Publicerad 2010-05-27 13:58:14 i Livet i Gnesta,

Nada internet, men liite update från oss!


Nada internet hemma igen! Så jag sitter nere på pressbyrån å skiver några rader medans lillan sover! ;D
Igår så va vi uppe i stan, blev helt helt fel. Skulle åka upp å träffa massa folk! blev inte alls nått me de, utan först kommer Pappa och Simon från Lidingö, så träffade upp dom. Prata lite med Pappa ang lite saker, sen stannade simon och jag i stan. Skulle träffa Denise och Grynet vid humlegården, samt KLARA! men ack! vi skulle med tåget. Då ringer Simons föräldrar, så vi drar till Söder. Och in på babyproffsen och köpte myggnät med Therese och Kelian! ÅÅÅÅÅH så fin han va! :)

Sen blev de mat hemma hos hans föräldrar. Tokmysigt! Så, om ni har missat så har Simon börjat jobba som snickare åt min Pappa! Så han har två takjobb att göra tills i mitten på Juni då hans schema börjar på fjällgatan.

Va på BVC med lillan idag också! 8 hela veckor blev hon igår! <3 vilken lycka!
5730 gram
57.5 cm lång
40 cm huvud omfång! Hon börjar bli SÅÅÅ STOR!

Inga som helst planer inför helgen, så vill ni ses! Så riiiing :)
Och tack för era underbara kommentarer, kommer aldrig sluta blogga om folk är som ni. PUNKT!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-28 11:58:15

Hej!

Sluta fläk ut hela ditt familjeliv på din blogg. Du gör som du vill. Det är upp till dig. Men jag skulle inte tycka det var okej att lägga upp personliga saker om familjen som du gör här?

Jaja, ingen kritik på ett negativt sätt. Du gör som du vill....ett tips bara.



Postat av: jennie

Publicerad 2010-05-28 15:09:50

vad är det för privata saker hon har "fläkt" ut anonym? att hennes pojkvän jobbar som snickare tillsammans med hennes pappa? eller hur mycket wilja väger? fan va löjlig kommentar. Jag gillar din blogg =)

Postat av: Malin

Publicerad 2010-05-28 19:36:17

"Men jag skulle inte tycka det var okej att lägga upp personliga saker om familjen som du gör här?"



- kommentaren här uppe.



Näe, men GÖR INTE DET I DIN EVENTUELLA BLOGG DÅ. Haha.

Postat av: Isabel

Publicerad 2010-06-01 22:42:54

Jag måste fråga, vart fick ni namnet Wilja ifrån? Det är ett jättefint namn, men väldigt ovanligt :)

Postat av: Millah

Publicerad 2010-06-02 02:29:11



Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Snart kör jag även igång en tävling där man kan vinna en goodiebag värde 2000:- så håll utkik=)



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

Postat av: naiana

Publicerad 2010-06-05 23:33:19

jag har fått jätte elaka kommentarer på min blogg.

där en tjej som heter elinor skrev:

Kommentar 1:

på ett sätt håller jag med Pamela som hon kallar sig även om hon sa det



på ett väldigt taskigt sätt. jag själv skulle inte vilja ha en handikappad



mamma och precis som att Naiana själv tycker vissa är dumma i



huvudet som skaffar barn så tycker jag att



Naiana kanske inte är den lämpligaste föräldern eftersom hon har de



svårigheterna hon har. För att skaffa barn tycker jag att man ska ha



rätt förutsättningar för att skaffa barn, ett stadigt förhållande, god



ekonomi kunskap och vara helt normalbegåvad framförallt för att



kunna hjälpa och stötta barnet på bästa sätt så att det utvecklas så



som det ska. Och det är en sak som naiana tyvärr måste leva med



att hon har ett handikapp som gör att det inte är en så bra ide att



skaffa barn. Jag tycker jätte mycket om naiana hon är en jätte gullig



tjej på alla sätt och vis men allt klarar man inte av här i livet och det



är ingenting att deppa över. Jag får inte allt jag vill här i livet jag heller.



det finns massa annat att vara glad över, att hon har en gullig pojkvän,



snälla föräldrar och vänner. Vi tycker jätte mycket om dig anna men



tyvärr är det inte någon bra ide att skaffa barn. Sen gör ju du som du



vill ingen kan ju tvinga dig till något men man kan ju avråda dig och



hoppas att du lyssnar. En hund skulle säkert få det toppen hos dig



men ett barn är ett enormt ansvar och kräver väldigt mycket.



Nu kommer ni säkert kalla mig idiot och allt möjligt men jag säger



bara vad jag tycker och du naiana brukar ju säga vad du tycker



också och hävda din yttrandefrihet. Nu hävdar jag min yttrandefrihet



också och jag tycker inte att de som har handikapp ska skaffa barn



för det är synd om barnen. Sen får ni säga att jag är hur knäpp ni vill



för jag bryr mig inte för jag har precis klarat ett helt år på högskolan.



Kommentar 2:

prata inte med mig mer jag jag bryr mig inte om det, det är upp till dig. Alla som träffat dig förstår att du inte är tillräckligt kapabel för att kunna sköta ett barn, dina föräldrar säger ju också det. Du förstår nog inte själv hur pass stort ditt handikapp är. Det är ganska egoistiskt att bara skaffa barn för att man själv vill det, tänk på barnet också. Hur ska det barnet kunna växa upp och bli en normal människa? jag studerar till lärare för yngre barn på högskola och har stor kunskap om vad barn behöver i sitt hem för att kunna utvecklas. Du skulle aldrig bli accepterad som adoptivförälder altså borde du inte skaffa egna barn heller. Jag känner mig väldigt orolig för det stackars blivande barnet för det har inte rätt möjligheter hos dig. Jag skulle aldrig ens låta dig vara barnvakt åt mitt barn eftersom jag tycker du har för stora brister. Jag förstår att du blir arg men försök förstå du är inte kapabel till att ha barn. Du tycker andra är knäppa som skaffar sig barn som är unga mm, men du då? Sebbe kunde inte skaffa barn för han var för ung mm men han är åtminstone helt normalbegåvad. Jag vet många som varit mycket lindrigare handikappade än dig som skaffat barn som blivit av med dem på grund av att de inte kunnat sköta dem rätt. Du får säga att jag är dum i huvudet och avundsjuk hur mycket du vill men jag bryr mig inte. Jag vill bara att du ska försöka förstå hur taskigt det är att skaffa barn om man är som dig. Otroligt egoistiskt, stackars barn. jag skulle inte vilja ha en mamma som dig, du kan ju inte ens enkla saker som klockan och att laga mat hur ska du då kunna ha barn? jag säger inte det här för att vara elak utan för att det är otroligt elakt att skaffa barn när man har ett sånt handikapp som du har. Inse dina begränsningar och satsa på något annat. Och du ska fan inte säga åt mig när jag ska skaffa barn bara för att du är avundsjuk jag skaffar barn precis när jag vill, jag har pojkvän är fullständigt normal, har rätt kunskap och god ekonomi. Sluta lev i en drömvärld och ägna dig åt saker du klarar av istället. Det är bra att dina föräldrar säger att du kommer klara av en hund men inte barn för dom kanske du lyssnar på en vacker dag. Jag hoppas ditt boende talar om för dig att barn inte är en bra ide också och att dom kontrollerar så du tar dina piller. Såna som dig ska inte ha barn det är min åsikt precis som att du tycker att X är dum i huvudet som skaffar barn som är för ung. Min åsikt är att handikappade inte ska ha barn dessutom är det ärftligt så ungen kommer säkert bli handikappad den med. Kul att födas helt utan förutsättningar för att växa upp och bli en normalbegåvad människa.



Kommentar 3:

är man så pass annorlunda så man inte kan bli accepterad som adoptivförälder så ska man inte ha egna heller punkt slut

Postat av: Frida

Publicerad 2010-06-08 12:59:28

Herregud, anonym där uppe verkar inte ha alla hästar i hagen. Patricia, kommer du tillbax snart ellerrrr? We miss you!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela