Publicerad 2010-09-20 23:55:31 i Frågor & Svar,

Frågor & Svar


Fråga från: Karro 
hahah
På tal om hår. Har du tappat mycket hår sen du fick Wilja? Fick du mycket hår när du väntade henne?

Jag gruvar mig jätte mycket till om jag kommer att tappa hår, dom flesta gör ju de :( Oftast oxå när bebisen är 3 månader :(

Svar:
Haha.... Nej jag tappade inte ett enda hårstrå, och TACKA gud för de! För hade jag tappat hår så hade jag inte haft ett enda hårstrå kvar på huvudet. Eftersom ja har förbannat tunt! Så gud va me mig och gjorde så att ja fick behålla de lilla jag har! ;)

Och sen fick jag en ANONYM kommentar från någon som löd:
Om jag drack och ammade!

Svar:
Phuw... Nä! De gör jag inte :) Och de va så himla viktigt att säga att det faktiskt inte var ETT GLAS VIN JA DRACK UTAN TVÅ? antar att du skrev en kommentar ang glas vin för några månader sen? :)
Jag gick hemifrån när jag hade nattat Wilja, alltså så drack jag inte nånting innan. Sen kom jag hem TVÅ gånger under tiden jag va ute och kollade så hon sov ordentligt! nu är de så att Wilja äter inte längre på nätterna, och IFALL hon skulle vara hungrig så hade vi ersättning hemma! Och på morgonen så drack hon lite välling och en stor tallrik gröt.
Nöjd med svar? Skriv gärna vem du är nästa gång! Blir så mkt roligare att faktiskt svara.

Fråga från någon Jenna:
Varför reeedan ge välling? hon e ju inte änns 6mån? det e ju då man börjar ge dom välling om du inte visste det:)

Svar: Men SNÄLLA! man går väl inviduellt från BARN till BARN! Hon har tex ätit ur SEXMÅNADERSBURKARNA sen hon va 4:a? Kom igen nu va! På BVC är de inte konstigt säger dom. Och vill inte låta mitt barn gå hungrigt för ja ska vänta in dagen?
Men visst! Jag kan vänta 8 DAGAR tills hon SKA få välling och då klarar hon av de MKT bättre? Eller va tror du? :S

Postat av: Miia mamma till My

Publicerad 2010-09-21 00:22:38

ja börja tappa hår när My va 3 månader o det gör ja fortfarande, sjukt mkt är helt paff att ja inte blivit tunnhårig, det är verkligen stora tufsar när ja borstar. skit jobbigt. :(

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-09-21 01:37:12

Ååååååh jobbiga människor! :( Hoppas allt är bra med dig och din lilla söta familj iallafall! Bamsekramar!

Postat av: Malin

Publicerad 2010-09-21 08:39:37

Svar: Vi var ca 35 stycken :) Alla kom utom 2! Så det va fullt hus. Ja, jag blev jätteglad över fåtöljen, dom är så balla! Älskar färgen! Grym =)



Ang hår: Jag har börjat tappa hår nu. men är inge o oroa sig över eftersom att man ibland inte tappar nåt under graviditeten (jag tappade INGET då & det gör man ju ALLTID i normala fall) & då tappar man "allt" samtidigt istället nu efter graviditeten :) Så man lär inte bli flintis ;)

Postat av: Jenna

Publicerad 2010-09-21 11:39:37

Varför reeedan ge välling? hon e ju inte änns 6mån? det e ju då man börjar ge dom välling om du inte visste det:)

Postat av: Hannele - 2barnsmamman <3

Publicerad 2010-09-21 19:43:08

Haha..men shiiiett..det finns ingen lag på att dom MÅSTE börja dricka vällning vid 6 mån utan det är rekomederat från 6 mån.



KEvin började dricka välling helt när han var runt 5 månader för att den var 100 ggr mättade än ersättningen :)

Postat av: Isabel

Publicerad 2010-09-22 00:27:24

Och en underbar mage hade du också! Och riktigt läcker tatuering! Ska göra mig en liknande när jag slimmat till mig lite ;) :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela