Publicerad 2010-06-21 14:53:24 i Magbilder med Wilja,

Magen 12 veckor efter Wilja kom.





  

  

  

Så här ser magen/kroppen ut 12 veckor efter Wiljas förlossning.
Det är helt otroligt hur kroppen återhämtar sig efter, utan att göra NÅNTING!
Äter som en jude, tränar absolut ingenting.. Kladdkaka efter kladdkaka!

Men ska komma igång nu till sommaren, ut och gå mer, börja göra situps igen och lite småsaker. Magen ser ju ut lite sådär alltså.. Men vad kan man förvänta sig egentligen? Hade ju så STOR mage under graviditeten, och huden har ju inte gått tillbaka ännu.

Hoppas jag inte behöver ta upp ämnet: BANTNING igen i denna blogg, för har fått FÖR många påhopp om det.

Postat av: Malin

Publicerad 2010-06-21 15:03:40

det är verklige häftigt! Jag är förvånad själv över hur min mage dragit ihop sig bara 2 veckor efter förlossningen. En del hud kvar, men de drar ihop sig mer & mer för varje dag - sjukt att man kan se de =)



Men har ändå några kg kvar innan jag är nöjd :) de värsta är att de sista kg nu sitter väl på de svåra ställena, lår & arsle! haha fuck! :D



13kg rasade ju bara på 5 dagar så.. nu vill jag ha bort 7 till =) men, jag ger det några veckor. Promenader & mat - is the shit. Kan väl skippa fikabrödet dock.. hahaha.

Postat av: Malin

Publicerad 2010-06-21 15:11:21

Sv: Japp, det är galet =) Men sen får man ha tålamod också, huden ÄR ju slapp liksom. Jag åkte ju på jävla bristningar EN VECKA innan hon föddes också, haha, så jävla otippat =) men dom bleknar ju me tiden - och med lite SOL på sig. är ju för fan grisrosa nu så.. ;) och bristningarna är ju blå i början. Superfint ;)



MÅSTE SOLA. Men har inte ro att ligga i solen.. tråkigt.



Jag gick upp.. nu ska vi se.. 19-20kg eller nåt! Sen va ju typ 10 av dessa VATTEN som jag gick upp bara sista 4 veckorna.. helt sjukt. Kunde ju knappt gå :/ satt ju bara still, fötterna & benen va så svullna att det dunkade i dom & blev gropar i dom så fort du satte fingret mot så..

Hemskt var det!



Ja, amningen gör nog sitt - det sägs ju att man går ner i vikt av den? Och HUNGRIG blir man.. :)

Postat av: HEhe

Publicerad 2010-06-21 15:22:23

HErregud. jag skulle döda för att få din kropp:P

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-06-21 15:37:30

Toksnygg!

Postat av: Madde

Publicerad 2010-06-21 15:40:35

Jätte snygg!

Postat av: S

Publicerad 2010-06-21 16:55:38

Hur gjorde du med piercingen? Om jag inte ser fel så har du ett smycke i nu men inte under graviditeten, växte hålet inte igen eller tog du det på nytt?



Anledningen att jag undrar är för att jag sjäv är piercad och gärna vill ha kvar mitt smycke..även efter en graviditet. Finns det speciella smycken man kan ha under graviditet? Kan man sticka igenom smycket någon gång i veckan för att hålla hålet öppet eller blir det omöjligt med en jättekula innanför? Vet du så svara gärna.

Postat av: Jenny- HaylieMama

Publicerad 2010-06-21 17:48:54

En del har verkligen tur.... :)

lucky you! Själv kommer jag få genomgå en bukoperation om jag vill få tillbaka magen jag hade innan graviditeten.

Postat av: Frida

Publicerad 2010-06-21 18:07:49

Men gud vad snygg du är! Sv; Ja herregud haha jag haaatar ost i alla dess former i vanliga fall men nu verkar det vända ;) haha och det är ju bra det!



Ja hon har verkat va väldigt med sen hon kom Wilja :)

Idag fick vi lyssna på hjärtat första gången!!!! Fast vi hörde nästan inget för bebis ville absolut inte ligga still i mammas mage haha:) men riktigt häftigt att få höra den lilla<3

Postat av: JosephineWestling - Mamma till Vira

Publicerad 2010-06-21 18:20:38

Tänk om min kropp kunde se ut sådär. Så får se hur det blir för mig. har ju 10 veckor kvar för mig :P änså har det gått 2 veckor ..

Postat av: Johanna mamma till L och E

Publicerad 2010-06-21 19:54:26

fan unge, du har ju magrutor ju!:P

Postat av: Nicole - mamma till C

Publicerad 2010-06-21 20:53:33

Underbart det där. Man ska skatta sig lycklig för att ha såna kroppar. Jag tyckte visserligen att jag var stor 8 , 10 veckor efter min lilla men om man jämförde med majoriteten var man slank igen.

Man behöver inte bli fulare eller sämre i kroppen efter en graviditet ;)



Hur blev er söndag till slut? Fick aldrig något svar tillbaka. Puss

Postat av: Miia mamma till My

Publicerad 2010-06-21 22:14:23

lyckost dig ... Och tur med tatueringen, finns ju dom som förstörs totalt.

ja gick upp 26 kg 10 kg försvann dom första två veckorna. Sen har det gått neråt SAKTA. Jag hel ammar men har ändå gått upp 4 kg. :( Deprimerad är bara förnamnet.

Postat av: Nickan

Publicerad 2010-06-21 23:12:53

Du har ju fem gånger snyggare mage än mig som

INTE varit gravid! Kära nån så snygg du är!

Kramar från en avis

Postat av: Elise

Publicerad 2010-06-21 23:29:09

Faan vilken perfekt kropp du har !

Postat av: Jenna

Publicerad 2010-06-22 06:33:13

Du har en JÄTTEFIN kropp Patricia som många skulle döda för! =) Mycket tappar man ju genom amning m.m. men sen tror jag att man också måste bestämma sig för att komma i form igen. Det är ju ens egna val!

Hur gick det med din tatuering? Man ser inte så bra på bilderna, klarade den sig undan utan att förstöras något? Isåfall har du ju haft toppentur!!=)

Massa kramar till dig!

Postat av: REBECCAS

Publicerad 2010-06-22 10:53:23

Du e verkligen super snygg efter så kort tid! om man såg ut som dig efter en graviditet så skulle jag föda hundra ungar! :D Du är snyggare än mig flera ggr om, har inte heller fött barn! :o haha

Jätte fin! :)

Postat av: Sas

Publicerad 2010-06-24 00:58:00

men gumman då så smal du blev igen :) lucky for you :)

Men ett litet tips bara kolla upp innan du börjar göra sit-ups, för jag vet att man inte kan göra det direkt efter bara sådär, för det är så att det finns ett knep som man ska göra för att se hur mycket som dina magmuskler har växt ihop eller inte, för om de inte har de så kan du ge faan i att träna magen, hör av dig så ska jag ge dig en person som kan kolla upp de går fort och smärtfritt :)

Postat av: elin'

Publicerad 2010-09-16 22:28:42

Jag måste bara få fråga dig hur kan du ha klarat dig från bristningar?

Med tanke på hur stor mage du hade när du var gravid så borde de nästan vara omöjligt att du inte fått några.?



Jag är själv gravid i vecka 18 och har redan börjat få bristningar :(

vill helst slippa dom.

Några tips på hur man kan undvika/förminska dessa förbaskade bristningar? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela