Publicerad 2011-08-08 23:18:59 i Bara Patricia,

- Hjärnspöken mitt i natten.




Ligger här i soffan och bara grubblar.. <3
Tror inte jag förstår det ännu, jag har en bebis i min mage! Jag och Linus ska ha en bebis tillsammans, bara den saken är helt overklig. Min lilla bebis ska bli storesyster? Det känns helt fantastiskt! Vilken gåva.. Att få barn är det vackraste som finns i hela livet. Även om man många gånger vill slita av sig håret - så älskar man sitt barn så hjärtat värker!
Den största rädslan av alla, är att om det skulle hända Wilja nånting! hur skulle man få kraft att orka fortsätta? Hon är meningen med mitt liv! Utan henne så är det tomt, tyst. En bit av mig skulle försvinna! Varje mammas mardröm, hemska tanke. Får tårar i ögonen såfort jag tänker på det..

Plötsligt så slog det mig om hur rädd jag är över liten!
Det är inte så självklart att ingenting händer? herregud.. så liten, men ändå har någon annan makten känns det som.
Tanken har inte slagit mig, jag har inte alls varit rädd för missfall eller liknande, nu slog tanken mig och hjärtat hoppade upp ur halsen. MINA barn! Vill skydda dom från allt ont som jag bara kan.

Äsh, man ska inte vara vaken när familjen sover! då kommer dessa hjärnspöken fram. Det dyrbaraste och vackraste jag har ligger i den stora varma sängen, och här ute i de kalla sitter jag! bara för att blogga? - är nog tokig.

Nu ska jag krypa ner och snosa på mina hjärtan.
Är så lycklig över att ni är mina! MIN dotter, och MIN fästman. Och VÅR bebis! <3

Föresten, tanken slog mig! Är det några Bålstabor som hänger på min blogg anonymt?

Postat av: naiana 21 år, gnesta

Publicerad 2011-08-08 23:49:16

åh vad glad jag blir! jag är inte den enda som har spöken i huvudet! jag har börjat drömma om att jag har en son med min kille (fast jag har inga barn och är inte gravid heller.) I drömmen heter min son Liam, men varför just Liam? förut drömde jag om att jag hade en son som heta Antonio. vad betyder dessa drömmar? kommer det hända på riktigt? ibland undrar man om man är frisk i huvudet när jag drömmer såna drömmar. Konstigt. HJÄLP MIG.se!!

Postat av: Jonna Kuparinen

Publicerad 2011-08-09 17:23:07

Kanske, men16 årig Spångabor iallafall! Haha :)

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-08-09 19:33:16

Bålstabo här, jajamänsan!

Postat av: V

Publicerad 2011-08-10 16:50:42

Bålstabo jag med. Följt din blogg sedan du var gravid med Wilja men gjorde ett litet uppehåll på ett par månader då jag drog ner på mitt bloggläsande. När jag hittade tillbaka såg jag att du flyttat till Bålsta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela