Publicerad 2011-08-05 09:45:12 i Frågor & Svar,

- Bajsa inför eran Partner?


Jag satt och skummade igenom en tråd, och fick mig en liten chock! Därför måste jag bolla dessa tankar med er, anonymt eller inte! för att höra vad NI tycker :D
Enligt mig.....


Även om man har varit tillsammans i två år, tio år eller 20 år så tycker JAG inte att det är okej att skita inför sin pojkvän/flickvän! Respekten mot sin partner och framförallt sig själv tycker jag försvinner helt! :S
Att vara öppen med saker SKA man vara i ett förhållande, men herregud! Delar man på allt, kan man fan ha sin avföring för sig själv, eller?

Det kanske jag som är extremt nojig. Men jag har aldrig bajsat inför en bästavän, mamma eller pappa. Så att bajsa inför Linus skulle aldrig någonsin hända! Tycker det är äckligt och rent utsagt helt vidrigt! :S
Att kissa är en sak, herregud! Eller stänger man inte dörren helt helt heeelt så gör det inget om den andra är i vardagsrummet.

Men att sitta och klämma en kabel medans den andra står i duschen är verkligen ingenting för mig!
Och skulle Linus få för sig att göra de, så skulle jag bli riktigt flyförbannad och undra över vart hans respekt mot mig va.

Nä, bajsa tycker jag är individuellt, man kan dela på precis allt annat! Men min mat genom mina tarmar är fan inget jag vill dela med mig av!

Vad tycker ni, är jag knäpp eller överreagerar jag på bajs?
Skriv gärna, anonymt eller inte som jag sa! :D
Kul att se om de e bara jag som tycker såhär.

Postat av: Fiafia

Publicerad 2011-08-05 10:09:16

Håller fullständigt med, ALDRIG i livet där går gränsen:)

Postat av: Maria - Cevins mamma

Publicerad 2011-08-05 10:10:30

Nä toalettbesöken gör man ju privat.



/Maria

Postat av: Nicole - mamma till C & bebis

Publicerad 2011-08-05 10:22:32

Jag trodde jag var ensam om att ha såna tankar. Känner många som är så pass öppna med sin partner att de kan utföra sina behov m.m. med öppen dörr men jag gillart inte.

Man ska visa sina fina sidor och det innebär inte alla sidor :)

Postat av: isabelle

Publicerad 2011-08-05 10:23:35

I början när jag träffade min kille kunde jag inte ens gå på toa om han var i lägenheten ! Men efter några år tillsammans så är de inte alls konstigt att bajsa när han är hemma, gör de tillomed med öppen dörr ibland..haha

Postat av: Helen

Publicerad 2011-08-05 10:42:32

håller med dej, jag är gift och har varit tillsammans med min man sedan 8 år tillbaka. Jag är 24 och han är 28 och jag skulle ALDRIG någonsin bajsa när han stod i duschen eller liknande, vi delar allting annars men vissa saker förblir privata. Likaså skulle inte jag heller vilja att han bajsade inför mig, attraktionen skulle nog försvinna på några sekunder. haha,

Postat av: Katinka mamma till Elias & bebis i magen

Publicerad 2011-08-05 10:52:12

Haha vad roligt att du tog upp detta för det har jag tänkt på så många gånger och mitt svar är verkligen ett stort NEJ



jag kan knappt göra det när min gubbe är hemma och ah jag vill inte att vi ska prata om just det haha.



Ha det toppen och skönt att wilja är oskadd

Postat av: M

Publicerad 2011-08-05 10:58:12

Skönt att man inte är ensam om att känna så:)

Postat av: carro

Publicerad 2011-08-05 11:30:31

hahahha! jag håller med dig till tusen, det känns skit vidrigt och precis som du säger, respektlöst. USCH! :(

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-05 11:37:56

Hålle med dIg helt klart!!:) jag o mitt ex var tillsammans i fyra år men jag har aldrig pruttat framför honom, de går bara inte! Det e vidrigt hahah

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-08-05 12:13:43

Jag håller fullständigt med dig! Hur ser du på att ligga och prutta i närheten av en pojk/flickvän? Jag tycker att det också är lite respektlöst, dock inte som att bajsa.. Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 2,5 år och ALDRIG pruttat i varandras närhet :P (Såklart råkar man göra det när man sover) Men är det ens normalt? En liten prutt dör ju ingen av, haha! :D

Postat av: Helena

Publicerad 2011-08-05 12:35:36

skulle nog lägga barn där också. enda stället man är helt själv på, jag brukar låsa dörren när sambon är hemma.

Postat av: Johanna mamma till 3

Publicerad 2011-08-05 12:53:20

Du överreagerar INTE! Jag tycker det är rent utsagt vidrigt att skita inför sin partner. NÄgo stans måste ju gränsen gå. synd att vi inte hann ses när jag var nere men vi får ta det nästa gång:) kramar

Postat av: Ellinor

Publicerad 2011-08-05 13:43:24

Hahaha! Nej, jag och min pojkvän är precis likadana! Tre år tillsammans hittills och vi kommer nog ALDRIG göra det :)

Postat av: Johanna Olsson

Publicerad 2011-08-05 16:41:54

Nej du har helt rätt! Jag skulle inte ens kissa inför min fästman, och då har vi ändå varit ihop i sex år. Men ser inte poängen!? Så kissnödig kan man väl bara inte vara att man inte kan vänta till den andra är klar!? Men jag har aldrig gillat att kissa med kompisar på krogen heller, gör det men motvilligt. Sen är jag lite extrem åt andra hållet, efter att ha varit sambos i två år kan jag fortfarande inte kissa utan att samtidigt spola vatten. Jag har försökt flera gånger, men det går verkligen inte! jag kan inte pressa fram något! Men kanske borde börja jobba på att ha kranen avstängd känner jag nu:)

Postat av: STORBAJSAR'N

Publicerad 2011-08-05 22:11:56

nemen nu får du ju lugna dig hahaha alltså jag var helt övertygad om att jag INTE skulle vara den som inte har något problem med det alls!

jag kan sitta och skita med öppen dörr utan några som helst problem, dock kanske jag skulle ha svårt att få ut korven om han stod och stirra men annars no problem!

kom igen liksom, han har sett mig föda, att "se mig" bajsa det är ju som att jag sitter på en vanlig stol, för inte står han och tittar ner i toan eller på mitt skitpapper? hahaha ne men lugna sig, skita är inga problem!!! :D



Postat av: Jannika, mamma till Jillian

Publicerad 2011-08-06 08:54:51

NEJ USCH!! det längsta jag gått eller vad man ska säga är att skita med olåst dörr (under graviditeten va jag rädd för att svimma å att han inte skulle kunna komma in å hjälpa mig.. haha)

Postat av: Malou

Publicerad 2011-08-06 18:33:47

Jag fick höra från mina vänner att jag inte visste vad det innebar att vara sambo (detta var innan jag blev sambo) för att jag sa att jag då fan inte tänker bajsa inför min pojkvän. Vi har bott ihop i 8 månader nu och jag antar att jag fortf klassas som "inte vet vad samboskap" innebär då vi fortfarande stänger dörren när vi går på toaletten haha

Postat av: Wilja, mamma till Jamie! ♥

Publicerad 2011-08-06 21:01:50

haha, håller helt med! Jag & Micke var tsm i nästan 4 år men att bajsa inför varandra där går fan gränsen alltså. Nr 1 har jag inga problem med att göra, men fan inte nr 2 alltså.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela