Publicerad 2011-08-19 00:19:21 i Bara Patricia,

- Hipp hipp hurraa!!




För ett år sedan hade jag inte en tanke på vart jag skulle befinna mig i livet ett år senare! Att jag har fått gå igenom det jag har detta år, kan jag tacka så mycket för! - även om det har varit otroliga jobbiga stunder, så har alla dåliga ting lett till något bra för både mig och Wilja!
För ett år sedan i Augusti så firade vi mig hemma i vår gamla lägenhet, mormor och alla kom på besök. Det bjöds på tårta och cupcakes! Kort därefter så hade jag min FÖRSTA utgång efter Wilja! Då va hon 4-månader.
Den kvällen slutade i k a t a s t r o f, och jag önskade att jag aldrig hade gått ut! ;) en lärorik kväll!

Månaden gick, den 4:e September så föddes min underbara lilla Gudson, och min bästavän fick en son!
Den dagen känns som igår, och snart fuller du ETT! Bara en sån sak? vart tog tiden vägen! DU kommer alltid vara bebisen, men nu ligger de en pytteliten i min mage?

Mamma flyttade hem till oss i September, så månaden gick! Mycket jobbiga saker hände under denna månad.
Fram till i November så kommer jag knappt ihåg, månaderna med Wilja flöt på! och jag följde varenda steg i hennes utveckling! Jag hann att klippa av mig allt hår också ni som kommer ihåg. Skaffade mig en: Septemberfrilla INNAN de började visas på 4:an! Den ni. Jag gjorde även mina läppar :D

December, den tunga månaden..
Julen närmade sig, all fokus på de! mitt i allt så separerar jag och Wiljas Pappa, han flyttade ut på någon timma efter beskedet kom. Tungt va det! Hamnade i chock och i någon : överlevarinstinkt för Wiljas skull, så kommer knappt ihåg nånting alls faktiskt! Åkte till Norge och firade nyår. Väl hemma..

Så kom det finaste i livet in som en storm.
Tillslut kunde jag inte neka för mig själv längre, jag va kär! - och det talade jag om. Likaså han!
Där började våran historia skrivas ner i minnet, min och linus! Även om den egentligen började sommaren 2010♥

Jag började må bra! Mitt val blev enkelt, jag ville satsa allt! Så jag gav upp allt jag hade i Gnesta, hittade en lägenhet i Hökarängen för att komma närmare! Pendlade så i ett par månader, Mamma flyttade till hökis igen!
Ja, de va som sagt snurr! Och mitt i allt så va jag dödsförälskad och svävade på stora moln!
Sen kom den dagen då Linus ville förlova sig med mig!♥ Sen tog de inte lång stund innan jag och wilja flyttade in till honom och blev Bålstabor!

Någon månad senare, den: 19:e Juni (för två månader sedan) idag! så fick vi reda på att lilla pyret bodde i min mage!♥ Jag skulle nu bli TVÅBARNSMAMMA med killen som gör mig fullständig! min lilla flicka ska få bli storesyster... Herregud!

Den 1:a augusti fick vi tillträde till vår bostadsrätt, och sen dess har vi varit fullt uppe med renovering och allt som hör till en flytt!:)

Men SÅ mkt som har hänt, har inte skrivit upp en bråkdel.
Så vill jag tacka alla inblandade för att ni har gjort mitt år till både de bättre och sämre! Har de dåliga att tacka för också, för de har format mig lite mer till den jag är idag.
På ett år har jag vuxit så otroligt som människa, som mamma.. Som flickvän, sambo och fästmö!
Det har jag min vackra familj att tacka för.
Jag älskar er! och tack för att jag får vakna upp med er varje morgon..♥

Postat av: Rebecca

Publicerad 2011-08-19 00:54:50

Grattis gummaaaan!!! :) <3

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-08-19 02:08:59

Ar det din fodelsedag idag? Jag hade min igar (idag min tid). Hoppas du far en underbar dag! Kramar och Grattis!

Postat av: Madde

Publicerad 2011-08-19 02:10:12

Grattis på dagen! ¨

HOPPAS detta år blir exakt som du önskar o vill! :)

Blir spännande att fortsätta följa din fina blogg som är så ärlig i text, underbar i bilder och helt enkelt bara en av mina favoriter:)

Postat av: therese

Publicerad 2011-08-19 06:25:34

Stort grattis på din dag!

Följer din blogg slaviskt nu,ligger och läser den på nätterna när freja vägrar sova.. Vill bara säga att jag tycker du är en helt fantastisk mamma till wilja! Du är alltid så possetiv! Något som jag verkligen borde lära mig av! Inte bara se det jobbiga när det är tungt utan se det bra och fina..herre gud jag har ju en helt fantastisk dotter! Ville bara säga att det har du hjälpt mig med..utan att ens veta om det!:)

Hoppas du får en underbar födelsedag med din familj! KRAM

Postat av: Maria

Publicerad 2011-08-19 08:21:29

Grattis grattis på din födelsedag och till bebisen i magen!

Trevlig helg!

Kram från Maria

Postat av: Elin

Publicerad 2011-08-19 08:25:39

GRATTIS! :D Hoppas du får en fin dag!

Postat av: Nickan

Publicerad 2011-08-19 08:25:51

Grattis fina du! Hoppas du får en helt underbar dag:) kram

Postat av: Cissi - mamma till Cornelis

Publicerad 2011-08-19 08:32:35

Ett stort, stort grattis på födelsedagen! Hoppas din dag blir alldeles fantastisk. Kramar

Postat av: Sanne - bloggdesigner

Publicerad 2011-08-19 09:22:22

Grattis på födelsedagen fina du <3

Hoppas din dag blir kanon med presenter, tårta och massa mys!

Kram

Postat av: Johanna 23- mamma till 3

Publicerad 2011-08-19 10:05:27

Grattis Patricia! Hoppas du får en underbar dag!

Postat av: Annelie-mamma till Sizar

Publicerad 2011-08-19 10:15:03

Grattis :) hoppas du får en underbar födelsedag!

Postat av: Carro

Publicerad 2011-08-19 10:21:39

Stort grattis på födelsedagen! Jag önskar dig allt det bästa!! Vilket du såklart redan verkar ha ;) Underbart att få följa dig och din fina familj!

Postat av: Isabelle

Publicerad 2011-08-19 10:37:50

Grattis! :)

Postat av: Karro

Publicerad 2011-08-19 10:46:13

Ett stort Grattis :)

Postat av: carro

Publicerad 2011-08-19 11:17:58

Grattis!!

Postat av: Hanna - mamma till Albin

Publicerad 2011-08-19 11:19:38

Vilken härlig blogg! Hur känns det att bli mamma för andra gången? Måste vara super mysigt!? Kram :)

Postat av: veronica

Publicerad 2011-08-19 15:40:24

Grattis! =) hoppas du får en mysig födelsedag :)

Postat av: emmae

Publicerad 2011-08-20 11:16:15

Grattis i efterskott :)

Postat av: VIKTiga Linn

Publicerad 2011-08-20 18:14:07

Grattis i efterskott!



Vart har du gjort dina läppar?

Är det permanent eller tillfälligt?



Supersnygga, skulle också behöva några...haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela