Publicerad 2010-09-17 11:28:02 i Frågor & Svar,

Svar ang: Bristniningar!


  

Fråga: Jag måste bara få fråga dig hur kan du ha klarat dig från bristningar?
Med tanke på hur stor mage du hade när du var gravid så borde de nästan vara omöjligt att du inte fått några.?

Jag är själv gravid i vecka 18 och har redan börjat få bristningar :(
vill helst slippa dom.
Några tips på hur man kan undvika/förminska dessa förbaskade bristningar? :)

Svar: Oj, jag vet faktiskt inte. Alltså, så långt jag har förstått så är bristningar ärftligt + att det bara är hormoner?
Tror lite att det kan stämma. Min mamma har fött 3 barn utan en enda bristning, likaså min storesyster, 3 barn utan bristning. Så tyvärr! Vissa får de, och andra slipper! :/ Och, jag trodde absolut att jag skulle få bristningar med tanke på att jag gick in i vecka 42+3! Och HADE jag fått, så hade det ändå inte spelat någonroll.
i början va ja rädd för det, men mot slutet skiter man i det! Bara att bebisen mår bra.

Och det är likadant med att min ämnesomsättning efter graviditeten är hemsk! Går ner & ner och KAN inte gå upp i vikt. Så va de för mamma/syster också. Aldrig varit lika smala som efter barnen! Så alla funkar olika, och alla kroppar reagerar olika.

Hoppas du blir vettig av det här! Och hoppas du ser över bristningarna som gett dig de finaste som finns.
Alla bristningar i världen är värt Wilja!

Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma (bf på söndag!)

Publicerad 2010-09-17 13:47:14

Svar:

Haha..kul att du gör det ;)



Oja det gör man verkligen! Och yes! Det vill man ju göra men oftast så kan man inte göra det :/



Ang om ditt inlägg..

Måste bara få tillägga en sak..till personen som frågade där att bristningar bleks med tiden också om du får några dvs.

Jagh ar massvisa vilka jag är stolt över att ha fått det är ett fint minne, liksom man har bärt på 2 barn snart och liksom ja äsch..det är värt det ^^,



Det sägs att det finns någon olja och coccos lotionen som gör så att man kan hindra ifrån att få några bristningar men jag vet inte om det funkar, tror att det är mer en myt men testa man vet ju aldrig :) hihi..

Postat av: Angelina

Publicerad 2010-09-17 13:56:32

Ja det är helt sjukt haha känns som man upplever allt som du skriver om med dig! Man kan ju komma på sig att sitta hemma och bara le när man läser din blogg.



Jaa jag har funderat på att kommentera flera gånger men jag är så mesig när det gäller sånt men nu banne mig tog jag mig i kragen! :)



Ja min kompis fick bebis den 19 augusti och min andra vän ska ha i november och min killes tre böder fick bebisar i juni så runt om mig har vi gott om småisar! :D Känner du några i Haninge eller? Jag tror jag hittade din blogg på mommyatnineteen eller weareyoungparents som jag hittade dig kommer inte riktigt ihåg vilken men det är dem enda mamma bloggar jag läser :D

Postat av: Victoria

Publicerad 2010-09-17 18:59:20

Hej ! Underbar blogg har du ! Men undrar du har ju en stor tatuering på magen , sen efter du var gravid har tatueringen blivit som "innan" eller har den blivit lite typ "utdragen?" Tacksam för svar :)

Och som sagt underbar blogg och en underbar dotter har du !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela