Publicerad 2010-09-05 18:33:55 i Livet i Gnesta,

Äntligen är snart den här dagen över!




Fortfarande så är jag lika trött och har inte kunnat somna än! simon sov i två timmar, Wilja va vaken. Så jag tog henne! gick ner och fikade med Madde & Mickis och deras syskonbarn! satt där ett tag, sen hem.
Har städat, tvättar mattor & dynor! Filtar och sen en tvätt med kläder. Kirrat!

Ska försöka få Wilja att somna nu, sen ska ja sätta mig med en inpackning, fixa naglar & fötter, måla på nytt och fint! sen somna så tidigt jag bara KAN idag. Så ja känner mig någelunda utvilad.

wilja har börjat vakna nu ca varannan timma hela natten, inte för att gråta! men hon är pipig och lite gnällig. Vill mest ha bröstet? Vet inte vart de har kommit ifrån! hon som ALLTID har sovit hela nätter. Inte för att de är jobbigt så, men undrar för hennes del.

Är det en tillväxtfas?
Eller är det så att hon kanske inte blir mätt på endast bröstmjölk under natten?
Hon kanske behöver en tallrik med gröt innan nattdags? men är lite orolig för hur magen skulle reagera att äta kring 8:a?
TIPS!

Och sen angående min underbara MÖSSA och Vantar, inköpt från: Nellys för 149:- st.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-05 20:35:51

Tack för svaret angående mössan och vantarna. Jag hade provat att ge henne gröt innan läggdax och sett hur det gick, det tipsade min bvc sköterska mig om när inte mjölken mättar lika bra längre och sen började min dotter sova bättre igen, så i vårt fall så var hon hungrig, prova, du har inget att förlora...

Postat av: Emilie - Mamma till Sammy.

Publicerad 2010-09-05 20:48:40

Hon kanske håller på å få tänder?:)

Min son gjorde likadant, sen ploppa de upp tänder...

så kan ju va de...



Postat av: tittie

Publicerad 2010-09-05 21:09:50

levi är likadan och har varit nu en vecka. men är nog hans tänder som är på gång. då kan dem bli oroliga. fast wilja kanske redan har fått någon tand? :) kram på er.

Postat av: Malin

Publicerad 2010-09-05 21:14:54

Leija får ju ersättnings-tillägg på kvällarna innan natten, hon nöjer sig inte med bara amningen :) Så i två veckor har hon fått tillägg!



Tror nog att wiljisen är i en tillväxtperiod. De kommer ju titt som tätt, jag har en sån där tillväxtsperiods-bok, hur många veckor är hon? Kramis!

Postat av: M:et

Publicerad 2010-09-05 22:37:49

Min pojk (lite yngre än Wilja) va grinig och vaken mycket på natten precis innan tanden kom upp, så det kanske är det?

Sen säger ju många att barn lätt blir mycket mer oroliga vid 4-5månaders ålder har jag hört..

Postat av: MAMMABEA.SE BF 13/10

Publicerad 2010-09-06 00:06:49

Hon kanske blir hungrig och du borde testa gröt. Förstår inte vad du menar med hur magen skulle reagera om hon åt vid 8. Det blir ju snabbt en vanesak.. Kanske måste ni byta blöja en extragång under kvällen, men antar att det inte är hela världen.?

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-09-06 08:40:13

Minea vaknar just nu också varannan timme för att ligga och smutta på bröstet. Iofs har hon alltid velat ha bröstet på natten eftersom hon inte tar napp så är det hennes sätt att somna på och just nu sker det varannan timme. Men prata med min pappas fru om detta och hon sa att testa ge henne gröt på kvällen innan amning för det börja hon göra med min lillebror som nu är 7 år. Vi försökte med minea men på kvällen vill hon bara ha bröst så hon äter bara ett mål om dagen men försök för du ger väl wilja lite mera mat? och hon är ju lite äldre.

Postat av: jennyhammarström - mitt liv som mamma

Publicerad 2010-09-06 09:40:05

Saga har också börjat vakna om nätterna, hon har sovit hela nätter förut också..

Och jag vet inte riktigt vad det beror på, kanske tänder eller något...

Hoppas allt är bra med er <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela