Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

Publicerad 2011-08-10 13:20:03

tur att tiden går fort! :)



Det är en pojke vi väntar och han är beräknad till första november :)

tack så mycket! jag använder en canon 7D och är mycket nöjd! skulle vilja köpa lite nya objektiv bara :)



så frågor till frågtestunden:

Det allra bästa med att vara mamma?

Och det tuffaste?

Postat av: Cissi - mamma till Cornelis

Publicerad 2011-08-10 13:25:12

Har ni tänkt ta reda på kön? Har ni några namnförslag? :) kramar

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-08-10 13:29:13

Okej, då ska vi allt komma på några frågor! :D ;)

Vad tycker du om att prutta i sin partners närvaro, okej eller inte? :P

Vad tror DU det blir för kön på bebis? :)

Kan du göra fler videobloggar? :D

Vad är det första du kollar på hos en kille, och vad anser du vara de viktigaste egenskaperna?



Sen vill jag bara säga ännu en gång att jag tok-älskar din blogg, att du verkar vara en supergo tjej och mamma, och att du är jäkligt snygg! Haha :D

Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

Publicerad 2011-08-10 13:35:23

Jag kan fixa den åt dig. Har kikat in på bloggnarna du tipsa om och jag förstår hur du menar. Men vill även att du ska berätta lite vilka färger du vill ha osv. Kanske lättare om du addar mig på msn, eller facebook eller nått så vi kan snacka lättare än att skriva på bloggen. KRAMAR

Postat av: Pernilla - 21 år och mamma till Kevin

Publicerad 2011-08-10 13:35:34

Hur ser era framtidsplaner ut tillsammans?

Vad ska du jobba med när barnen blir lite större?

Hur har S och din familj tagit det nu när du är gravid?

Postat av: Emeli

Publicerad 2011-08-10 13:43:06

Har du tappat intresset för hästarna eller räcker tiden inte till?



Kram

Postat av: Ellinor

Publicerad 2011-08-10 13:45:30

Har ni börjat fundera på namn ännu? :) Har du någon känsla av om det är en tjej eller kille?

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-08-10 13:53:54

Läser du mammabloggar? Isåfall, vilka?

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-10 13:56:21

Jag har precis börjat läsa din blogg så vet inte mycket alls, så hoppas du kan svara på mina frågor även om du nämnt det tidigare här i bloggen :)

1. Vad har du för relation till wiljas pappa?

2. Har du börjat tänka på några namn till bebis?

3. Vad har du för framtidsplaner? Jobb, boende, familj osv?

4. Vad har du gjort innan du fick barn? :) Skola, jobbat?

5. Vad lever du på nu?

6. Va något av dina barn planerade? Om inte, vad gjorde att du beslutade dig för att behålla? :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-10 13:56:48

Vad är de som du ska jobba med när du skriver att du snart ska börja jobba igen? Vad jobbade du med innan du fick wilja?

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-08-10 14:08:30

Har ni tänkt på nåt namn till bebisen än? :)

Postat av: Ronja

Publicerad 2011-08-10 14:12:43

Ni valde ju ett ganska så fint namn till Wilja. Vad ska nästa unge heta? Namnförslag?

Postat av: Madde

Publicerad 2011-08-10 14:13:00

1. Vad hoppas du att det blir tjej eller kille?

2. Är musik viktigt för dig och vad gillar du för musik?

3. Lyssnar Wilja på det du säger?



Kram

Postat av: jennie

Publicerad 2011-08-10 14:28:43

var bebisen i magen planerad?

Postat av: Patricia, mamma till Saga och Wiggo <3

Publicerad 2011-08-10 14:49:54

Har ni tänkt på några namn till tillskottet? :)

Postat av: J.

Publicerad 2011-08-10 14:55:00

Har ni funderat på namn till lillen ännu? Har Simon tagit din nya graviditet bra? Vad är dina planer framöver? Vad vill du jobba med?

Postat av: J.

Publicerad 2011-08-10 14:58:22

Har ni funderat på namn till lillen ännu? Har Simon tagit din nya graviditet bra? Vad är dina planer framöver? Vad vill du jobba med?

Postat av: Sanna

Publicerad 2011-08-10 15:02:29

Hej!

Jag hittade din blogg genom mybaby.blogg för några dagar sen, men jag har ingen aning om hur jag hittade hennes. Jag upptäckte i alla fall att vi nästan är exakt lika långt gravida, du e en dag före mig bara =) Så nu ska jag absolut följa din blogg! jag är 27 år och det är mitt första. Jag undrar egentligen bara vad du jobbar med och om du har tecknat någon gravidförsäkring? Det kommer säkert fler frågor framöver=) ha det bra! Mvh Sanna

Postat av: en tjej som undrar mycket :D

Publicerad 2011-08-10 15:39:42

hej älskar din blogg, jag hoppas du har kvar den och bloggar i flera år! men jag har några frågor också! om några är privata bhöver du inte svara,

1,har du tänkt att gifta dig nån dag?

2, kan inte du visa wiljas rum och den nya bebisen som du har i magen?

3,kan inte du ha några tävlingar som barntävlingar i din blogg?

4,har du facebook (vad heter du då)?

förlåt för att jag ställer så många frågor men är liten ny besökare! är tacksam för svar! och tycker att wilja är såå vacker och såå gulligg, när man kollar på henne sitter blicken fast i hennes små söttta underbara blåaa ögon! du är själv vacker så man ser ju vart vackerheten och andra delar på henne!!

Postat av: helst anynom

Publicerad 2011-08-10 15:44:49

1,tänker du skaffa tvillingvagn?

2,hur många barn vill du ha i framtiden

3,kan inte du göra några tävlingar?

ha en bra dag kram helst anonym

Postat av: josefina

Publicerad 2011-08-10 15:48:00

1. Var graviditeten planerad?



2. Hur har ditt ex simon, wiljas pappa tagit det att du ska ha barn? och hur reagerade han när han fick veta?



3. Vad hoppas du att bebisen i magen är för kön? (kom inte o säg att det inte spelar någon roll för man vill alltid ha något mer än de andra ;))



4. är du och madelene (elliots mamma) inte lika nära vänner längre som förut? tycker man såg mer om henne här på din blogg förr;)



vart ligger eran lägemhet som ni har köpt?



oj..blev ngr frågor:P

Postat av: helst anynom

Publicerad 2011-08-10 16:11:53

har en till sak att fråga som jag glömde! du bor väl i sverige? men vart i sverige bor du och jag undrar vart du köpte bugaboo vagnen? finns det i barnbutikerna, men vart och vad heter affärena där som säljer dom vagnen? tacksam för svar

Postat av: Linda

Publicerad 2011-08-10 16:42:03

Tror du och Linus att ni väntar en pojke eller flicka? "Hoppas" ni på något av dem? :)

Postat av: Josefin - Melwins mamma

Publicerad 2011-08-10 17:51:24

Har ni några namn på lager till liten? =)

Postat av: Elin

Publicerad 2011-08-10 18:16:20

Har ni några namnförslag? :D Er bebis är förresten beräknad till min födelsedag om det fortfarande är 24/2 som gäller ;)

Postat av: Elvira

Publicerad 2011-08-10 18:50:08

Tänker ni ta reda på könet på liten? :) Jättefin och härlig blogg förresten, har följt den sedan Wilja låg i magen :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-10 19:11:09

Vad tycker du om att man har 3 olika barn med 3 olika killar? Väljer att vara anonym då jag vet vilka fördomar de kan finnas. Men snälla, svara på min fråga..

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-10 19:12:03

Vad tycker du om att man har 3 olika barn med 3 olika killar? Väljer att vara anonym då jag vet vilka fördomar de kan finnas. Men snälla, svara på min fråga..

Postat av: Oliviah

Publicerad 2011-08-10 20:28:55

Är nyfiken på:

* Om du och Linus pratat om namn? Isf vilka?

* Kände du redan innan du +ade att du var gravid? Om ja, hur?

* Vilken vecka +ade du i?

* Är du nervös inför hur ditt liv kommer att bli med 2 barn?

Tack för världens bästa blogg Patricia :D

Postat av: Marina

Publicerad 2011-08-10 21:37:32

Hej ! ja undra hur du mår med graviditeten ? Mår du illa eller så ?

Postat av: jennie

Publicerad 2011-08-10 21:47:16

Hur har du tid att blogga så mycket? Du har en liten energisk tjej, bulle i ugnen o flytt mitt upp i allt. O igår gjorde du 9 inlägg! Det är mer än de flesta proffsbloggarna. Hur orkar du? Hoppas inte du tar ut dig, glöm inte atr vila. Du är grym :)

Postat av: karro

Publicerad 2011-08-10 22:15:45

Vill börja med att skriva att jag älskar din blogg!! Du är en inspiration till många mammor. Du har en underbar liten flicka och du är sån bra mamma <3

Nu till frågorna :)



1. Har du nån önskan på vad lilla bebisen ska ha för kön? Vet att man inte bryr sig så mkt, men nån liten mini önskan :)?



2. Vad känner Simon till att du ska få en liten bebis?



3. har ni några namn ni har funderat på till bebisen?



Stor kram från mig till hela familjen//Karro

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela