Publicerad 2011-08-23 20:07:23 i Frågor & Svar,

- Frågor & svar, graviditet.




MammaSara:


Hej :)
Gillar din blogg väldigt mycket och du har fixat så nu har hemtrevligt hos er tycker jag.
Vore kul ifall du kunde skriva mer om din graviditet både med din dotter & din kommande bebis :)
Likheter och olikheter,hur mycket gick du upp sist?
Återhämtade sig din kropp efter graviditeten?
Kram

Svar:
Va roligt att du gillar min blogg så mkt! :D Åh tack, har verkligen försökt att få de så vi ska trivas.
Man är trots allt hemma större delen av all tid! Men måste säga att Linus har förbaskat bra smak, så mkt är hans ideér också.

Ja! Åh, självklart.
Vi kan börja med Wilja!

Min graviditet med Wilja va väldigt enkelt, för enkel! (förstår inte att jag hade mage att gnälla) Mådde jätte bra med henne från dag ett till slut! Spydde aldrig, och hade inget illamående. Jag gick upp mkt i början! Sen stannade det av i mitten och sen ökade jag knappt nånting alls sista tiden. Jag fick en lätt foglossning i vecka 16, men den försvann! tror mkt hade med att göra att jag simmade flera dagar i veckan, 50-60 minuter varje gång. Att jag fick röra på alla leder, mjukade upp och tränade bäcknet också! Sen kom vi mot slutet, hade aldrig ont! hade knappt några sammandragningar, kände inte ett SKIT förns vattnet gick på sjukhuset! Gick över 11 dagar med henne, och dom dagarna va VERKLIGEN inte roliga! Men efter 8 timmar så kom en liten flicka ut, och livet började.
Med Wilja så gick jag upp 10 kg totalt :)

Och min kropp återhämtade sig så sjukt bra! Men sen gick det utför.
Kortet ovan är endast 12 veckor efter förlossningen! och inte en skymt av magen fanns kvar. Jag vägde 60 när jag blev gravid med henne, men låg nere på 46 som minst.. Så jag rasade mkt av mig själv, och tappa ALLA muskler!
Wilja öka, och jag rasa.

Graviditeten med Liten än sålänge är EXAKT likadan! Har mått toppen, inte kräkts, inget illamående.
Utan det jag känner är att jag har mkt ondare denna gång, har redan fått sammandragningar! drar i hela magen, och ibland kan de verkligen ila till. Tror de är för att jag bär Wilja rätt mkt, och känner verkligen av att jag inte BORDE lika mkt som jag gör.
Annars så hittils är de SMÄRTFRITT! men hey, jag är ju bara i vecka 15.
Vikten likaså, har ökat från: 53 till 56 redan, så tre kg på 15 veckor! Tror jag kommer öka mer denna gång.
Och tror även att det kommer bli mkt svårare att göra sig av med alla gravkilon denna sväng!

Men det är de värt, utan att blinka.
Kramar!

Postat av: Emma

Publicerad 2011-08-24 11:11:42

Kom en och köpte kameran igår :p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela