Publicerad 2010-07-29 12:41:02 i Wilja 3-6 månader,

This day sucks!




  

Dexter hela natten igen då! Season 2 avklarat. Någon som sätt 3:an? är den bättre än 2:a? Den blev så himla seg på nått vist. Hände saker hela tiden! men allt handla om honom och bara problem. Lite långtråkigt må jag säga! Men nu är 3:an på G att tankas ner. MER Dexter åt folket! :D

Sen blev det middag och bara mys igår med älskling. Fick en SÅ SÖT dopklänning igår utav Avis! Dock är den inte vit. Utan blommig! :D Blir lite.. Annorlunda! Mamma får klä sig i vitt så vi inte blandar miljarder färger väl där framme.

Idag blir det chill kan jag lova. Har inte en enda sak inplanerad! Å andra sidan är det en sån dag då jag VILL göra mängder med saker, men har inte nått att hitta på. Det suger! Någon som vill para ihop sitt barn med min tjockis? Så vi mammor kan leka och dricka kaffe.

Föresten! Vi NJÖT av att Simon skulle vara ledig fredag-lördag. Första gången på flera veckor! Men icke sa nicke.. JOBBA ska han göra, hela helgen lång! Kan inte den där skolan snart bli färdig, saknar min prins så oändligt.

EN FRÅGA TILL ER!

Efter förlossningen hur lång tid tog det för er innan mensen kom tillbaka?! Min har fortfarande inte kommit. Och hon är ju 4 månader imorgon. Ska det ta så lång tid, eller är det nått jag behöver oroa mig för? "/

Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

Publicerad 2010-07-29 13:25:17

Den ska vara borta så länge du ammar gumman :) Ytterst sällan så kan man få den iaf, men om du ammar så får du oftast inte den förens du slutat :)

Postat av: Lee

Publicerad 2010-07-29 13:27:22

Min mens kom tillbaka typ 8-9 månader efter förlossningen. Och det var i samband med att jag slutade amma.

Postat av: Soppe - Nicole's morsa

Publicerad 2010-07-29 13:29:05

Min bm sa att det kan bero på hur länge man ammar, endel får inte tillbaka den först efter ett år har jag hört. Jag som flaskmatar fick tillbaka den efter 2 månader suck! :P

Postat av: Katarina & Wille

Publicerad 2010-07-29 13:31:40

Eftersom att du ammar kan det dröja lite längre innan mensen kommer tillbaka. Njut så länge den är borta :P haha.

Postat av: Madelene - mamma till Elliot

Publicerad 2010-07-29 13:31:40

Vi kan väll ses någon dag? Men det är inte så lätt när det är så svårt att få tag i dig :(. När ska du ladda mobilen ??? Vi ska dra igång Dexter igen vi med, ligger fort.f på 1an. Dopet blir nog jättebra, vi längtar!! Hihi kan inte Simon bara säga nej då? Det gör ju Magnus :) mensen behöver du inte oroa dig över, min kom ju efter 4mån men det där är jätte olika för alla, finns ingen speciell "regel" på hur lång tid det ska ta :)

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-07-29 13:36:06

Mensen kommer ju oftast tillbaka efter man slutat amma och efter det kan det också ta lång tid. En del får inte mensen tillbaka förrän efter 1 ½ år. Så det behöver du ju verkligen inte oroa dig för! Helt normalt.

Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

Publicerad 2010-07-29 13:56:16

sv: Ja fy fan, det har inte vart någon barnlek om man säger så, saknar sonen mer än någonsin...smärtan skiter jag i..



Nej men precis. Men oftast så får du inte mens förens man ammart klart, ibland har man otur och får den iaf :) Jag fick tillbaka den 2 veckor efter jag slutade amma :) Inge fel på dig inte :)

Postat av: Miia mamma till My

Publicerad 2010-07-29 14:54:56

Jag fick min när tösa va 3 månader även att ja ammade. Men satte in spiral ett tag efter det, så nu går ja o väntar på att den ska försvinna.

Men annars är det som dom andra skriver, så länge du ammar brukar den inte komma tillbaka.

Postat av: jennie

Publicerad 2010-07-29 15:37:39

min kom efter typ 2 månader men försvann sen igen när jag började äta minipiller. (ammar fortfarande o han är 5 mån snart)

Postat av: Grynet mamma till lille Vidar!

Publicerad 2010-07-29 15:54:18

Min kom tillbaka när jag slutade amma, och det är vanligast så det är inget att oroa sig för. :)

Postat av: Matilda

Publicerad 2010-07-29 17:57:01

Jag fick tillbaka min mens 5 veckor efter förlossningen och jag ammade.För de flesta som ammar brukar det ju dröja ett tag innan mensen kommer tillbaka så du behöver inte vara orolig :)

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-07-29 18:01:25

Den kom tillbaka när jag slutade amma. Alltså efter 9 månader.

Postat av: Nicole - mamma till C

Publicerad 2010-07-29 18:28:13

Det där är så sjukt olika. Har väninnor som fick tillbaka när barnen var ett år. Själv fick jag tillbaka den efter 7 veckor och var helammande fram till att hon var 6-7månader.

Min barnmorska sa att det var väldigt ovanligt spec om man ammade men la in att du kanske är till för att göra barn?

(Jo men VEEESSST!)

Postat av: Anne

Publicerad 2010-07-29 18:47:23

Gu vilken söt bild!!!

Postat av: REBECCAS

Publicerad 2010-07-29 23:27:30

VILKEN GOOOO BIT DU HAR :D riktigt baby hull som de ska va!! :D hoppas ni får en trevlig helg torts tråkväder. :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-07-30 00:13:47

säsong 3 är skitbra! säsong 4 är ännu bättre :o)

Postat av: Cissi - Mamma till Vidar

Publicerad 2010-07-30 10:54:01

Va jag har hört så kommer inte mensen tillbaka förrän man har slutat amma, men det där är nog lite olika från mamma till mamma.



Min son är snart 1 år och jag ammar lite då och då fortfarande(!) Han vägrar ge upp striden om mina tuttar, haha!

Jag har hur som helst inte haft någon riktig mens ännu, bara småblödningar... men har även satt in en spiral för några månader sedan, kan kanske vara därför?



Känns som om jag inte har någon större koll längre på mina lingonveckor, allt har blivit jättemysko sedan min kille föddes :D



Postat av: Malin & Elise

Publicerad 2010-07-30 12:59:45

fick tillbaka min då dottern var 2 månader men det var nog pga att jag började med mini-piller.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela