Publicerad 2011-04-04 09:19:28 i Livet i Gnesta,

In mot staaan!


Igår va Wilja ett litet månster som inte ville sova! försökte lägga henne från 8-23....
Och hon bara vägrade! såfort jag flyttade mig vaknade hon med världens smile och bara skulle vara vaken! Igår kände vi nog båda: Nä vi auktionerar bort henne nu för en slant! :P Haha, sen vakna hon nu på morgonen som den solstråle hon är. Äter macka och är hur glad som helst! mindre pigg mamma.. :D

Nu blir det att göra sig iordning, sen rulla in mot stan en sväng! ska hem till Hökis en sväng och lämna lite kläder, och hämta lite nya. Åker nämligen direkt till Gnesta imorgon från Bålsta och stannar hos Pappa ett par dagar. Måste rensa ur förrådet ur gamla lägenheten, och sen köra resterande möbler. Köksbord, hylla och en byrå. Så vi har det hemma hos oss!

Vill bara säga att Linus är världens bästa som orkar stå ut med oss i alla lägen, det kan inte vara lätt alla gånger. Och speciellt när man inte är van vid barn alls! Men han tar de så bra... <3 Han försöker, även om de e jobbigt så biter han ihop! Han tar henne, försöker trösta, bär på henne för hon släpper lixom inte honom. Och han bara gör allt utan att han behöver!
Jag uppskattar dig så otroligt mycket hjärtat.

Tack för att jag fick chansen att lära känna just dig!

Postat av: naiana

Publicerad 2011-04-04 19:42:59

så som Linus är med Wilja ska Simon va mot Wilja som en pappa ska vara!!



men vissa tänker med kuken och förstår inte ansvaret, att man kan bara inte skita i att ringa och fråga hur sin egen dotter mår. istället tar man hem slamp brudar och pipar med dem. jaha, vilken mogen man, är hellre med fula brudar som man bara hittar på stan och utnyttjar för stunden än att träffa sin dotter. grattis simon, du har just vunnit priset för Sveriges dåligaste unga pappa 2011!



herregud, stackars Wilja. väx upp och ta ditt ansvar, det är ju ditt barn. vad är det som gör att du inte anstränger dig och ringer och frågar om du inte kan ta Wilja en dag eller i några timmar? du har ju skapat den här situationen helt själv, först gör du patrcia gravid och sen behandlar du både hon och barnet otroligt illa. vad är du för människa egentligen? hade jag varit patti hade jag gett dig flera smällar flera gånger om! du hade inte vetat vad du heter efteråt! du är så pinsam och du gör bort dig hur många gånger som helst framför din egna dotter och patti. du behöver hjälp och jag tycker så synd om dig som inte tar hand om sin dotter som en pappa ska göra även om inte du är ihop med Patricia längre. trodde du verkligen att det var bara att knulla fram ett barn och sen skita i det! hur bra pappa är man då?!?! Patricia borde få skadestånd av dig så illa som du behandlat Wilja och henne! Patricia är en av få så otroligt starka unga mammor som orkar ta hand om sitt barn även om du har sårat henne så ljupt. hon förtjänar ett pris för att hon överhuvudtaget orkar dag efter dag efter dag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela