Publicerad 2010-10-04 10:43:22 i Livet i Gnesta,

Maddes egna lilla film.




Filmen är tagen från: http://newztelge.se blogg! Men här va Maddes överasskningspartay!^^, vem hade lixom INTE blivit glad? tänk om man själv kunde få ett likadant suprise haha!
Är fortfarande sjuk och mår som en bäver! men jag är så rastlös och vill göra nånting. Vet bara inte vadå! Är ju lixom en dunderförkylning jag åkt på, Wilja mår bra! Simon bra, de e bara jag. Som vanligt så ska kärringen ha nånting att gnälla på!
W har varit vaken sen 08.00 nu och ögonen börjar strax snurra på henne! men hon bara v ä g r a a r att sova. Då får hon allt ta och skylla sig själv!

Undra om man ska ta sig till Söder idag och hälsa på Farmor & Farfar?

Postat av: Miia mamma till My

Publicerad 2010-10-04 11:52:06

Gick inte kommentera inlägget om ammningen. så gör det här.

My tog inte flaskan förän den dagen ja sluta helt. Men om Wilja äter gröt o mat bra så kan du ju ge henne ett mål mat innan läggdaxs. Hon tar säkert flaskan snart. :)

Postat av: karro

Publicerad 2010-10-04 13:17:07

Har du provat olika nappar? Min lilla sessa hade oxå svårt att ta napp och flaskan. Jag provade 3 olika nappar, å tillslut så tog hon den minsta ja köpte :) Man får lura dom lite :)

Postat av: Malin

Publicerad 2010-10-04 21:59:20

Trappa ner på amningen, det är det enklaste för dig & Wilja :) För att sen avsluta helt, tror jag skrev ngn gång hur jag gjorde?



Men ang flaska, hon tar väl visst flaska? Har för mig att simon gett henne ersättning när du varit ute, om du druckigt eller när han varit iväg med henne?



Då TAR hon ju flaska, sen att det kanske blir lite knöligt, de får man ta. Det kanske blir lite gnäll iom att hon "använder" dig som "napp". Men det gäller nog att ni BESTÄMMER er för att nepp, nu SKA vi ersätta ett amningsmål med flaska & ersättning. Så kör ni när hon är riktigt hungrig: INTE "tuttig" & bara vill ha dig som napp, utan när det är dags för mat på riktigt :)



Annars har säkert BVC något förslag? Dom hjälpte mig enormt mycket med tips när jag skulle sluta amma, men vi har ju aldrig haft problem med flaska!



kram.

Postat av: Carro - Mamma till Adam & Alisha

Publicerad 2010-10-04 23:05:16

Det går inte att kommentera inlägget under, men Adam var likadan.. Tills en dag när han bara vägrade då var han nog 7½ månader och då natt ammade jag ett tag (han vaknade en gång på natten och runt 8 på morgonen och fick tutte) sen efter ett par veckor kände jag att jag kunde sluta med det också och det accepterade han för då hade han vant sig vid flaska :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela