Publicerad 2011-08-14 17:51:18 i Gravid med lillasyster<3,

- Tvillingar?




Hm, ja som sagt! går in i vecka 14 snart, men redan stor som ett hus! :D Vad är de frååågan om?
Hur ska detta sluta! Visst är bilden tagen under ifrån, så den ser lite större ut än vad den är. Men ändå! Jesus.
Hoppas de inte slutar som med L, en bjässe att föda ut! närmre 5 kg tror jag inte min kropp tål :D
Brukar de vara så att barnen blir lika stora som sina föräldrar, eller? Har ingen koll på det! Antingen är de en jätte, eller är jag längre gånget än vad vi tror. Eller så är de fanimej två! me is a biggy.

Men vet du lilla? mamma älskar dig! <3

Postat av: Malou

Publicerad 2011-08-14 18:15:22

Tänk om det är tvillingar!! Då blir du 3barns-mamma :)

Postat av: Marielle

Publicerad 2011-08-14 19:26:26

Magen brukar ju synas och bli lite större i början med andra barnet. Stämde bra in på mig också, andra graviditeten syntes det tydligt efter bara någon vecka och den växte snabbt. Men runt halva tiden stannade det av och magen blev faktiskt mindre med andra än med första.

Postat av: Karro

Publicerad 2011-08-14 21:22:29

Oj vilken fin mage :) Den är säkert större för att du har varit gravid innan. Magen brukar oftast synas tidigare då :)

Postat av: Charlotte - Mamma till Nikita

Publicerad 2011-08-14 22:20:50

Jag hade också tvillingar i tanken innan ultraljudet, för magen syntes nästan direkt, men din mage måste ju va större än min? tror du ligger 3 veckor efter mig och det är nu bebisen dubblar sin storlek, det kan va :) haha. Mys!

Postat av: emmeli

Publicerad 2011-08-14 23:07:55

Jag har hört att när man väntar sitt andra barn så kopplar kroppen det fortare och det är därför man kan få stor mage tidigt. Vet inte om det stämmer men kanske kan ligga något i det.

Postat av: Erika - En Svår Graviditet

Publicerad 2011-08-15 10:19:54

Magen brukar bli större ju fler barn man fått. Buk/magmusklerna är mer "reglerbara" då. Ska bli spännande att se om det är två ;) Hade jag med i tankarna innan ultraljudet. Har det även ÄNNU, fast jag är i vecka 34! ;)



Lycka till! :)

Postat av: Alexsandra

Publicerad 2011-08-15 11:41:27

Fin fin mage, i regel brukar de andra barnet vara större sa min BM till mig :)

Postat av: Louise - Tvillingar i magen

Publicerad 2011-08-15 20:19:17

Spännande o höra när du har varit på ultraljud, om det är en eller två bebisar i din mage :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela