Publicerad 2010-03-16 00:46:32 i Mina tankar,

När natten kommer, så kommer tanktrollen fram.


Tror simon har blivit nya Björn Borg allvarligt? han och steffi lever verkligen sig in i rollerna som framgångsrika tennisspelare! dom har nu spelat i FYRA timmar, förstår ni? fyra timmars spelade av tennis av alla slag! herregud. Som tur är för den delen, äntligen har jag setat här och läst blogg efter blogg.. Nått som Simon inte alltid uppskattar varje dag! som sagt, prioritera en blogg framför en pojkvän kanske inte är så himla snällt alla gånger! Men hallå, ja har faktiskt missat HUR mkt som helst. Och som ja sa, nu är det min tur att ta igen här!

Tror inte han kommer kunna lyfta på sin stackars arm imorgon, och dom står böjda, svettas och krigar! kämparglöd eller vadå? själv blev man helt slut efter 2 minuter, och återgick till datan! Men ack så skönt.

Så nu har jag precis avnjutit en låååång dusch, smort in mig och nu har ja tänt en massa ljus i sovrummet och ligger här för mig själv å gottar mig! undrar om ja hinner somna sådär sött, och Simon kommer in som han brukar, kramar om och pussar på mig. De är nått jag bara ÄLSKAR!
Men nu ligger ja här med våran lilla tjej som ger mamma konstiga sammandragningar i magen. Men det är så mysigt!
Ska verkligen ta vara på dessa sista dagar/vecka som gravid! sen är det slut...
Kommer tjata efter en till liten såfort hon kommer ut, de lovar jag.

Tänk att ha två små knoddar springa omkring här hemma? kommer inte finnas någon bättre känsla! En hel stor familj.
Vet ni? har så mkt tankar just nu! så tvivlar på att ni kommer orka läsa allting. Men jag har inte fått skriva av mig på hur länge som helst, så nu kommer allt på en gång! stå ut, eller sluta läs.

Har vissa panik känslor, idag är det inte så städat här hemma! tänk om förlossningen sätter igång och vi är tvunga å lämna allt, komma hem med en liten bebis när de är stökigt å de är de första man tänker på? skräck!
Och sen att kameran inte fungerar! :O tänk om vi inte hinner låna Steffis, va gör vi då? använder mobilkamera?
Nä herregud! imorgon blir de STORSTÄD och allt de sista ska ordnas. Och så ska jag ha de fram till förlossningen!

Gnatt, nu blir de för långt. Kunde lika gärna kunna varit en del av min roman!

Postat av: Maria

Publicerad 2010-03-16 08:08:49

Vet du dina känslor är hur vanliga som helst innan förlossningen...jag drabbades av samma panik- tänk om jag inte hinner städa eller göra det etc. etc. Man vill ju att allt ska vara perfekt och man stressar upp sig för småsaker men jag tror att i slutändan gör det inget om det blir lite kaos för det viktigaste är ju att en ny liten människa kommer till världen och det ända den bryr sig om är att få värme och trygghet från föräldrarna sen allt det där runt omkring kan man ordna efterhand...

men lite panik känslor hör nog till det är så vi förbereder oss :D Lycka till!

Postat av: Snart pappa.

Publicerad 2010-03-16 10:04:49

God morgon hoppas du har haft en bra början på dagen. Nu är det tänk att börja ha tävlingar i bloggen, och vad tycker du om det? =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela