Publicerad 2010-07-30 09:22:48 i Wilja 3-6 månader,

4 månader på dagen.


  

Idag så är det ingen vanlig dag, för idag så är det Wiljas fyramånadersdag! <3

Kan inte tro att det är sant.. Kan inte fatta vart tiden har tagit vägen! Hon är här, hon är ingen bebis längre.. Min lilla STORA tjej har blivit ett litet BARN?! Jag som trodde att den här tiden skulle vara föralltid. Att varje månad skulle vara lika lång som när jag va gravid. Även om jag njutit SÅ varje dag, så har jag alltid längtat till nästa, i vetskapen om att få se min lilla tjej le en gång till.

Idag är det fyra månader sedan.. Nu låg jag helt omedveten om vad som skulle hända! - Skulle dom sätta igång mig till klockan tolv? hur lång tid skulle allting ta? - skulle jag och Simon få åka hem ensamna? Men klockan 12.00 så gick vattnet av sig själv, och 20.14 va min prinsessa ute! efter att ha kämpat sig ut i 8 timmar så låg hon äntligen tryggt i mammas famn. På bilden över är hon bara några minuter gammal.

Vill vrida tillbaka klockan och va med om förlossningen EN gång till! En sån känsla, en sån lycka. Den bästa dagen i hela mitt liv! Kan ta smärtan miljoner gånger om för dig lilla W.

Wilja fyramånader:

x
Hon kan PRATA i massor.
x Rulla från rygg till mage.
x Rulla halvt från rygg till mage.
x Hon kan stå själv om hon håller i sig i kanten.
x Är JÄTTE stadig liten tös.
x Väger som en 7 månadersbaby!
x Hon ÄLSKAR mat.
x Skratta så de värmer i hela hjärtat!
x Greppar, sliter och leker med allas hår.
x Tar upp saker som ligger brevid henne etc, bollar, mobiler, leksaker.

Vi älskar dig tjejen mer än ord någonsin kommer kunna beskriva! Du är vårat ljus Wilja, mamma och pappa kommer alltid göra allt för dig så du ska känna dig, trygg, älskad, och önskad. Dom tre viktigaste sakerna för att du ska få känna dig fullständig och hel. Utan oss, ingen hel Wilja.

Jag a v g u d a r dig min sessa.

Postat av: Olivia

Publicerad 2010-07-30 09:33:57

Grattis Wilja :D

Postat av: Miia mamma till My

Publicerad 2010-07-30 11:01:26

Grattis Wilja på din dag! :)



ja tiden går otroligt fort. 6 månader sen jag låg där och har 9 kilos kärlek hos mig varje dag. Men skulle kunna göra om förlossningen flera gånger ja me. en otrolig känsla. :)

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-07-30 11:57:04

Ja det är ju så, allt blir vad man gör det till. För oss funkar det bra även om vi såklart får mycket hjälp av familj som gärna passar då och då så man får andas lite. Jag hade en väldigt bra förlossning och kände mig inte så "förstörd" efteråt så det funkade bra. Hade lite problem med foglossning denna grav vilket inte var så kul men det gick. Men jag tror man känner om man är redo i kroppen och det gjorde jag.

Nu vill vi ha en tredje men det får nog vänta 4-5 år ;) ska jobba lite först och kanske plugga.

Postat av: Frida

Publicerad 2010-07-30 12:00:58

Grattis Wilja! Vad fort tiden går, känns som några veckor sedan jag klickade in här HELA tiden för att kolla om någon bebis ville kika ut!! :D

Postat av: jennie

Publicerad 2010-07-30 14:49:19

gus så söt hon var som nyfödd(är jättesöt nu också) hon är ju inte skrynklig eller röd eller nånting ju! gullunge <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela