Publicerad 2010-11-17 09:22:13 i Listor / sanningar om mig,

Dag 3 av 30


  

♥ Dag 3 – Mina föräldrar.

Pappa Håkan Lindh, 70 och Mamma Bogusia Lindh 55 var nog världens mest omakapar ever.
Men tabort 30 kg, och 20 års rynkor på Pappa och lägg till lockigt hår så såg han faktiskt OK ut ;)
Pappa och Mamma träffades genom hans exfru på semester i Polen.
Där va mamma, och enligt honom: Den vackraste kvinnan han någonsin sätt! Han kämpade för henne, åkte fram och tillbaka till Polen och gav inte upp, hon skulle bara bli hans.
Och en dag, så blev det till verklighet!
Mamma tog de stora steget och lämnade allt hon visste, och tog med sig sina tvåbarn och kom till Sverige! till en liten håla som kallas för Gnesta! rätt ut på landet bland alla hästar. (Då pappa tränade & red på den tiden.)
Mamma blev OPLANERAT gravid! Pappa va då 49, och hade barn på 20+. Alltså, så va jag en SLADDIS! och har syskon på 50. De är ganska sjukt?

Sen kom lilla jag i vecka 30+0. Alltså, prematur och en liten skit! envis dock, fick komma hem ganska snabbt.
Mamma och Pappa skiljde sig när jag va 6 år, Pappa och jag bodde kvar. Mamma flyttade till Dalarna!
Pappa är egen företagare inom bygg, och har varit det sedan jag va liten! och driver fortfarande sin firma, och vägrar gå i pansion. Mamma bor just nu i Gnesta efter 15-års helvetiskt äktenskap och försöker komma på fötter igen! hon är utbildad till undersköterska här i Sverige, har en annan utbildning i Polen inom PR.

Har många ord att säga om min Pappa framförallt.
Han har alltid ställt upp oavsett vad, det är HAN som har format mig! det är HAN som har gjort mig till den jag är.
Den dagen han försvinner skrämmer mig, och jag vet att de kanske inte är så långt kvar! att vara kring 20 när ens egna pappa försvinner ÄR inte rätt. Därför, så är de det mest egoistiska man kan göra att skaffa barn så sent! man lämnar dom med ett hål, så pass unga. Jag tycker det är FEL, därför jag själv har äldre föräldrar. Och jag VET hur jobbigt de va i skolan när folk skratta och trodde han va min morfar! jag VET hur jobbigt de va när andras pappor följde med på aktiviteter etc, nått som MIN pappa aldrig riktigt orkade med!
Därför så skulle JAG aldrig kunna utsätta mitt egna barn för det! ÄVEN om jag är så jävla stolt och lycklig över att just HAN är min pappa.

Postat av: Bror

Publicerad 2010-11-17 14:23:43

Det kan inte kännas lätt att se sin pappa bli märkbart äldre (för who am I kidding, morsan kommer se ut som Babcia resten av livet).



Men överlag så tror jag nog att det blir ett hål vilken ålder man än är i när man förlorar sin förälder. Att skaffa barn tidigt är ju inte heller någon garanti, jag känner flera som är i vår ålder och som redan har förlorat en av sina föräldrar på andra sätt än att föräldrarna blivit för gamla.



Moralkakan av detta tror jag snarare är att använda den lilla tid som man vet att man har istället för att räkna med att de kommer att vara kvar i X antal år. För de kan ju lika gärna vara borta redan imorgon, eller? :)



Postat av: Carro

Publicerad 2010-11-17 22:43:32

Jag förstår din tanke helt klart men det är jobbigt att förlora sina föräldrar vilken ålder man än är i. Min sambo förlorade sin mamma när han var 16 år. Det är aldrig roligt. Spelar ingen roll ålder så blir det ändå ett stort hål, ett mörkt gap som bara ekar. Nej jag har inte förlorat mina föräldrar men ja har förlorat 2 st som betydde mer för mig än mina föräldrar. Klart jag älskar mina föräldrar. (de lät struligt) Men jag känner precis som du. Vill inte heller skaffa barn sent i livet. Tycker inte det heller är rättvist. Men vissa väljer att göra det o andra kanske tänker som oss. Ha en bra dag o jag hoppas att bråket mellan dig o killen löste sig.

Postat av: Hannele - mamma till 2 prinsar

Publicerad 2011-10-21 12:29:08

Jag är också en sladdis, min mamma fick mign är hon var 45 år och ja jag minns inte hur gammal min pappa var men han är gammal x)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela