Publicerad 2010-01-18 18:05:37 i Livet i Gnesta,

Tryck ner de igen!


Det började med att jag tog ett glas med kräm och mjölk imorse, det kom upp snabbare än väntat. Sen vakna jag vid 10, och Simon gör havregrynsgröt... INGEN bra idé, kom upp igen. Somnade om, vaknade 16.00 och åt två knäckemackor! ÅH, dom fick stanna. Dock ett hysteriskt illamående nu i två timmar.. Och nu sprang hjärtat ner och inhandlade GLASS!! Åh, min prins. Hela magen kallna, illamåendet försvann och de lugnade.. Fasiken va skönt, och gott. Twister är nog utan tvekan den bästa glassen! Men iallafall, efter glassen blev jag sjukligt hungrig...

VAD KAN JA ÄTA?
Pasta = går bort helt och hållet.
Nudlar = Kommer komma upp fortare än dom kom ner!
Kött = tanken på att tugga gör mig spyfärdig..

Va tror ni om soppa? Kommer de gå? TIPS mot illamående, va ska ja göra åt de?

Är så otroligt trött på att ligga inne i denna lägenhet så ni anar inte! vill ut och leeka, ut och vara frisk! känner mig helt borta här hemma. Ensam och jävlig! och imorgon om simon mår bättre kommer han ju gå till jobbet, huur ska ja klara mig själv i min ensamhet? fyfan! *självömk!* och ut vill ja inte gå och smitta alla heller direkt..

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-18 18:12:55

avslagen cola är superbra & blåbärssoppa. Prova att svälja 10 pepparkorn oxå, brukar få bort magsjuka.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-18 18:29:42

nyponsoppa :)

Postat av: Carolina

Publicerad 2010-01-18 18:41:03

Ta och ät lite vitt bröd (typ rostbröd) och drick avslagen cola så magen lugnar sig, känns det sen bättre kan du äta lite kokt fisk (typ torsk) och äta lite ris :-)

Postat av: L * med bebis i magen

Publicerad 2010-01-18 18:48:20

ååh, jag minns när jag hade min "twister period" i början av graviditeten! Jag fick knappt i mig vanlig mat pga. illamåendet Så min sambo brukade köpa sånna där pack till mig med bara twisterglass i för det räckte inte med en, jag skulle ha minst två på en gång haha

Postat av: Nikki

Publicerad 2010-01-18 18:51:08

Usch vad jobbigt. Ät sånt som är snällt mot magen,som exempelvis vitt bröd.

Postat av: Therese

Publicerad 2010-01-18 19:16:47

Hehe, tack så jätte mycket! Nu är jag as nöjd med den så den får vara så här framöver. :)

Det var jätte mysigt, hade träffat två stycken innan sedan var det två nya tjejer. As mysigt, helt sjukt söta små barn! Snacka om att man längtar ihjäl sig efter lillen nu!!



Ja, men det håller jag med om... Det är fel om man gör så isånnafall..



Såg att du hade blivit magsjuk också! Fyfan.... Hoppas att det lägger sig och att du blir frisk snart! Inte roligt att vara sjuk ju. Blä..



Puss och kram till dig och lillflickan.

Postat av: amanda

Publicerad 2010-01-18 20:19:54

Ett tips är proviva! funkade på mig och den med smak av blåbär är jättegod. Annars finns massa andra smaker.

Postat av: Cassandra, josefins mamma

Publicerad 2010-01-18 21:06:38

Hör av dig vännen om du vill ah sällskap! Jag kommer absolut! Men lämnar J hemma så du inte smittar henne ;) hihi!



Jag ringde dig förut! Men ringer upp dig igen imorn :)SVara då ;D



(svarar på idn kommentar senare)



pusspuss <3

Postat av: L

Publicerad 2010-01-18 21:40:01

testa knäckebröd, kakor, och annat hårt.. :)

Postat av: linda

Publicerad 2010-01-18 22:09:32

värst vad jag kommenterar här, haha :)

var bara tvungen när jag såg twisterglassen. jag har aldrig direkt tyckt om såna men när jag var gravid var jag helt tokig i dem. först var det piggelin och sen twister, kunde äta flera om dagen :)

Postat av: Natty

Publicerad 2010-01-19 19:01:11

Prova soppa, vitt bröd och cola. Sånt som inte luktar så mycket brukar underlätta allting. Bara lukt kan få en att må dåligt. Försök att ta så små tuggor och dricka typ en sked i taget, annars reagerar magen på en gång.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela