Publicerad 2011-08-21 14:19:17 i Frågor & Svar,

- Kameradjungel, HJÄLP!




Alltså snälla ni som kan! HJÄLP mig.
Jag ska ha en ny kamera! Har redan haft en system, men sålde den.
Nu är jag i BEHOV och i besatthet av en ny! Men förstår mig inte på denna djungel.
Är en kompaktkamera bra? någon som har erfarenhet av den?

Jag är ute efter att ta BRA bilder! fina bilder, PUNKT. Ingenting annat! alltså, ingen superavancerad kamera, för duktig är jag inte. Utan älskar bara att ta kort!
Prisklass mellan: 3000-4000. HJÄLP tack?

Postat av: Michelle von Walden - Gravid!! <3

Publicerad 2011-08-21 14:34:52

Jadu, jag tror ingenting faktiskt. Drömt två gånger att de vart en kille och en gång att de var en tjej. Men jag har absolut ingen aning, säger detsamma att sålänge den är frisk är jag glad. Meen.. jag skulle vilka ha en liten tjej som första om man får bestämma men såklart blir jag superglad om de är en liten pojke också!! :)



Ja de blir ju roligt för Wilja om de blir en liten tjej :) Får se om dina känslor stämmer eller om de kanske är en liten prinsecca! ;)

Postat av: Michelle von Walden - Gravid!! <3

Publicerad 2011-08-21 14:35:28

Princessa* Hahah gick snabbt på slutet!

Postat av: Wilja, mamma till Jamie! ♥

Publicerad 2011-08-21 15:45:04

Kan rekomendera NIKON, dem är jätte lätta att förstå :)

Postat av: Klara

Publicerad 2011-08-21 16:10:12

Vill du ha en Nikon eller Canon? Eller spelar det ingen roll? Tipsar om Canon 1100D eller Nikon D3100, väldigt enkla och bra kameror men beror ju helt på vad du föredrar för märke, skulle tipsa att du går in på en butik och känner på några olika kameror och sedan beställer från Siba, dom har bra priser. Kram!

Postat av: Sabina - mamma till Meya

Publicerad 2011-08-21 16:36:04

Vi har en Canon g10 och en Canon 550d och jag måste säga att g10 är riktigt bra! Så länge man vet hur man ska hantera kameran och dess olika inställningar så kan man få till riktigt bra bilder, trots att den inte är så avancerad! Sen o andra sidan tycker jag personligen att det är roligare att fota med systemkameran:)

Postat av: Nicole - mamma till C & bebis

Publicerad 2011-08-21 16:47:27

I den peusklassen skulle jag ha kört på en Canon Powershot! :) enkel och tar suveräna bilder. Om du är villig att lägga 4500-5000kr så skulle jag nog säga Canon eos 1100d, förbättrad och med hd filmning.

Lycka till :)

Postat av: Emma Johansson

Publicerad 2011-08-21 19:46:33

Tycker du ska ta en kompakt kamera!

Postat av: Victoria - 18 år och gravid

Publicerad 2011-08-21 21:36:21

Canon powershot g12! :) En jättebra kompaktkamera tycker jag. Lätt att få mig sig överallt också

Förövrigt så gillar jag din blogg enormt mycket! Kram

Postat av: Teresa - Mamma till Melwin 090918

Publicerad 2011-08-23 10:43:33

Hej söt! Den canon G10 som du har på bild den har jag, SUPER DUPER kamera med massa roliga funktioner! (: ÄLSKAR DEN, går ingenstans utan den, de ända är väl att den väger en del, men det gör ju en system kamera också! Kram!

Postat av: Maria - Cevins mamma

Publicerad 2011-08-23 10:59:24

Canon EOS 1000D har jag och jag älskar den. Den bästa Kameran jag haft. Jätte bra "nybörja" kamera. Även en bra "familjekamera"



//Maria

Postat av: Emma

Publicerad 2011-08-23 13:21:44

Säljer vår Bolin d5000 med ett halvår av garantin kvar, kompispris 3000 :- om du är intresserad kan jag ta med den till mammaträffen, kram

Postat av: Dani

Publicerad 2011-08-24 16:37:51

1000D är helt okej, har en sådan på jobbet som används ibland. Privat fotar jag med min 7D och den är ju helt outstanding men mkt dyrare tyvärr.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela