Publicerad 2010-06-26 19:49:35 i Wilja 0-3 månader,

HON KAN STÅ!!




  

FATTAR NI HUR STOLT JAG ÄR ÖVER MIN MIRAKELBEBIS?

Hon är ju fasiken inte ens tre månader och hon kan STÅ! med lite stöd som hon håller i?
Vart ska de sluta? hon kommer fan gå inom ett år, de lovar jag er!
När började era bebisar stå själva?

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-06-26 20:14:25

faan vad stor blöjan ser ut..bara hääänger!!

Postat av: Patricia Lindh

Publicerad 2010-06-26 20:24:06

Ja blöjan ser stor ut. Men det är nummer 3 som hon ska, från 5 kg. Hon väger 7! Så hon kan inte ha den strl mindre.

Postat av: Jennie

Publicerad 2010-06-26 20:59:09

thihi duktig liten tjeja :D

Minns ej när min son började stå med stöd. Men nu är han 9.5 månade och lärde sig för 2 veckor sen att stå utan stöd. kring en minut kan han stå själv sen drattar han på rumpan :P

Men blir så stolt över sina små ögonstenar :D

Postat av: Nikki

Publicerad 2010-06-26 22:05:31

Haha!

Med Tindra tror jag att jag bytte runt 4-5 månader och då hade jag en emmaljunga som inte hade ergonomisk sittdel. Med Delta nu bytta jag också runt 4-5 månader har jag för mig, hon har suttit i sittdelen ett bra tag nu. Jag har aldrig hört att man MÅSTE vänta 6 månader utan det känns mer som en rekommendation för att vara säker på att deras små ryggar klarar av det. Och eftersom du har en ergonomisk sittdel tycker jag absolut att du kan pröva låta henne sitta ligga lite där i. Själv hade jag nog väntat 4 månader men efter det hade jag helt klart provat. Du märker vad hon klarar av och kommer garanterat märka om hon inte klarar av att sitta i sittdelen. Sen kan det absolut variera från barn till barn, jag har haft barn som har varit väldigt stadiga i ryggen tidigt och därför alltså klarat av att sitta upp tidigt. Du vet själv vad Wilja klarar av och det skadar inte att prova.



Lycka till!

Postat av: Nikki

Publicerad 2010-06-26 22:08:03

Jag vill bara tillägga att om du inte känner dig redo för sittdel än så palla upp med kuddar bakom och låt henne sitta upp lite i liggdelen så att hon får se.

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-06-26 22:12:13

När han lärde sig stå minns jag inte, men han är 10 månader nu och springer fram :)

Postat av: Cissi - Mamma till Vidar

Publicerad 2010-06-27 02:03:12

Min son började också stå tidigt och när han var 8 månader och 3 veckor började han ta sina första steg. Nu går han han stadigt sen någon månad tillbaka ;)

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-06-27 08:41:51

Minns inte när min yngsta började stå med stöd, men ställde sig upp själv men hjälp av möbler vid 5 månader och gick själv vid 8 månader.

Postat av: emma

Publicerad 2010-06-27 14:44:18

åh lilla tjockisen :)

Postat av: Fru Charlotte - Mamma till Nikita

Publicerad 2010-06-27 23:11:36

Nikita började stå sådär själv när hon var 2 månader, och var verkligen jätte stadig. Och nu har hon börjat gå när man håller henne i händerna och hon är 5 månader, så en del bebisar är tidiga :)



Sikka goa lår hon har! :)

Kram

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-06-28 18:57:20

Maximilian var också runt 3mån när han stod själv i soffan (fast balansen var ju inte så bra så han ramla ju åt sidorna en hel del, hehe) och sen när man höll honom i händerna. Fast på golvet mot t.ex bordet stod han helt själv när han var 6 mån och då kunde han stå länge.



Hon ser ju så gooo ut! :-)

Postat av: Fia

Publicerad 2010-07-07 21:36:32

Marvin knatade omkring helt själv utan stöd när han var 8 månader!! Sjukt tidigt... Lilly däremot är 7 månader nu och har precis lärt sig sitta själv... Det är så olika!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela