Publicerad 2010-06-20 15:56:05 i Livet i Gnesta,

Fan har jag blivit huggen av?




HJÄLP MIG DJUREXPERTER!

Igår satt jag och fikade, hade w i famnen och ammade. Plötsligt så bara sticker och svider de till av bara tusan! SHIT tänkte jag och hoppades att de inte va en geting. (tok-känslig!)
Kollar ner och ser att det hänger ett djur i mitt gäddgäng, med två taggar och liknar en skalbagge, ben och skimrande svart skal. Slår undan den hårt som fan och sen BRÄNNS det och ilar över hela armen.
Kröp på alla fyra för att försöka hitta den, men den fanns inte nånstans.

Det brände hela kvällen, men tänkte inte mer på det. Gjorde ont, som ett blåmärke.
Men när jag vaknade idag ser de ut såhär! Det stramar, och de ser ut som en extra arm! Skitsvullet.

De känns som man fick en spruta igår, vaccination, då man är sådär stel i hela armen och i fingrarna.
Är de farligt tror ni? Då jag ammar tänkte jag på! Bör jag kolla upp det här?

Vet ni vad de kan vara? :(

Postat av: sofia

Publicerad 2010-06-20 16:03:33

en tveskjärt:) (osäker på hur de stavas)

Postat av: Therése

Publicerad 2010-06-20 16:18:27

det ser ut som du blivit biten av en brons... otäcka djur!!!

Postat av: Alexsandra- snart 3-barnsmamma

Publicerad 2010-06-20 17:06:03

kan vara en elak mygga.. min son brukar få hemska stora myggbett!!! är allt bra annars??Kramar

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-06-20 18:06:37

En skinnbagge, eller vägglus?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Halvvingar

Kolla om du känner igen den.



Dom brukar bitas och suger ibland blod från djur osv, har själv blivit biten men svullnade som tur va inte, men är du känslig mot getingar så är väl sannolikheten stor att du är känslig för andra bett också. Fråga på apoteket, dom brukar vara grymma på sånt :)

Postat av: Anna "nurse"

Publicerad 2010-06-20 18:33:28

Det ser tyvärr ut som du kan ha fått borrelia av en fästing, gå genast till läkaren. Hoppas att du inte mår dåligt!

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-06-20 20:51:30

en brons kan jag lova! Är alergisk mot alla stick djur som finns och kan lova att det där en en brons:)

Postat av: is

Publicerad 2010-06-21 06:30:25

antagligen en broms!

Postat av: Carro

Publicerad 2010-06-21 16:58:57

om det var en fet flugfjäril liknande så kan det varit en broms men om den va lite sådär avlång och ja, skalbaggeliknande med "huggtänder" så kan det ha varit en stekel kanske

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela