Publicerad 2010-03-28 19:50:48 i Livet i Gnesta,

Vilken dag!


Ingen uppdatering denna dag, å ingen bebis! åh! VILKEN CHOCK va? haha :D
Idag har jag och Simon inte gjort nåååått annat än å legat i sängen totalt hela dagen lång. Har myst, kramat, pussats å bara varit! sovit har vi gjort också. Klockan fem vakna vi upp igen! duktigt av oss va?
Tog en liten promenad till ICA, allt de jobbiga vi gjort denna dag! :P

Kollade en snabbkoll på telefonen.. 22 missade samtal och 7 SMS! ALLVAR? inte en själ verkar förstå att vi kanske vill ha lite ensamtid innan hon kommer. Och speciellt vill jag inte bli mer pushad på att trycka ut ett barn.
Hon vill lixom inte, kan inte göra nått åt det! även om ja ber till gudarna varje ögonblick att de snart ska ske.

IALLFALL.. Pratade med Sonia på ICA och hon frågade om nått hade hänt, eller alltså! om hon fortfarande hade tillräckligt mkt vatten. Då sa jag: Men vadå, vattnet har ju inte gått ännu? sen sa hon det att de trodde hon inte hade gått på henne heller när hon va gravid. Men det hade sipprat under flera dagars tid, tillslut blev de iiillfart till sjukan! Och ja, jag har haft ökad... va kan man säga? genomskinnliga flytningar? låter äckligt! men så är fallet. Är det vatten som sipprar? de luktar ingenting och är bara som en blöt fläck? inte vit eller så.

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-03-28 20:06:35

Vattnet brukar lukta som sperma typ.

Postat av: Madde

Publicerad 2010-03-28 20:09:37

kan ju vara slemproppen som lossnar lite i taget! =)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-28 20:43:11

Man ska alltid ta sånt på allvar! Det var Likandant för mig, var inne o kollade men det var inget vatten som gått. När vattnet sedan gick gick det inte att ta misste på, men det är ju individuellt hur en graviditet och förlossning går till väga :-)

Postat av: Cissi - Mamma till Vidar

Publicerad 2010-03-28 22:10:12

Jag har hört att vattnet brukar lukta... sperma om jag inte minns fel? Lätt att lukta sig till med andra ord om man har som hobby att sniffa på sånt lite då och då, höhö xD

Postat av: Nikki

Publicerad 2010-03-28 22:20:03

Det behöver ju inte vara vatten som sipprar. Att man får ökade flytningar innan en förlossning är inget konstigt. Jag förstår verkligen vad du menar med att det är jobbigt när alla ringer. Gick över 9 dagar med Delta och det var pest och pina. Ska du på något tillväxt ultraljud?

Postat av: therese

Publicerad 2010-03-28 22:27:06

Om du tror du läcker vatten så måste du kolla upp det för infektionsrisken.

Postat av: Sissela

Publicerad 2010-03-28 23:44:32

Kan vara lite vatten som sipprar men det bildas hela tiden nytt vatten så din lilla tjej blir inte utan. Om vattnet går så kan dom ändå tycka på förlossningen att man ska stanna hemma, för inget säger att det är dags då ändå, inte förns du har värkar! Har dom iaf sagt till mig på MVC ;) kram och lycka till!

Postat av: monica o baby felice

Publicerad 2010-03-29 08:18:46

Känner igen det där med telefonen. Själv fick jag jucket på min tre dagar innan Felice föddes och for in den i väggen. Ett tips.. Efter du meddelat alla om att lillan har kommit så stäng av telefonen i en dag eller två. Så skönt!



kram

Postat av: Alexandra- Mamma till Ebba

Publicerad 2010-03-29 09:00:33

Jag fick också typ ökad flytning 2 dagar innan Ebba blev född. Enligt bm på förlossningen så kunde de ha varit min slempropp..! Så jag håller tummarna att de är något liknande för dig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela