Publicerad 2010-10-30 09:20:00 i Livet i Gnesta,

Bittert inlägg till bittra människor.


Vad är det för fel på att vilja se bra ut när man är 20 år och Mamma?
Vad spelar det för roll? Om jag så vore 40, så skulle väl jag vilja SE bra ut och känna mig i FORM?
BARA för att JAG blir Mamma förvandlas jag INTE till en fet knäckehäxa som sitter hemma och bakar bullar, och kommer på mig själv: SHIT, de va en VECKA sedan sist jag tvättade håret!
Det kommer aldrig bli JAG, så PUNKT!

Så varför denna hets kring mina läppar? Har inte besvarat alla eller accepterat dom. För jag gör väl som jag vill? Och jag gör dom inte större för er skull, eller formar dom som NI vill?
Jag gör dom exakt så som JAG vill!
Och om jag så ville ha dom tio gånger större så skulle jag göra det!

Och även om jag tänker på mitt utséende & mitt hår SÅ BETYDER DE VÄL INTE ATT JAG INTE TÄNKER PÅ WILJA? DEN IDIOT SOM YTTRADE SIG OM DE KAN PERSONLIGEN KOMMA OCH SÄGA DET TILL MIG DITT FEGA FETA FULA KRÄK.

Den som sitter hemma efter 7 månader och gnäller över sin fetma får SKYLLA sig själv!
Då är den personen LAT, för man behöver inte gå på diteter, utan TRÄNA! och skyll inte på att ni inte hinner gå till gym, man kan fan träna hemma.

NU ÄR JAG FÖRBANNAD....
Jävla anonyma kommentarer, FAN va ja hatar dom!

Postat av: Lisandra mamma till Milo

Publicerad 2010-10-30 10:02:36

Förstår inte alla dessa människor som ska bara måste yttra sej om allt, avundsjuka kallar jag de!

Jag tycker iallafall att dina läppar blev skitsnygga:) så strunta i alla jäkla bitterf*ttor!

ha en trevlig helg:) kram

Postat av: Olivia

Publicerad 2010-10-30 10:24:41

Det är bra Patricia, ta ingen skit!!!

Postat av: Katarina

Publicerad 2010-10-30 10:24:43

Sånna kommentarer är ingenting att bry sig om, se det som en "avundsjuka".

Självklart vill man fortfarande känna sig fin och fräsch även om man är mamma.. Ikväll ska jag och sambon på kalas och sonen (16mån) ska sova hos sin mormor och morfar. Det är nog inte heller tillåtet av vissa moraltanter!!

Postat av: Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3

Publicerad 2010-10-30 10:57:30

Förstår att du är arg men ett tips som jag har lärt mig är att inte ta åt sig för att dom sitter bakom skärmen och inte vågar stå vad de för dom tkr är fega och tkr att det är kul att kränka folk anonymt. Inte för att dom är anonyma men ja..skit i dom! :) Ju mer du tar åt dig ju mer tkr dom att det är kul att leka med dig och massa andra med som tar åt sig..



Man ska få se snygg ut fast man är mamma..snyggheten tar inte slut där ^^



Kramis!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-30 11:01:20

stå på dig !

Postat av: Belinda

Publicerad 2010-10-30 11:52:29

Att folk orkar bry sig så mycket om vad andra gör har jag aldrig förstått?? Jag känner inte dig, så om du vill fixa till dina läppar struntar jag fullkomligt i, och även om jag hade kännt dig hade jag inte brytt mig, var och en gör sina egna val i livet!!!!!!!Du får fixa till dig hur mycket du vill, det ska andra folk skita i...

Postat av: nathalie - mamma till Medina

Publicerad 2010-10-30 12:06:31

Vart är dessa anonyma kommentarer?

Haha, folk är bara för avundsjuka!!!!!!!!!!!!!!



Kommer ihåg min förra blogg att någon sa att mina läppar var så FULA, avundsjuka?



VII ÄLSKAR VÅRA LÄPPAR :D

Postat av: nathalie - mamma till Medina

Publicerad 2010-10-30 12:30:48

kommer inte ta bort bilden :D hihi

Postat av: roscoe

Publicerad 2010-10-30 13:48:58

You go girl!

Jag älskar dina nya läppar och önskar att jag själv kunde spara ihop lite pengar till det. Det är inte ett dugg fel med att vilja se bra ut och ta hand om sig själv. Det har ingenting att göra med hur man tar hand om sitt barn eller inte.

Kör din race och skit i alla elaka kommentarer. Du vet ändå vad det oftast handlar om..



Du är helt enkelt tipptopp och du har en så himla gosig wilja.

KRAM

Postat av: Sanne - mamma till lykke

Publicerad 2010-10-30 14:04:50

jag tycker dem är skitsnygga! :) Alla tycker väl att man ska bli en slashas när man fått barn..

Postat av: Charlotte - Mamma till Nikita

Publicerad 2010-10-30 14:06:21

Det är väl när man blir mamma man känner att man vill göra sig snygg och göra sig iordning efter ha gått 9 månader och alla kläder varit för små och man kännt sig fet, vad är det för fel med de?



Jag tycker dina läppar blev helt underbara, trodde du ville ha enorma fula, men nej precis lagom och skitsnyggt blev det!



Vi som läser din blogg dagligen och "känner" dig genom bloggen vet att Wilja alltid går först i ditt liv, sen kommer ju dom avundsjuka idioterna och måste lägga en såndär onödig kommentar, dom har kanske inte pengarna på att göra sig lika snygg som dig och då måste klaga.



Du och din dotter är så vackra!

Kram

Postat av: Therese - Mamma till Kelian

Publicerad 2010-10-30 14:25:52

Dina läppar blev skit snygga! Det kommer alltid finnas folk som försöker trycka ner dig. Men Patricia, du är grym! Glöm inte bort det. Bara för att du gjort dina läppar så betyder det väl inte att du inte tar bra hand om Wilja, endel människor är bara för jävla korkade. Det är väl klart man vill se bra ut, oavsett vad det handlar om. Kläder, hår, ja.. vad som. Hellre se bra ut än som du sa vara hemma och inte duscha på år och dar och bara vara allmänt äcklig. Fan, att folk orkar. Skit i dom alla!

Postat av: Anna

Publicerad 2010-10-30 16:36:42

Du gör som du vill med dina läppar -rätt!, men samtidigt kan jag faktiskt förstå en del av kommentarerna, inte de som är elakt skrivna eller säger att du inte tänker på Wilja för dina läppar har inget med henne att göra. Däremot tror jag att många inte riktigt förstår varför du valde att göra större läppar när du från början redan hade läppar som var fylliga! Det känns ganska onödigt och man blir förvånad över att du inte har bättre självförtroende än så!

Postat av: emma - 19årig mamma till hugo :)

Publicerad 2010-10-30 16:47:23

nu tycker jag inte att du behöver blanda in oss tjockisar i det här ;)

Postat av: Helena

Publicerad 2010-10-30 18:50:00

klart man bryr sig hur man ser ut fast man är mamma!=)

Postat av: Jenna

Publicerad 2010-10-30 21:09:20

Men bry dig verkligen inte om sånna kommentarer Patricia. Önskar jag vågade göra nått sånt men är nog för feg. Tycker läpparna blev jättesnygga. Du passar verkligen i dom. Hur mycket kostade det att göra och hur länge sitter det i? Jag funderar verkligen på hårförlängningen också. Vet du på ett ungefär hur mycket håret kostar. Jag måste ju ha väldigt långa..

Ta hand om dig! Kram!

Postat av: naiana mendoca

Publicerad 2010-10-30 21:34:21

till idioterna som skriver anonymt:



DET ÄR HENNES KROPP, HENNES BLOGG, HENNES LIV, ALLTSÅ HENNES VAL! NI ÄR SÅ JÄVLA FEGA!



NI ÄR SÅ OMOGNA SÅ MAN TYCKER SYND OM ER! BARA FÖR ATT HON FIXAR LÄPPARNA SÅ GÖR INTE DET ATT WILJA FAR ILLA! ALLTSÅ SKIT! TRÖGFATTADE SVENSKAR! FOLK HAR SÅ MYCKET FÖRDOMAR!



TILL PATRICIA: SKIT I DEM! DEM SKRIVER ANONYMT OCH DÄRFÖR VÅGAR DEM INTE STÅ FÖR VAD DEM TYCKER OM DINA LÄPPAR. INGET ATT BLI FÖRBANNAD ÖVER. DET ÄR DIN KROPP! TYCK BARA SYND OM DEM. LÅT INTE DEM BESTÄMMA ÖVER DINA VAL I LIVET! STÅ PÅ DIG!!!



sanningen är att dem är avundsjuka för att du är så snygg som ung mamma.

Postat av: Cissi - Mamma till Vidar

Publicerad 2010-10-30 21:44:18

Oj!

Hoppas du inte tog illa upp över min kommentar =(



Den var absolut inte illa menad!



Du är jättesnygg och vem vill inte se snygg ut även efter man fått barn?!

Jag tycker du gjorde rätt som gjorde vad du kände var rätt för dig!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-31 21:32:51

men pinsamma männsiska att den pallar bry sig att klanka ner på någon!! :(

asså bara för att det e internet. det e sånna människor som antagligen e blyga och aldrig kan säga sånt "in your face". :( hatar såna.. :(



du e tuff som skriver ditt liv på internet och står för det och står på dig!! :) keep on!! :)

Postat av: amanda

Publicerad 2010-11-01 13:38:41

Om jag var du skulle jag lägga energi på annat än att bry mig om "bittra" kommentarer. Det finns alltid människor som är bittra och negativa, oavsett om du fyller läpparna eller ej. Skit i dom.. Bara ett tips :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela