Publicerad 2011-08-25 20:24:50 i Recept, mat & bakelser,

- Keypie kakan! <3




Du behöver:

Botten:
200 gram digistive (halvt paket)
100 gram smör

Fyllning:
4 st ägg-gulor
5 st lime
1 burk kondenseradmjölk

Allt som behövs.
Börja med att sätta på ugnen på 175 grader.
Mosa ner digestive och smält smör i kastrull, blanda ner mer degistiven och rör runt.
Tryck ner blandningen i en form, grädda i 10 minuter i ugn.

Finriv skalen till limen, och kläm ut ALL saft! (låter otroligt mkt, men blir så gott) alltså: 5 lime.
Blanda ner ägg-gulor och mjölken. Låt stå i 30 minuter!

Sen häll över digistiven, och in i ugnen i 20 minuter!
Ställde in min i kylskåpet i någon timma, så den blir sådär KALL och go, lite som en cheescake.

ENKELT och förbannat gott!

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-08-25 20:52:27

Det lätt jätte gott :) ska testa det imorgon!

Postat av: Em

Publicerad 2011-08-25 21:08:32

Kul med desserter där man inte behöver ha så mycket extra socker. Använde du sockrad eller osockrad kondenserad mjölk?

Postat av: Jeanette

Publicerad 2011-08-25 21:36:24

Otroligt fin blogg du har!

Postat av: Anna

Publicerad 2011-08-25 22:03:16

psss, socker & mjöl i kakorna, bli inte lurad på det ;)

Postat av: Nadja

Publicerad 2011-08-26 10:11:03

Den är supergod, blir sugen på att baka den nu, gjorde den många gånger förr i tiden. Pass på bara, om du vill ha en "fluffig" topping måste du ha sötad kondenserad mjölk )för då sker en reaktion med limejuicen och den tjockar till sig).. vilket inte händer med osötad mjölk. ha det fint

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela