Publicerad 2010-10-31 01:25:02 i Livet i Gnesta,

Varför denna hysteri kring pengar och saker?


Denna hysteri om vad man ska köpa eller inte till sitt barn!

Gick in och läste på
Finnis blogg, där de blev ett KRIG angående att hon köpte en Canadagoose overall till sin son. OCH?

Hade JAG haft dom pengarna att lägga ut denna månad så hade jag sprungit och handlat den rosa på stört! för att den är så jävla FIN och för att jag själv har haft en goose, och jag VET hur otroligt VARMA dom jackorna är. Och att dom HÅLLER i vilka väder som helst!

Då lägger jag hellre 4000:- istället för 249:- för nått skit i plast från Lindex? :S
Vem skulle INTE göra de, om man hade haft den möjligheten?

Förstår inte varför avundsjuka bittra människor ska lägga sig i så jävla mycket i allas liv.

Likadant som detta med läpparna! Vad rör det ER om de är dyrt eller inte? Är de inte oss de skadar isåfall? :S
Och inte FAN skulle jag göra läpparna om jag visste att vi skulle leva på vatten och bröd hela månaden?
Ni har inte en aning om vår ekonomi eller inte, och därför ska ni inte heller yttra er om det heller:)

Jag gjorde nått för MIG då jag inte har unnat mig ett SKIT sen innan graviditeten! Inte ett klädesplagg innan.

Prio är ALLTID Wilja, att hon har bra kläder, att hon är fin! att hon är varm. Men kära folk, man MÅSTE unna sig själv också :) bara för att du handlar nått 'dyrt' behöver man inte vara egoistisk och tänka på sig själv? Man MÅSTE TÄNKA PÅ SIG SJÄLV OCKSÅ!

Så tycker alla ska ha EN dag i månaden minst, då man BARA unnar sig själv :)
Enkla saker som kan göra vardagen SÅ mycket roligare, och inte bara kosta pengar!

Som att:

x Sätta på löstippar/lösnaglar!
x Färga och noppa ögonbrynen
x Ansiktsmask, och smörja in hela kroppen!
x Gå och ta en kaffe ENSAM och köp din bästa tidning och bara VA..
x Göra dig extra fin en dag, ta på high-healsen som ligger undantryckta längst in i garderoben, BARA FÖR ATT! :D

Kritik kan jag ta, om det är ALLVARLIG kritik! Men kom inte och va anonym, och låtsas vara viktig.
För de är inte mig det är fel på, de är du som är så förbannat pinsam!

Postat av: Linda - Mamma till Joline

Publicerad 2010-10-31 09:12:46

Det var ju inte så farligt om det håller i sig så länge! Snyggt blev det i alla fall! :)

Postat av: Sanne - mamma till lykke

Publicerad 2010-10-31 09:13:35

jag håller med dig!

Postat av: Emelie- 2 barnsmamma<3

Publicerad 2010-10-31 09:38:21

Jag håller helt med dig! Om jag hade haft mycket mer pengar än jag har så skulle det bara bli märkeskläder till mina barn! Dyra kläder= bättre kvalitet det kan man ju inte ljuga om.



Sen är det väldigt viktigt att unna sig själv saker också, precis som du säger. Jag är verkligen skitsugen på att fixa mina läppar, det har jag varit i flera år nu men jag drar ut på det. Vart gjorde du det och vad kostade det?:)

Postat av: Louise - Mamma till Vincent

Publicerad 2010-10-31 10:40:38

WORD! Förstår inte heller hur folk orkar lägga sin energi på att lägga sig i andras liv så jävla mycket.

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-10-31 11:59:01

Du är grym! Stå på dig! :) Kramar

Postat av: cassandra, mamma till josefin och gravid med lillebror

Publicerad 2010-10-31 13:00:09

Håller med dig om overallen! Skulle med lagt dom pengarna om jag hade till en sådan overall! Men nu har båda barnen fått en varsin didriksson overall! Och dom är inte billiga heller (men fortfarande handlar de ej om samma pengar). Jag fått höra av några som jag pratat med att dom aldrig skulle lägga så mycket pengar på en overall när dom är nyfödda eftersom de växer. Men men, vi köper vad vi vill :) Och de ska folk skita i! :D hihi!

Postat av: Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3

Publicerad 2010-10-31 15:32:25

Gud så löjligt!

Man köper väl fan vad man vill och gör man vill, gud att folk ens orkar lägga sig i!



PATETISKT!



Man är inte och blir inte en sämre mamma för att man tex går ut en sväng utan sitt barn 1 dag, man är inte sämre om man köper en dyr jacka till sin son osv.

Vad äre för fel på dagens anonyma människor?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela