vi aldrig ihop. Utan vi sov där, sen åkte vi hem ett par dagar! och så fortsatte det.
Jag och hjärtat förlovade oss även, en av de finaste dagarna i hela mitt liv.



Juni kom, och sommaren var hos oss på riktigt!
Sol & bad hela dagarna, njöt och drack vin på kvällarna och bara njöt av livet. Att få känna sig hel & lycklig! Sen kommer vi till den där dagen, då våra liv förändrades helt. Den 17:e Juni så tog jag ett test, och det visade sig att vara positivt! Nu hade lillasyster funnit sin plats i mammas mage.
Denna tid va jobbig, omtumlande och en helt sjuk upplevelse av äkta kärlek! Vi stod inför ett så stort val. Men vi valde, Linus och jag tog beslutet att kämpa in i de sista. Och jag skulle nu bli 2-barnsmamma!♥ Vi köpte även lägenheten som vi bor i nu, men fick vänta till i Aug med inflytt.


Fart & fläkt land och rike hela Juli! ♥
Juli så var vi återigen på resande fot kändes de som! Sommar, och man ville göra allt man bara kunde, träffa alla man bara kunde. Bada, leka! ja ni förstår. Jag la även ut den första bilden på magen, och berättade för er alla att vi väntade barn! Vilken känsla må jag minnas..
En stor del spenderades vid fotbollsplanen och vi kikade på matcher hit & dit.


Augusti kom till oss, hela sommaren hade hunnit rusa förbi! :/
En ny kamera flyttade in hos oss, och nu kunde ja äntligen fota som en tok.
Vi fick även tillträde till vår lägenhet! så hela augusti innebar renovering för oss om jag minns tillbaka.
Jag fyllde även 21 år, och magen började nu synas ordentligt!


September va nu här! ♥
Viktiga saker som hände var väl att min Gudson fyllde ett helt år! Fantastiskt, att de går så fort?
Har faktiskt inga speciella minnen härifrån? förutom att vardagen rullade på! Wilja började på förskolan, och inskolningen gick toppen. Jag blev rödhårig? :D haha, men de kanske inte är speciellt mycket till minne.


Oktober
De har varit trista månader nu på hösten! så som många andra så hamnade jag väl i en liten depp under denna månad, kände mig rätt ensam till & från, inte speciellt konstigt då jag bor så långt ifrån allt jag känner till och är nära! Vissa dagar va bättre än andra självklart, men mycket hände även denna månad.
Kändes som allting raserade på de personliga planet med vissa vänner.
Som när saker och ting sker, så är de oftast då ALLING kommer på en och samma gång. Som ett hårt slag i ansiktet, men jag tog mig upp! skakade av mig allt, och den läxan gjorde mig ännu starkare. ♥


November♥
Fan har detta år verkligen gått såhär snabbt?
Nu så började jag kämpa mig tillbaka och allt blev genast rolig! känns som hela november va uppbokad och jag hade miljoner saker att göra hela dagarna.
Vi var även på Tittut och såg att lillasyster verkligen VAR en lillasyster!
En helt magisk upplevelse.


Sen har vi kommit till slutet.... ♥
December har vi här, denna månad har varit helt underbar på alla sätt och vis.
Allting har blivit klarare, starkare! vi har bara ett par veckor kvar tills vi blir fyra. Wilja gör hela våra dagar, även om jag ibland vill slita av mig håret så är de hon som får upp mig på mornarna.
Det är hon som gör så att jag aldrig kommer att ge upp.

Jag känner verkligen att 2012 kommer att bli ett kliv in i framtiden.
Ett steg i rätt riktning! och jag hoppas och håller alla tummar och tår för att detta ska bli vårat år!
Att vi ska kantas av mer medgångar än motgångar. Nu får de vara nog för ett tag!

Bara vi har varandra, och inte glömmer.
Så finns det ingenting som kan gå emot oss!

Jag lämnar 2011 med glädje, och jag är så tacksam över alla jag lärt känna. Alla människor som jag träffat. Alla fina människor som har blivit en del utav våran vardag!
Över att Linus kom in i bilden för ett år sedan. Att jag står där jag gör idag.

Postat av: Elin

Publicerad 2011-12-31 00:19:09

Åhh va fint!! :) hoppas också verkligen att erat år blir fantastiskt! :)

Postat av: Sara

Publicerad 2011-12-31 01:15:55

Åh jag lånar din ide som du gjort här :)

Postat av: Amanda

Publicerad 2011-12-31 01:52:12

Jag får rysningar, va fint! :) Gott nytt år!

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-12-31 03:24:09



åhh vilka underbara bilder på er;)

kramar

Postat av: Emma

Publicerad 2011-12-31 09:25:42

Det verkar som att du har haft ett omtumlande år men ändå lyckats vända allt till det bättre! Hatten av till dig som vänt olycka till lycka. Det krävs styrka och mod!



Önskar dig ett gott nytt år!

Postat av: Josefin - Mamma till melwin 100831

Publicerad 2011-12-31 09:42:11

Förlåt, missade din kommentar totalt. Filmen va bra, men den va hemsk tycker jag.. Kvinnomisshandel har varit ganska nära i mitt liv, och mannen i fråga påminde väldigt mycket om Han som förstörd mitt liv så mkt på sätt och vis, Julafton var jätte mysig. Både jag och prinsen har fått så mkt fint. Och nu var det första gången han faktiskt var vaken på julafton, förre året sov han bara. :)



Får önska er en jättefin nyårsafton. Gott nytt år på dig vännen.

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-12-31 09:42:50

Vad härlig läsning :)

Postat av: Sabina

Publicerad 2012-01-01 22:55:59

Åh vilken härlig summering av 2011! Blev glad inombords när jag läste inlägget! :-)

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-01-02 11:05:10

Vilket himla fin blogg du har!



Lite kul för när jag läste din summering av året kände jag igen mig ganska mycket.

Jag separerade också från min sons pappa i januari och träffade mitt livs kärlek :)



ha en bra fortsättning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela