Publicerad 2011-08-08 09:56:16 i Gravid med lillasyster<3,

- Tror jag har känt liten!


Imorse så hände det nånting, jag är fan så säker på att jag kände liten! Jag vet inte, men fan alltså! hämtade mobilen snabbt som satan, och la mig i sängen igen. Och fortfarande så stod den där bollen rakt ut! inte lika hårt, men den va där :D De va så konstigt, precis som de va när man hade en stor bebis i magen! Då allt lixom drar ihop sig och den blir sådär stenhård! Men herregud, redan NU kan det inte börja? Eller gjorde de det med wilja också, bara att man inte kände igen signalerna eller ens tänkte tanken!

Men idag... Så kände jag som en liten fisk och att magen blev hård hård hård hård! <3 så jag tror att jag kände en liten fisk.
Nu längtar jag ännu mer tills jag verkligen vet att jag känner liten. Så mysigt med alla dessa buffar, knuffar & sparkar!
Det här gjorde helt klart min morgon.

När började ni känna eran liten med graviditet nummer två? Dom säger ju att man känner rörelserna mkt tidigare än en förstföderskas! då man känner skillnad på gaser och tarmrörelser.

Postat av: Grynet

Publicerad 2011-08-08 12:19:30

Det kan ju ha varit en sammandragning du kände för dom börjar redan i början av graviditeten för att träna livmodern :) Jag kände mina första sammandragningar i vecka 14 typ. Åkte iof in till gyn akuten då för jag trodde det var något fel men det var bara sammandragningar och såna hade jag mååånga av under graviditeten. :)

Annars så känns det väl lite tidigt att känna sparkarna nu? Eller? :P

Postat av: natha

Publicerad 2011-08-08 12:57:30

sparkar behöver det ju inte vara men bebis som rör sig :) jag kände med väldigt tidigt med barn nr 2, som en liten ål i magen kändes det som haha

Postat av: Carla

Publicerad 2011-08-08 14:36:15

Men första barnet kände jag tydliga sparkar och rörelser redan i vecka 14 medan med andra kände jag inte ordentligt förrän i vecka 20 :)

Postat av: Josefin - Melwins mamma

Publicerad 2011-08-08 19:47:00

Jag börja känna melwin i vecka 14! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-09 00:27:07

När jag väntade 2a barnet , kände jag fiskspratell i vecka 10-11.

Postat av: Patricia, mamma till Saga och Wiggo <3

Publicerad 2011-08-09 10:11:10

Med Wiggo kände jag i vecka 11-12 :)

Postat av: helena

Publicerad 2011-08-09 17:18:31

Jag har hört talas om att man med andra barnet brukar känna runt vecka 11 -12 så jag tror att du känner rätt =)

ps. vilken fin blogg du har =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela