Publicerad 2010-03-29 17:18:29 i Gravid med Wilja <3,

Helt otroligt?


Är det SÅ man ska bli bemött i telefon av en barnmorska?!

Ringer först in och får prata med en helt underbar tjej. Berättar sitsen, hur jag mår & hur jag känner. Att jag är närmre bristningsgränsen och jag behöver få komma in för att disskutera altenativ. Sa som det va, ingen av mig eller Simon har körkort så det är svårt för oss att åka hem och tillbaka, sen eventuellt in IGEN ifall det är på G. Så jag tänker inte gå därifrån, punkt.

Hon förstod och kollade upp min journal och frågade lite saker. SEN DOG MOBILEN!
Så Simon springer ner och köper ett nytt kontantkort.
Ringer upp till förlossningen igen och får prata med en annan BITTER jävla kärring!

: Ja hej, Patricia här! ringde alldeles nyss, va de dig jag talade med?
- Nej, de va min kollega antagligen som du hör.
: Oj, nej ursäkta! känner mig lite stressad här bara och mobilen dog å allt..
- Jaha?
: Ja, sen sa jag hela historian IGEN.
- Men om du inte vet om du sipprar vatten eller inte kan du lika gärna stanna hemma och avakta, för här gör du ingen nytta och tar plats om det inte är dags. För hem kommer du få åka oavsett!
: Menar du allvar nu?
- Ja, man skämtar inte på förlossningen. Ring om det sker nått annat, KLICK!!!!

Jag blir fan MÖRKRÄDD, ska jag dit & föda barn och blir bemött som en jävla parasit?
Mitt första barn klart jag har frågor och är orolig, är det så jävla skumt?
Nä fy FAN för nyköping!
Har legat och sovit i en timma nu och vilat bara.. Jag och Simon avvaktar till imorgon om det inte händer nått annat. Vill inte behöva åka in i onödan, och speciellt inte be stackars pappa köra, sen sitta i bilen i timmar å sen hem igen. Han och hans rygg! "/

Än sålänge går det bra, bara orolig, trött & den där molande värken.
Tack för alla era tips och kommentarer. Jag vet att vi kanske borde åkt in och stått på oss, men jag vill vänta och se om de händer av sig själv ikväll. Känns som nått är på G. Kan bara inte urskilja det ännu! TACK. <3

Postat av: tittie

Publicerad 2010-03-29 17:36:47

usch vilken hemsk människa! vet precis hur du känner. är på bf + 6 idag. också första barnet och det är ju svårt att veta vad som händer. och när man gått över tiden kan ju allt snabbt bli farligt. man oroar sig över allt. och då vill man ju gärna bli vänligt mött också och få hjälp. hoppas din lilla vill ut snart och all lycka till er!

Postat av: Denize - Mamma till Emilia & Liten i magen

Publicerad 2010-03-29 17:44:20

Mörkrädd är att underdriva, fyfarao... så ska det ju inte gå till! Dom jobbar ändå med att hjälpa till.

Men hur kommer det sig att ni tar Nyköping? Södertälje är väl närmast...?

Postat av: malin

Publicerad 2010-03-29 17:51:25

fyfan för dem, så ska de inte gå till. usch.. hoppas de kommer igång av sig självt..

tänkte på en sak.. kommer du ha internet på bb? om du inte har de, kanske simon bara kunde slänga in ett inlägg och berätta när lillan kommit :) om du inte orkar de så att säga :) de är ju så nyfiket nuu.. hihi :) Kraaamar.. <3

Postat av: Grynet mamma till lille Vidar!

Publicerad 2010-03-29 18:31:49

Kan du inte åka till en annan förlossning då? och typ tjata hål i huvudet på dom om en igångsättning?

Vet inte vad man gör i såna här lägen men jag tycker synd om dig :/ Känner din frustration.

Har också stött på otrevliga barnmorskor på förlossningen och men blir ju jätte ledsen för man är ju verkligen som mest sårbar när man väntar och ska föda barn!

Postat av: Lollo mamma till Vilda & Gravid igen <3

Publicerad 2010-03-29 18:38:20

Usch vissa människor borde lära sej folkvett! En del barnmorskor kan vara jätte otrevliga medans andra är hur underbara som helst! Gäller bara att träffa på den rätta.



Försök att stå ut, det är jätte svårt!! Men det är även svårt att få en igångsättning om det inte finns någon risk för barnet. Jag blev igångsatt pga Havandeskapsförgiftning.



Sen får du ju inte gå hur långe som helst över tiden, så bebis kommer inom snar framtid ju! =D Lycka till!

Kramar

Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

Publicerad 2010-03-29 19:15:20

Vilken idiot kärring!!! åh vad förbannad jag blir! Fröstår ifall du inte vill dit! Har hört från andra att det vart hemskt där men det var väl den där kärringen till bm som dom hade haft!



Hoppas det löser sig och ifall du får henne på förlossningen så kan du KRÄVA ny, så du vet det! Om du inte känner dig nöjd med personerna är inne så får du byta.



KRAM!!

Postat av: Madde

Publicerad 2010-03-29 19:21:15

varför inte välja s-tälje sjukhus?

Postat av: monica o baby felice

Publicerad 2010-03-29 20:08:46

Vad go du är Patricia, tack!Kommer nog kasta in ett inlägg lite då och då tror jag , men inte alls som förut... eller ja, vem vet. Men inte just nu.



Vilken idiot till barnmorska, hon kan verkligen gå dra något gammalt över sig!

Postat av: Julia

Publicerad 2010-03-29 20:25:14

Exakt samma sak hände mig, (på Nyköping) jag hade gått 12 dagar över tiden och kunde inte ens gå pga foglossning. Vänd dig till Södertälje istället, där satte dom igång mig samma dag som jag kom in och var skit duktiga.

Också det efter att jag i sista sekund upptäckt att Nyköping var helt inkompetenta.

/Julia

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-03-29 20:35:59

läste din story och jag pratade med min mammas kusin (susanne) som jobbar på förlossningen/bb på södertälje sjukhus och hon säger att du ska ringa in till dom efter kl 22 idag (kväll) så ska du berätta läget till dom. Dom kommer troligen be dej komma in så dom får undersöka dej och möjligtvis bli igångsatt imorgon bitti om inget annat sker. Du ska säga att du önskar att föda på södertälje sjukhus om du känner att du inte vill föda på nyköpings förlossning förståds.

Citerar utifrån vad susanne skrivit till mej. "men be henne prova att ringa vid 22 tiden ikväll när alla tagit rapport och gått runt så får vi se vad dom säger annars kanske jag kan ringa och säga att det är en bekant till mig" hon ber mej ta ditt person nr och hela namn och mellan namn så ska ja ge henne de så ska hon fixa de åt dej. Kramar Jenny

Postat av: therese

Publicerad 2010-03-29 20:49:13

Jag hade ringt in igen och krävt att få prata med en annan eller chefen..och fråga om dessutom frågat dom verkligen får kasta luren i örat på folk..IDIOTER...!!!!

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-03-29 21:14:37

Åh, tusen varma kramar till er!!! <3

Postat av: emma

Publicerad 2010-03-29 21:46:40

fyfan, så beter man sig inte. Hoppas allt går bra och att du inte behöver prata med henne igen eller någon annan som beter sig så.



De andra är säkert jättegulliga, och vi håller tummarna för att hon snart är hos er :)



Spännande nu, hihi.. kramkram

Postat av: Josephine Westling - Gravid

Publicerad 2010-03-29 22:07:12

fyfan va arg jag blir. vilken kärring. åååh skulle bli tokig.

Postat av: Caroline - Mamma till Freija & Loke

Publicerad 2010-03-29 22:22:37

Fy fan vilken hemsk kärring. Usch man är ju i en väldigt ustatt situation som gravid och speciellt när det är första gången. Det viktigaste av allt är ju att känna en trygghet i barnsmorskorna. Jag förstår inte varför sånna där idioter jobbar på förlossningen, dem borde jobba i en mörk lagerlokal utan andra människor i närheten! Huvva!

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-03-29 22:29:06

men herregud, du måste ju få föds nu!!1... typ :P

märkte att simon hade lite bråttom när han var inne :P

massa kramar till dig :)

Postat av: Elin

Publicerad 2010-03-29 22:43:38

Men herregud!! vilken mardröm! :(

Jag hoppas alltig löser sig och att hon inte jobbar när du ska dit! :)



SV: haha, ja vad duktiga vi är! vilken tur att jag har beställt dom då ;D

Postat av: Nicole - mamma till C

Publicerad 2010-03-30 08:38:27

Usch va trist att få ett sånt bemötande. Jag vågade aldrig ringa in och till slut ringde min mamma äntligen åt mig, dock var de trevliga mot henne :)

Danderyds BB ägde :)

Postat av: Malin & Elise

Publicerad 2010-03-30 11:24:13

Slängde hon bara på luren? vilken jävla kärring.

Postat av: Em - Mamma till Malva, 090925.

Publicerad 2010-03-30 15:39:53

Fy vilket bemötande! Tyvärr verkar liknande attityder gå att hitta på de flesta ställen i det här landet... Såg att du nu ligger inne i alla fall & ville bara önska dig ett stort lycka till! Hamnade här av en slump & har inte följt din graviditet, men blev nästan lite nervös & pirrig för din skull när jag läste översta inlägget, haha :) Ha det fint & njut av varje sekund med ditt lilla knyte när h*n äntligen får snusa på din arm :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela